Här syns var skärmen varit kapad och ihopsvetsad igen efter riktning.
Efter att skärmen varit plåtren och fått ett tunt lager epoxy-grundfärg slipades färgen bort vid svetsen. Därför att svetsen var för "hög" och måste knackas ned.
Knackar ned svetsen så den blir aningen lägre än materialet runt om. Där den spricker så slipar jag ur med ett slipstift och fyller på med mera svets.
Sedan spacklar jag så det blir jämt.
Detta är inget jag rekommenderar. Det bästa vore att hitta en ny framskärm, men jag har en budget som måste hålla också
Du har mycket att stå i men gör det bra. Ge inte upp så kommer du få en härlig jänkare!!!!
Efter att skärmen varit plåtren och fått ett tunt lager epoxy-grundfärg slipades färgen bort vid svetsen. Därför att svetsen var för "hög" och måste knackas ned.
Knackar ned svetsen så den blir aningen lägre än materialet runt om. Där den spricker så slipar jag ur med ett slipstift och fyller på med mera svets.
Detta är inget jag rekommenderar. Det bästa vore att hitta en ny framskärm, men jag har en budget som måste hålla också
Du har mycket att stå i men gör det bra. Ge inte upp så kommer du få en härlig jänkare!!!!
En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan: https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Dålig närbild på framskärmen, men kanske det syns hur dålig den är. som om någon hade hamrat tusen slag med en kulhammare. Troligtvis har den spruckit uppe vid lampinfästningen eftersom det finns en svets där.
Bara att börja spackla, och där det blir för högt knackar jag ner plåten och spacklar igen.
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
5 november 2011
Oj det där såg svårt ut! Spackla är den enkla vägen ut men man vill ju inte ha en bil byggd av spackel som Boyd Coddington. Ser förjävligt svårt att tillverka det där själv och spackel kommer alltid behövas. Jag skulle väl knacka så gott det går och sedan spackla och se glad ut.
Bakskärmen var även vågig ovanpå. Den gamla bagageluckan kasserades eftersom jag hittade en ny rostfri. Den nya är monterad och nu kan man se att skärmen är 15 mm kortare än luckan.
Du har verkligen problem framför dig o.O Det där blir mycket plåtjobb. Kan du inte knacka plåt så kommer du vara bra på det efter detta projekt!
jag skulle göra nya bitar och lägga över, sen falsa nya bitarna och skära ut och punkta, helsvets gör väl bara att det slår sig....... ska tilläggas att jag e helt oduglig på plåt som syns utanpå, under skärmar o.d hankar jag mig fram har provriktat en duett fram skärm, men inte fått den monterings färdig. jag köpte en krymp o sträck på verktygsboden, den verkar ha potential (typ man måste ha verktyg) om man ska göra sargen runt t.ex dina bakljus, du får gärna visa i detalj hur du gör så plankar jag så gott det går
hmm, spontant så! verkligen mäta alla tänkbara mått o jämföra var det ska förlängas/höjas är nog enda sättet, kanske göra nån slags mall på andra skärmen. är verkligen bakluckan som den ska? spackel är nog inget alternativ nu blev jag inspirerad till att börja med skärmen igen, men den är planerad längre fram så jag tänker försöka hålla mig.....