Diesel D24, Sota olagligt ?

olsson_forlife
24 november 2011 · 51 Inlägg

Ber om ursäkt till alla svensk lärare på den här sidan för att jag skrev hur istället för ur :S

Toyota Supra MKIV "Singel" (1993)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
24 november 2011 · 2 972 Inlägg

olsson_forlife skrev:
Ber om ursäkt till alla svensk lärare på den här sidan för att jag skrev hur istället för ur :S

Du menar svensklärare? Haha, kunde inte låta bli wink

Tur man kör vit bil, så ni som sotar rundor kan ha extra skoj.. hmm (Fast först ska ni ju lyckas ta er förbi..)

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
lakhea Leg. Bilplågare.
24 november 2011 · 218 Inlägg

Ojdå,såg inte bilen pga all jävla rök så jag "råkade" knöla in bilen 3dm.  opps så det kan gå.  smile
Har helförsäkrat o självrisken tar jag.
Diesel bilar går inte bättre bara för att dom "sotar".
Det bästa borde väl vara att justera så men får ut bäst effekt i maskinen inte bakom bilen.
Kul att se fina sot lok som är totalt ner sotade i arslet???
Jaja. Var tvungen.

Hool
25 november 2011 · 1 067 Inlägg

Dieselägare är roliga.. 

De kör en bil äldre än deras mamma för att den inte ska kosta något i skatt
De hänger i en nyare motor för en hel del pengar och lägger in en hel del jobb
De kör 20km under skyltat hastighet för att det ska gå billigt
De ställer på pumpen så den ser ut som en gammal koleldad ryssbåt så den kan lukta satan och skita ned för att det är ballt.
De gnäller på att dieseln är dyr när de kör diesel för 20 spänn oförbränd varje gång de är ute och kör längre än en en mil
De har synpunkter på att resten av världen undrar vad fan de håller på med?

En diesel ska varken ryka svart eller vitt..   Då är det något feeeel neutral

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
dieselkungen1 Mercedes-Benz Diesel
25 november 2011 · 167 Inlägg

Hool skrev:
Dieselägare är roliga.. 

De kör en bil äldre än deras mamma för att den inte ska kosta något i skatt
De hänger i en nyare motor för en hel del pengar och lägger in en hel del jobb
De kör 20km under skyltat hastighet för att det ska gå billigt
De ställer på pumpen så den ser ut som en gammal koleldad ryssbåt så den kan lukta satan och skita ned för att det är ballt.
De gnäller på att dieseln är dyr när de kör diesel för 20 spänn oförbränd varje gång de är ute och kör längre än en en mil
De har synpunkter på att resten av världen undrar vad fan de håller på med?

En diesel ska varken ryka svart eller vitt..   Då är det något feeeel neutral

ta två bilar brevid varandra en diesel o en bensinar båda har lika många kusar under huven vem viner 0-100 0-200   eeeee jo dieseln köl köl köl köl köl

kärlek växer inte på träd den tillverkas i tyskland <3
Grantomta
25 november 2011 · 216 Inlägg

jävla gnäll om svartrök vill man sota ska man väl få göra de, sen om de är så passa av bilen inte håller avgasvärdena så får man ta smällen om en trafikpolis skulle mäta.
Lr vi kanske ska börja gnälla på golfare för att om vi oturligt nog skulle åka förbi en golfbana med våra bilar kan dom ju slå helt fel å vi får en boll i framrutan.

men att dieseln är dyr finns ju många lösningar på, brännolja sotar fint å är billigt:) härikring där ja bor så har ja inte hört att snutarna kollar bränsle på personbilar iaf;)

va skiljer en mekaniker från en amatör?
jo mekanikern har en ren overall
Volvo 242 VOC "traktorn" (1976)
Volvo 940 "voc" (1991)
Mattman Gammal och grinig
25 november 2011 · 362 Inlägg

Klart dom kan bötfälla dig. Du dröser ju ut dieselsot rakt på backen.

Tycker bara att det är kul o se dieselbilar som sotar satan, dom sotar av en enda anledning, han som har meckat har ingen jäkla aning om hur man trimmar upp en diesel. Sotar dom så går dom inte optimalt! Skulle vara förbannat kul och kolla på Le Mans 24h om så vore fallet, för Audi bilarna hade garanterat stått ut ur mängden.

För att sätta en förklaring till varför polisen får bötfälla dig:
Så länge bilen inte framförs i det utförande som den gick igenom en svensk besiktning i, så är det en olaglig bil. Alla poliser vet att om en diesel ryker som ett ryskt godståg så har nån vart framme och skruvat om efter besiktning, eller så är något trasigt, i båda fallen blir det böter om man inte fixar "felet".

Senast redigerat av Mattman (25 november 2011)

ekelund88
25 november 2011 · 2 656 Inlägg

Panzar_Audi skrev:

Rquired skrev:

Panzar_Audi skrev:

Haha nu brann det allt i fingrarna för å skriva ett svar va?
Om polisen gör sitt jobb(vilket dom inte gör särskilt bra nu) så fokuserar dom nog snarare mer på, tja jag vet inte, lösa brott som kräver prioritet men men skitsamma det är en helt annan diskussion.

Jag vet inte vad du menar med att det brinner i fingrarna? Jag har inte särskilt bråttom, men sitter jag framför datorn så varför skall jag vänta med att skriva ett svar? Klart polisen borde ha bättre saker för sig än att bötfälla defekta dieselbilar, tyvärr upplever jag att svensk polis har knepiga prioriteringar och skall de ändå jaga trafikanter kan de lika gärna jaga sotande dieselbilar.

Jag skrev det med glimten i ögat, ber om ursäkt om för att jag inte var tydligare med det.
Men skitsamma, vi tycker olika.

Sen så vet jag att det finns trafikpoliser som har bilar osv som sitt område, men är det inte bättre om dom letar efter folk som kör mot rött? Kör på fyllan? Kör som svin? Det är bara min synpunkt, om man slår ut det så finns det nog inte så många sothoror som kan tro.

folk som har äckliga dieslar som sotar en jävla massa e svin och därför bör dessa svin buras in

Nisse_R Maskinförare
25 november 2011 · 287 Inlägg

Eller så har man en bil som är äldre än -75 så finns det inga avgaskrav. Så då är det inga problem att åka igenom besiktningen med påställd pump.

Janneutanb
25 november 2011 · 7 271 Inlägg

dieselkungen1 skrev:

Hool skrev:
Dieselägare är roliga.. 

De kör en bil äldre än deras mamma för att den inte ska kosta något i skatt
De hänger i en nyare motor för en hel del pengar och lägger in en hel del jobb
De kör 20km under skyltat hastighet för att det ska gå billigt
De ställer på pumpen så den ser ut som en gammal koleldad ryssbåt så den kan lukta satan och skita ned för att det är ballt.
De gnäller på att dieseln är dyr när de kör diesel för 20 spänn oförbränd varje gång de är ute och kör längre än en en mil
De har synpunkter på att resten av världen undrar vad fan de håller på med?

En diesel ska varken ryka svart eller vitt..   Då är det något feeeel neutral

ta två bilar brevid varandra en diesel o en bensinar båda har lika många kusar under huven vem viner 0-100 0-200   eeeee jo dieseln köl köl köl köl köl

Beror lite mer på utväxling och bilens vikt än vilket bränsle den körs på....

henne_svenne
25 november 2011 · 668 Inlägg

Brains skrev:

dieselkungen1 skrev:

Hool skrev:
Dieselägare är roliga.. 

De kör en bil äldre än deras mamma för att den inte ska kosta något i skatt
De hänger i en nyare motor för en hel del pengar och lägger in en hel del jobb
De kör 20km under skyltat hastighet för att det ska gå billigt
De ställer på pumpen så den ser ut som en gammal koleldad ryssbåt så den kan lukta satan och skita ned för att det är ballt.
De gnäller på att dieseln är dyr när de kör diesel för 20 spänn oförbränd varje gång de är ute och kör längre än en en mil
De har synpunkter på att resten av världen undrar vad fan de håller på med?

En diesel ska varken ryka svart eller vitt..   Då är det något feeeel neutral

ta två bilar brevid varandra en diesel o en bensinar båda har lika många kusar under huven vem viner 0-100 0-200   eeeee jo dieseln köl köl köl köl köl

Beror lite mer på utväxling och bilens vikt än vilket bränsle den körs på....

Dieslen kanske viner 0-100 och 100-200 men bensinaren vinner!! wink

Exempel:
En saab 9-5 med:
Diesel 150 hk 0-100 på 10,7s
Bensin 150 hk 0-100 på 9,8s

Volvo v70 med:
Diesel 163 hk 0-100 på 11,9s
Bensin 140 hk 0-100 på 10,1

Chrysler Crossfire 3,2 "pappas pärla" (2003)
gamlingen
25 november 2011 · 5 198 Inlägg

Brains skrev:

dieselkungen1 skrev:

Hool skrev:
Dieselägare är roliga.. 

De kör en bil äldre än deras mamma för att den inte ska kosta något i skatt
De hänger i en nyare motor för en hel del pengar och lägger in en hel del jobb
De kör 20km under skyltat hastighet för att det ska gå billigt
De ställer på pumpen så den ser ut som en gammal koleldad ryssbåt så den kan lukta satan och skita ned för att det är ballt.
De gnäller på att dieseln är dyr när de kör diesel för 20 spänn oförbränd varje gång de är ute och kör längre än en en mil
De har synpunkter på att resten av världen undrar vad fan de håller på med?

En diesel ska varken ryka svart eller vitt..   Då är det något feeeel neutral

ta två bilar brevid varandra en diesel o en bensinar båda har lika många kusar under huven vem viner 0-100 0-200   eeeee jo dieseln köl köl köl köl köl

Beror lite mer på utväxling och bilens vikt än vilket bränsle den körs på....

brukar säga att det mesta beror på föraren..kan inte h*n så spelar det ingen roll på hk,vrid allt annat skit

Lowenhart fälg fantast
25 november 2011 · 1 086 Inlägg

Hool skrev:
Dieselägare är roliga.. 

De kör en bil äldre än deras mamma för att den inte ska kosta något i skatt
De hänger i en nyare motor för en hel del pengar och lägger in en hel del jobb
De kör 20km under skyltat hastighet för att det ska gå billigt
De ställer på pumpen så den ser ut som en gammal koleldad ryssbåt så den kan lukta satan och skita ned för att det är ballt.
De gnäller på att dieseln är dyr när de kör diesel för 20 spänn oförbränd varje gång de är ute och kör längre än en en mil
De har synpunkter på att resten av världen undrar vad fan de håller på med?

En diesel ska varken ryka svart eller vitt..   Då är det något feeeel neutral

du har inte testat prestandadieslar du ,

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Putteliten
25 november 2011 · 9 078 Inlägg

Kan ju berätta av egen erfarenhet, det handlar om en VW Vento TDI jag ägde för några år sen. När jag var ute och åkte med den så började bilen bete sig konstigt, den blev väldigt trött vid gaspådrag och rök väldigt mycket svart. Efter en vecka så tändes även motorlampan. Det hela slutade med reparationer som på VW verkstad skulle kosta ca 30 000:-.

Alltså: ryker bilen svart, så blir den slö + att det är något fel på den.
Och som några andra nämner i tråden, skruvar du ner pumpen före och upp pumpen efter besiktning så vet du ju att det egentligen är olagligt. Annars skulle du väl inte hålls så?

Mattman Gammal och grinig
25 november 2011 · 362 Inlägg

Putteliten skrev:
Kan ju berätta av egen erfarenhet, det handlar om en VW Vento TDI jag ägde för några år sen. När jag var ute och åkte med den så började bilen bete sig konstigt, den blev väldigt trött vid gaspådrag och rök väldigt mycket svart. Efter en vecka så tändes även motorlampan. Det hela slutade med reparationer som på VW verkstad skulle kosta ca 30 000:-.

Alltså: ryker bilen svart, så blir den slö + att det är något fel på den.
Och som några andra nämner i tråden, skruvar du ner pumpen före och upp pumpen efter besiktning så vet du ju att det egentligen är olagligt. Annars skulle du väl inte hålls så?

Kan inget annat än att hålla med här, kommer ihåg min brors gamla Cheva van, som av händelserna hade den hemskaste motorn i världen, nämligen diesel v8'an som hade bensinblock. När denna van köptes så gick den som skulle, på alla cylindrar på alla varvtal som man inom rimligt tänk använde. Dock började motorn förfalla sakta men säkert, och vid det tillfället då den uppskattningsvis använde 5 cylindrar så hade den väll runt 65 hästkrafter kvar utav dom 200 originalhästarna, och rök som ett jävla as. Kostade drygt 35 000:- att renovera motorn till den grad att den gick bra igen, och vi pillade lätt med pumpen flertalet gånger, gick som bäst när den inte rök det minsta lilla.

Niklas_87
25 november 2011 · 7 Inlägg

Helt klart några i tråden som fått sin bil nersotad cool

dieselkungen1 Mercedes-Benz Diesel
25 november 2011 · 167 Inlägg

Mattman skrev:

Putteliten skrev:
Kan ju berätta av egen erfarenhet, det handlar om en VW Vento TDI jag ägde för några år sen. När jag var ute och åkte med den så började bilen bete sig konstigt, den blev väldigt trött vid gaspådrag och rök väldigt mycket svart. Efter en vecka så tändes även motorlampan. Det hela slutade med reparationer som på VW verkstad skulle kosta ca 30 000:-.

Alltså: ryker bilen svart, så blir den slö + att det är något fel på den.
Och som några andra nämner i tråden, skruvar du ner pumpen före och upp pumpen efter besiktning så vet du ju att det egentligen är olagligt. Annars skulle du väl inte hålls så?

Kan inget annat än att hålla med här, kommer ihåg min brors gamla Cheva van, som av händelserna hade den hemskaste motorn i världen, nämligen diesel v8'an som hade bensinblock. När denna van köptes så gick den som skulle, på alla cylindrar på alla varvtal som man inom rimligt tänk använde. Dock började motorn förfalla sakta men säkert, och vid det tillfället då den uppskattningsvis använde 5 cylindrar så hade den väll runt 65 hästkrafter kvar utav dom 200 originalhästarna, och rök som ett jävla as. Kostade drygt 35 000:- att renovera motorn till den grad att den gick bra igen, och vi pillade lätt med pumpen flertalet gånger, gick som bäst när den inte rök det minsta lilla.

jänkar diesel v8 är fan en skam jänkare kan ej diesel .slut

kärlek växer inte på träd den tillverkas i tyskland <3
Hool
26 november 2011 · 1 067 Inlägg

dieselkungen1 skrev:

Hool skrev:
Dieselägare är roliga.. 

De kör en bil äldre än deras mamma för att den inte ska kosta något i skatt
De hänger i en nyare motor för en hel del pengar och lägger in en hel del jobb
De kör 20km under skyltat hastighet för att det ska gå billigt
De ställer på pumpen så den ser ut som en gammal koleldad ryssbåt så den kan lukta satan och skita ned för att det är ballt.
De gnäller på att dieseln är dyr när de kör diesel för 20 spänn oförbränd varje gång de är ute och kör längre än en en mil
De har synpunkter på att resten av världen undrar vad fan de håller på med?

En diesel ska varken ryka svart eller vitt..   Då är det något feeeel neutral

ta två bilar brevid varandra en diesel o en bensinar båda har lika många kusar under huven vem viner 0-100 0-200   eeeee jo dieseln köl köl köl köl köl

Jaha?  Och?   


Blir fortfarande irriterande när jag hamnar bakom nån snorgärs med halvslut diesl när man inte ser bakljusen för de är igensotade och det går seeeegt i uppförsbackarna samtidigt som det går betydligt under skyltad hastighet.

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
Hool
26 november 2011 · 1 067 Inlägg

Lowenhart skrev:

Hool skrev:
Dieselägare är roliga.. 

De kör en bil äldre än deras mamma för att den inte ska kosta något i skatt
De hänger i en nyare motor för en hel del pengar och lägger in en hel del jobb
De kör 20km under skyltat hastighet för att det ska gå billigt
De ställer på pumpen så den ser ut som en gammal koleldad ryssbåt så den kan lukta satan och skita ned för att det är ballt.
De gnäller på att dieseln är dyr när de kör diesel för 20 spänn oförbränd varje gång de är ute och kör längre än en en mil
De har synpunkter på att resten av världen undrar vad fan de håller på med?

En diesel ska varken ryka svart eller vitt..   Då är det något feeeel neutral

du har inte testat prestandadieslar du ,

Jodå det har jag..   Men de är inte de som stör mig i trafiken.

Hade gärna haft en 530d som brukshink men går inte räkna hem tyvärr.

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
Woojen
27 november 2011 · 1 101 Inlägg

diesel är fränt som bruksbil men fyfan vad pinsamt de är med "kölande" dieselbilar som kommer inrullandes på träffar osv.

Sen ogillar jag ändå mer dieselfolk som är övertygade om att 150 dieselhk är mer än 150 bensin hk!

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Subaru Impreza "ost" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang