4612
Sök

Audi A4 1.8t Quattro (-97) tickar vid vissa tillfällen. hjälp!

Fitted North
468 Inlägg
22 oktober 2011
Trådstartare
Hej!
De är så att jag har nyinförskaffad audi a4 1.8t. Dom första dagarna jag ägt den har den gått perfekt. Sen när en kompis ställde upp laddtrycket på den så har den börjat ticka när man kört länge med den eller gjort några relativt hård accelerationer. De ska tilläggas att bilen slår ifrån vid 0.6 bar. förmodligen LMM eftersom när jag tar ut den så funkar bilen som den ska och den laddar 1 bar då.

Men vad ska jag göra?? enligt oljestickan så är de rikligt med olja i bilen och har fin färg.

Själv börjar jag undra om inte bilen är chippad då den ladda 1.4 bar första gångerna han ställde upp trycket. Sen så gick förmodligen luftmassemätaren sönder och bilen går bajs och tickar istället när man kört hård.
När bilen är kall eller man kört ganska lungt så låter den inte.

byta olja? byta nån del? help me:)
Luftmassemätaren måste ju bytas så är redan uppe i 3500 spänn pga uppställt ladd...

Help me! smile

Mvh

Lexus IS300 Projekttråd ---> Lexus IS300 Projekttråd

1 321 Inlägg
22 oktober 2011
Sitter det inte någon typ av styrtrycksventil i toppen på dessa? sitter i andra audi iaf vanligt att dom går sönder och då börjar motorn att ticka..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

Fitted North
468 Inlägg
23 oktober 2011
Trådstartare
värt å testa omega olja? en tjej som haft den innan och en stark feeling att hon häll i biltema olja i bilen

Lexus IS300 Projekttråd ---> Lexus IS300 Projekttråd

Sök