Supra MKIV -94 Remake from nothing to someting.

Widebody Supra på G med Unikt bodykit. Samt en till Veilside breddad Supra som rustas upp.
  • 177 Följare
  • 123 947 Visningar
  • Uppdaterades senast 17 februari 2015
Astroid
16 november 2011 · 284 Inlägg

Liten teaser på vad som komma skall.

https://www1.garaget.org/gallery/images/110/109220/109220-3376eae505106f7833c836eab80de7d1.jpg

Så som fronten börjar ta form, men ej klar... ska byggas lite mer på den smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/110/109220/109220-30f4ee6aa6214f06daa537f8dde96770.jpg

SpeedOfLight
16 november 2011 · 1 432 Inlägg

gillar spetsarna du gjorde i framkant, men i bakkant tycker jag nog du ska göra en mjukar övergång.

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
Supra_robin
16 november 2011 · 4 663 Inlägg

ska du göra större hål i skärmarna lr? ser ut som du ritat ut det på dem

SportPilot Ubåtsingenjör
16 november 2011 · 7 232 Inlägg

något jag tycker du bör bygga om på fronten är mitten delen ! Det som förstör hela fronten imo

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Astroid
17 november 2011 · 284 Inlägg

SpeedOfLight skrev:
gillar spetsarna du gjorde i framkant, men i bakkant tycker jag nog du ska göra en mjukar övergång.

Gillar det jag också, fronten blev lite elakare. Har redan börjar göra om där, och lite annat extra på fronten:)


Saab_Robin skrev:
ska du göra större hål i skärmarna lr? ser ut som du ritat ut det på dem

Ja, jag hade funderingar på att öppna upp där, men inget är bestämt än smile


CHEEVA skrev:
något jag tycker du bör bygga om på fronten är mitten delen ! Det som förstör hela fronten imo

Mitten delen kommer jag nog inte att röra, för där det "går upp" passar nrplåten perfa och vet inte vart jag ska sätta den annars smile

AntrE
17 november 2011 · 2 140 Inlägg

CHEEVA skrev:
något jag tycker du bör bygga om på fronten är mitten delen ! Det som förstör hela fronten imo

håller med om mittendelen, är den som sabbar hela fronten.....
men "hornen" vart riktigt häftiga smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Astroid
17 november 2011 · 284 Inlägg

AntrE skrev:

CHEEVA skrev:
något jag tycker du bör bygga om på fronten är mitten delen ! Det som förstör hela fronten imo

håller med om mittendelen, är den som sabbar hela fronten.....
men "hornen" vart riktigt häftiga smile

Fronten är inte klar än, Jag har själv haft funderingar på att bygga något annat där också... men frågan är vart jag ska göra av nrplåten för den sitter rätt bra där under. smile

AntrE
17 november 2011 · 2 140 Inlägg

Astroid skrev:

AntrE skrev:

CHEEVA skrev:
något jag tycker du bör bygga om på fronten är mitten delen ! Det som förstör hela fronten imo

håller med om mittendelen, är den som sabbar hela fronten.....
men "hornen" vart riktigt häftiga smile

Fronten är inte klar än, Jag har själv haft funderingar på att bygga något annat där också... men frågan är vart jag ska göra av nrplåten för den sitter rätt bra där under. smile

om du bygger om mittendelen så den blir utan upphöjningen går det ju ta nån stark dubbelhäftande tejp och fästa den där smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Astroid
17 november 2011 · 284 Inlägg

AntrE skrev:

Astroid skrev:

AntrE skrev:
håller med om mittendelen, är den som sabbar hela fronten.....
men "hornen" vart riktigt häftiga smile

Fronten är inte klar än, Jag har själv haft funderingar på att bygga något annat där också... men frågan är vart jag ska göra av nrplåten för den sitter rätt bra där under. smile

om du bygger om mittendelen så den blir utan upphöjningen går det ju ta nån stark dubbelhäftande tejp och fästa den där smile

Har som sagt haft fundering på det, frågan är bara hur jag ska göra det för att få det att se snyggt ut, men det löser sig det gör det alltid wink

SpeedOfLight
17 november 2011 · 1 432 Inlägg

Kan du inte ta och montera regskylten med gångjärn i "taket" utav stora luftintaket i fronten, och göra så att regskylten viker upp sig då du kör.... Kanske t.o.m använda dig utav en fjärrstyrd hydralstång så att du själv kan styra vinkeln på regskylten innefrån kupén? Det kan ju som vara en busig detalj om man nu kanske har fruktansvärt bråttom någon gång wink

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
Astroid
17 november 2011 · 284 Inlägg

SpeedOfLight skrev:
Kan du inte ta och montera regskylten med gångjärn i "taket" utav stora luftintaket i fronten, och göra så att regskylten viker upp sig då du kör.... Kanske t.o.m använda dig utav en fjärrstyrd hydralstång så att du själv kan styra vinkeln på regskylten innefrån kupén? Det kan ju som vara en busig detalj om man nu kanske har fruktansvärt bråttom någon gång wink

Det har jag redan där under wink men det gillades inte av polisen haha

SpeedOfLight
17 november 2011 · 1 432 Inlägg

Astroid skrev:

SpeedOfLight skrev:
Kan du inte ta och montera regskylten med gångjärn i "taket" utav stora luftintaket i fronten, och göra så att regskylten viker upp sig då du kör.... Kanske t.o.m använda dig utav en fjärrstyrd hydralstång så att du själv kan styra vinkeln på regskylten innefrån kupén? Det kan ju som vara en busig detalj om man nu kanske har fruktansvärt bråttom någon gång wink

Det har jag redan där under wink men det gillades inte av polisen haha

Bara att hävda att det är pga att bilen brukar vara på utställningar wink

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
Astroid
18 november 2011 · 284 Inlägg

SpeedOfLight skrev:

Astroid skrev:

SpeedOfLight skrev:
Kan du inte ta och montera regskylten med gångjärn i "taket" utav stora luftintaket i fronten, och göra så att regskylten viker upp sig då du kör.... Kanske t.o.m använda dig utav en fjärrstyrd hydralstång så att du själv kan styra vinkeln på regskylten innefrån kupén? Det kan ju som vara en busig detalj om man nu kanske har fruktansvärt bråttom någon gång wink

Det har jag redan där under wink men det gillades inte av polisen haha

Bara att hävda att det är pga att bilen brukar vara på utställningar wink

Hehe jo, men det fungerade inte efter E4:an.... hmm

SpeedOfLight
18 november 2011 · 1 432 Inlägg

Kompisen har sin regskyllt på en motoriserad arm, han har klarat sig varje gång smile

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
stewii
18 november 2011 · 318 Inlägg

Fronten kommer nog bli riktigt grym när den blir färdig! Roligt att inte se ut som alla andras! Ja får helt klart en massa ideer till min när ja kollar här tongue

Astroid
18 november 2011 · 284 Inlägg

stewii skrev:
Fronten kommer nog bli riktigt grym när den blir färdig! Roligt att inte se ut som alla andras! Ja får helt klart en massa ideer till min när ja kollar här tongue

Ja, jag räknar med att det kommer bli bra och annorlunda smile kul att höra!! Jag byter ideér typ 1gång i veckan:/ men det är kul som fan att hålla på men tar en satans tid men det är det värt!

stewii
18 november 2011 · 318 Inlägg

Astroid skrev:

stewii skrev:
Fronten kommer nog bli riktigt grym när den blir färdig! Roligt att inte se ut som alla andras! Ja får helt klart en massa ideer till min när ja kollar här tongue

Ja, jag räknar med att det kommer bli bra och annorlunda smile kul att höra!! Jag byter ideér typ 1gång i veckan:/ men det är kul som fan att hålla på men tar en satans tid men det är det värt!

de tror ja alldeles säkert tongue haha precis som mig med andra ord då wink sant, fast vintern blir väl lång iår också antar ja tongue

Astroid
6 januari 2012 · 284 Inlägg

Sorry för att det tagit tid... Gick rätt segt där ett tag och haft lite annat att göra... Men ska försöka sätta igång igen på riktigt. Kan bjuda på lite bilder på vad som hänt.

https://www1.garaget.org/gallery/images/110/109220/109220-6830b72861403e3d2146815a6cc3cc9d.jpg

Fronten och framskärmarna har fått sig en åktur.
Och till allas glädje har jag faktiskt sänkt mitten på fronten med ca 2.5cm smile
samtidigt som jag byggt på hörnen på fronten mot hjulhuset.

OBS! Fronten är bara dit hängd, med tanke på passformen till skärmen haha.
https://www1.garaget.org/gallery/images/110/109220/109220-387404cd3cc2098194b42cb5280f6d33.jpg

Och när jag skickade upp bilen på lyft visade det sig att en dämpare fram hade gett upp... Så Coilovers är inhandlade + diverse annat som kan vara bra att ha.

Ska försöka ladda upp fler bilder inom kort.

SpeedOfLight
7 januari 2012 · 1 432 Inlägg

härligt att det inte har slutat hända saker i garaget även om det gått sakta wink

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
855Affe
1 mars 2012 · 168 Inlägg

Underbart bygge:) Får man ställa en enkel fråga och fråga hur fronten sitter fast? har skruvat bort min men kommer inte ihåg vart allt ska fästas för o hänga kvar. 4-5 st skruvar uppe vid toppen och någon vid framskärmen. Är de allt? isf lär jag tappa min;)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang