Volvo 740 Förgasare,går ryckigt och drar MYCKET soppa!

ackke
25 oktober 2011 · 17 Inlägg

Tja, jag har sökt runt väldigt mycket på detta forum och kan inte hitta någon med exakt samma fel!

Aja, jag har en Volvo 740 -86 förgasare! som rubriken lyder går den väldigt ryckigt på låga varv, växlar du ner på T.ex 2;an i 50 km/h och trycker den hela vägen ut så går den bra, men just när det är på lite lägre varv, under 2700 rpm! spelar ingen roll växel eller sådant! Det är lika ryckigt på alla växlar!! jag tänkte kolla med någon av er där ute som vart med om detta problem, eller vet nån bra lösning på detta!

Mvh Alex!!

farthindret Gislaved ArselBlanka
25 oktober 2011 · 118 Inlägg

min är små rykig på låga varv men de är tackvare att de e rensad katt å ingen bakre dämpare å min är ju en insprutare

//fartiZ
ackke
25 oktober 2011 · 17 Inlägg

ah men min ska katten vara som den ska och orginal system ! den drar mycket soppa också! kan det vara basic med bara stift, tändkablar och fördelarlock ?

freddy_82 Truckreparatör
25 oktober 2011 · 221 Inlägg

Låter mer som förgasar problem kolla förgasaroljan och byt membran.

BMW Z4 (2004)
Saab 9-3ss (2003)
Louksor
25 oktober 2011 · 1 915 Inlägg

Du har ingen katalysator på din bil tongue (iaf inte från fabrik)

Börja med en service om det är längesen, nya tändningsdelar och filter gör mycket, sen kan du även byta membranet i förgasaren.
Efter det bör du få lägre förbrukning, men är förgasaren sliten så kan du även behöva byta munstycke och bränslenål.


ackke skrev:
ah men min ska katten vara som den ska och orginal system ! den drar mycket soppa också! kan det vara basic med bara stift, tändkablar och fördelarlock ?

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
farthindret Gislaved ArselBlanka
25 oktober 2011 · 118 Inlägg

kan vara spricka i förgasar gummit, titta förgasar oljan också å sen ny stift borde sitta fint smile

//fartiZ
ackke
26 oktober 2011 · 17 Inlägg

ah tack, låter som jag ska göra en helservice på bilen då, det är ju ändå en gubbe som ägt den sedan -96 och han var 89 bast nu, så oddsen för att den är servad på ett tag är ju inte direkt bra, ^^ startar med en helservice! tur man jobbar som meck dåwink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang