1737
Sök

Volvo 745 snikbygge/busbil

BagarN
1 179 Inlägg
11 december 2011
Bara göra som jag gjorde, långkalsonger, mjukisbyxer, arbetsbyxer, underställströja, t-shirt, 3 tjocktröjor och sen tjockjackan sen gick de o mecka hela dan utan att bli kall big_smile

937 Inlägg
11 december 2011
Mohawwk skrev:
Bara göra som jag gjorde, långkalsonger, mjukisbyxer, arbetsbyxer, underställströja, t-shirt, 3 tjocktröjor och sen tjockjackan sen gick de o mecka hela dan utan att bli kall big_smile

då gåre inte skruva ju wink ser ut som en jävla mechelin gubbe wink

BagarN
1 179 Inlägg
11 december 2011
Kalasgasarn skrev:
Mohawwk skrev:

går gåre jo, vill du vara varm eller frysa? wink

937 Inlägg
11 december 2011
Mohawwk skrev:
Kalasgasarn skrev:
Mohawwk skrev:

vill helst sitta inne å dricka öl wink

BagarN
1 179 Inlägg
11 december 2011
Kalasgasarn skrev:
Mohawwk skrev:
Kalasgasarn skrev:

vill helst sitta inne å dricka öl wink

Öl är för fjoller, starksprit skare va!

1 277 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
problemet nu då grabbar är inte kylan wink utan bakvagnen har frusit fast i en sjö som är under bilen så jag får gå lös med släggan innan jag kan börja greja igen lol
Senast redigerat av cykelpump (11 december 2011)

BagarN
1 179 Inlägg
11 december 2011
cykelpump skrev:
problemet nu då grabbar är inte kylan wink utan bakvagnen har frusit fast i en sjö som är under bilen så jag får gå lös med släggan innan jag kan börja greja igen lol

Fram med släggan eller bilmaskin big_smile

1 277 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
Mohawwk skrev:
cykelpump skrev:

ja fulade förut idag å hälde bensin å dratta me tändstickan men nu kommer de frysa igen då de regnar mer tongue

BagarN
1 179 Inlägg
11 december 2011
cykelpump skrev:
Mohawwk skrev:
cykelpump skrev:

ja fulade förut idag å hälde bensin å dratta me tändstickan men nu kommer de frysa igen då de regnar mer tongue

Det är då man bär in bakaxeln i typ garaget eller hallen eller nå tongue

1 277 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
Mohawwk skrev:
cykelpump skrev:
Mohawwk skrev:

bakaxeln siter skruvad på men vattnet står så högt att bärarmarna har frusit fast tongue

BagarN
1 179 Inlägg
11 december 2011
cykelpump skrev:
Mohawwk skrev:
cykelpump skrev:

bakaxeln siter skruvad på men vattnet står så högt att bärarmarna har frusit fast tongue

Aha... Då blir de jobbigt! Upppallad max?

1 277 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
så långt upp den stackars biltemadomkraften orkade dock så har pallbockarna jag använder sjunkit i sörjan som jag ligger å grejar på

BagarN
1 179 Inlägg
11 december 2011
cykelpump skrev:
så långt upp den stackars biltemadomkraften orkade dock så har pallbockarna jag använder sjunkit i sörjan som jag ligger å grejar på

Okej, lägg plankor/skivor under så dom inte sjunker smile hade samma problem hemma här när vi skaffa en reservdels 740 till min gamla epa tongue

1 277 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
Mohawwk skrev:
cykelpump skrev:

Okej, lägg plankor/skivor under så dom inte sjunker smile hade samma problem hemma här när vi skaffa en reservdels 740 till min gamla epa tongue

nu e de tyvärr försent så får slänga ihop allt när det är kallt så ja kan slå sönder å gräva bort isen tongue

103 Inlägg
11 december 2011
Fifan vilket slit. hoppas du får in bilsatan i garaget tongue

1 277 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
Dr3amy skrev:
Fifan vilket slit. hoppas du får in bilsatan i garaget tongue

ja de hoppas ja og fast nu är garaget upptaget ännu en gång tongue

103 Inlägg
11 december 2011
haha ok x(

1 277 Inlägg
12 december 2011
Trådstartare
Nu lär det inte bli uppdatering på ett tag, har inte tid... har högre prioriterade projekt, kolvringsbyte på en renaultkrake, byta turbo och en hydraullyftare på kian, byte toppackning på traktorn får bli klart då jag måste ha den till snösäsongen och så ska jag byta motor i grannens citroen c5 pga att den gått alldeles för varm, så ja lägger av här i cirkus en vecka för att komma ikapp tongue

1 277 Inlägg
15 december 2011
Trådstartare
Idag, blire off topic

https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135431/135431-1c967bb57de5b6dc4263fd65bc9d10fd.jpg

finn ett fel? ja ne men fann anledningen till att renaulten gick som en potta skit, 1:an och 4:ans cylinder hade dessa små skavanker, dåliga kolvringar trycket smiter förbi å det sotar på sidan av kolvarna.
finns ett bra tips då som jag kan rekomendera för att kolla om de e fel på kolvringarna, säkert hört de förut, men om ni lossar tändstiften å har i en liten skvätt olj, bara lite, kör sen runt på starten så oljan lägger sig bra, kör ett komptest å är det några bar högre än innan så har ni dålida alt ihopkletade kolvringar, på t ex 850 så kletar dom fast om man kärringkör med skiten tongue

edit: glömde lägga till att jag ska hämta en grupp A turbo snart också
Senast redigerat av cykelpump (15 december 2011)

1 277 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
la en beställning på 4 st mutant 6x9:er 4 6.5:er 2 4:or nåt billigt slutsteg å nån skitstereo ska se om jag kan få tag på fler diskanter å ytterligare en tolva då jag vill ha 3 i bilen, måste kunna spela lite under fyllekörningarna också tongue

Sök