2308
Sök

Få bort generatorn golf 4 -00

210 Inlägg
5 november 2011
Trådstartare
Har en polare i telefonen som håller på att byta generatorn på sin golf. Han säger att han lossat två bultar och kan röra generatorn i sidled men sen får han inte loss den. Han pratar om att ser något stift eller något som han inte blir klok på hur han ska kunna lossa.

Snabba tips uppskattas.

747 Inlägg
5 november 2011
Bosse-buss skrev:
Har en polare i telefonen som håller på att byta generatorn på sin golf. Han säger att han lossat två bultar och kan röra generatorn i sidled men sen får han inte loss den. Han pratar om att ser något stift eller något som han inte blir klok på hur han ska kunna lossa.

Snabba tips uppskattas.

Dom sitter bara med 2 långa bult, sen är det bara ta något o bryta med då dom sitter rätt hårt i fästet.

/ Toni Larsson

210 Inlägg
5 november 2011
Trådstartare
tonimakaroni skrev:
Bosse-buss skrev:

Snabba tips uppskattas.

Dom sitter bara med 2 långa bult, sen är det bara ta något o bryta med då dom sitter rätt hårt i fästet.

Så bultar loss och sen är inget annat i vägen som behöver vinklas eller något?

210 Inlägg
5 november 2011
Trådstartare
Han tjatar fortfarande om ett stift under den nedre bulten. Han skickar foto på det snart.

210 Inlägg
5 november 2011
Trådstartare
Detta är generatorn som ska sättas dit. Fingret på stiftet ifåga. Min tanke utan att ha sett generatorn som han inte får loss är att kanske kompressorn måste lossas först...

https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150540/150540-ad85c0d932caad1ab1944bf8043a3903.jpg

210 Inlägg
5 november 2011
Trådstartare
Stiftet har tydligen en jordsladd eller nåt men han lirkade och fick loss generatorn. Tack ändå!
Senast redigerat av Bosse-buss (5 november 2011)

...has left the building...
4 474 Inlägg
5 november 2011
"Stiftet" håller kabelklammern, klammern måste givetvis bort för att kunna få ut generatorn...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

747 Inlägg
6 november 2011
dawwe skrev:
"Stiftet" håller kabelklammern, klammern måste givetvis bort för att kunna få ut generatorn...

Antog att han hade lossat alla kablar från generator, men bra att det löste sig!

/ Toni Larsson

Sök