Bra träningsschema!

Besmir
8 november 2011 · 87 Inlägg

Tjenare alla därute!

Är ute efter ett nytt träningsschema då jag slutat thaiboxas och vill nu börja bygga lite.
Väger förtillfället 81 kg i kallingar och är ca 183 cm lång så rätt hyfsad vikt men ska träna satan nu.

Har tidigare tränat gym när jag var 17 i ca 11 månader och lyckades bygga lite(gener kanske) har aldrig provat tillskott ex proteiner osv men har nu beställt Whey 80 4kg och en burk brutal anadrol som en kompis rekomenderade och verkar rekomenderad på Gymgrossisten.

Är redan rätt hyfsat i muskelmassa men vill såklart ha mer men då dock kan jag säga att jag har dåliga AXLAR inte att dom är skadade men inte så mycket axel-massa så lite axlar hade varit grymt!

Har ett kostschema skrivet av "Johan Adolfsson" body builder men inte hans bästa jag vet om att han har mycket hemligheter men fick ett som lät bra nu är jag ute efter ett träningsschema så känner du/ni för att skriva ett så är jag jätte tacksam!

Ha de bäst!

Muttley
8 november 2011 ·

Låt bli anadrol i början. Vänta en månad eller så till du är lite tränad. Prova de med och de skall tas med försiktighet, fick yrselattack smile men de enda du behöver om du nu vill ta tillskott är Kreatin och protein. Möjligtvis pwo om du tränar riktigt intensivt. Annars äta rätt

Besmir
8 november 2011 · 87 Inlägg

tkd_rille skrev:
Låt bli anadrol i början. Vänta en månad eller så till du är lite tränad. Prova de med och de skall tas med försiktighet, fick yrselattack smile men de enda du behöver om du nu vill ta tillskott är Kreatin och protein. Möjligtvis pwo om du tränar riktigt intensivt. Annars äta rätt

Okej skall göra det. Ska köra ut hela whey 80 sen tänkte jag beställa lite kreatin och EAA aminosyror. Kan ju börja då efter 1-2 månader innan jag börjar med anadrol. Men du har inte ngt bra träningsschema att dela med dig ? smile tacksam!

Muttley
8 november 2011 ·

Jag kör ju just nu bara 2 styrkedagar och resterande 5 dagar motion just nu. Men ska gå igång på 4-5 styrkedagar nästa vecka.

Men som lördagar kör jag Triceps, axlar, bröst. Söndagar biceps, rygg ben och lite mage. Kör tungt dock 4x12 på varje. Blir de för tungt sänker jag och kör vidare.
De är inte optimalt ännu smile
Men sen kör jag ju 1h 15m pw  minst 5 dagar för jag är ute efter att gå ner i vikt. Så mitt är inte optimalt för dig smile.

Hur jag kör med protein är före och efter träningspasset men inget de dagar jag inte tränar. Äter nästan enbart kött och kyckling med ris.

När du kört ca 1-2 månader så du känner dig varm i kläderna och vet med dig att du ska fortsätta köra tungt och några dagar i veckan så kan du gå på kreatinet så du kör dem i rätt perioder. Sen dricker jag minst 2 liter vatten om dagen.

Nu vet jag inte vad övningarna heter heller hehe men kan kolla lite på det.
Men de viktigaste i träningen om du vill få musklerna att synas och orka mer är kondition, så glöm inte bort de så du bara går och lyfter.

Besmir
8 november 2011 · 87 Inlägg

tkd_rille skrev:
Jag kör ju just nu bara 2 styrkedagar och resterande 5 dagar motion just nu. Men ska gå igång på 4-5 styrkedagar nästa vecka.

Men som lördagar kör jag Triceps, axlar, bröst. Söndagar biceps, rygg ben och lite mage. Kör tungt dock 4x12 på varje. Blir de för tungt sänker jag och kör vidare.
De är inte optimalt ännu smile
Men sen kör jag ju 1h 15m pw  minst 5 dagar för jag är ute efter att gå ner i vikt. Så mitt är inte optimalt för dig smile.

Hur jag kör med protein är före och efter träningspasset men inget de dagar jag inte tränar. Äter nästan enbart kött och kyckling med ris.

När du kört ca 1-2 månader så du känner dig varm i kläderna och vet med dig att du ska fortsätta köra tungt och några dagar i veckan så kan du gå på kreatinet så du kör dem i rätt perioder. Sen dricker jag minst 2 liter vatten om dagen.

Nu vet jag inte vad övningarna heter heller hehe men kan kolla lite på det.
Men de viktigaste i träningen om du vill få musklerna att synas och orka mer är kondition, så glöm inte bort de så du bara går och lyfter.

Okej låter bra jag kör detta upplägget just nu.

Måndag: Rygg, biceps, axlar
Tisdag: Ben och vader
Onsdag: Bröst, triceps, axlar
Torsdag: Mage då kör jag, hopprep, högknä på plats, massor av intervall träningar + maskiner
Fredag: Kör jag igenom kropp med egen kroppsvikt ex armhävningar, chins och dips och så vidare
Lördag: Inget alls!
Söndag: 1 timme på löpbandet.

När jag ska börja kör med cardio så tänkte jag börja med ben böj och marklyft.
Finns det något du kan säga till detta, något jag kan fixa till bättre.. All uppvärming på alla dagar är ca 20 min på löpband/armcykel och 10 min på löpbandet efter ett avslutat gympass för att varva ner med en fart på 5km/h sen lite stretching därtill.. Tänkte kanske börja PW 2ggr i veckan när jag precis vaknat innan jag hinner äta.. Är PW något du rekomenderar?

MVH B

Senast redigerat av Besmir (8 november 2011)

Muttley
8 november 2011 ·

Du har ju rätt bra träning redan. Sen justerar du lite efterhand för att variera de lite. 
Ja PW rekommenderas alternativt jogging på morgonen. Kvittar enligt vissa om du äter innan eller efter. Men minst 30 minuter för att få igång pulsen ordentligt.
Kör du ditt schema så kommer de ge resultat. Men tänk på att köra tungt om du vill ha muskler, dock inte 3 lyft och sen färdig utan kör de ordentligt. Det tjänar du på i ditt framtida liv.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang