Ingen är väll så dum och kör med orginal spridare!. Ska man ladda något så lär den gå snålt.
Inte så jag är ute efter tusen häst...vill bara att de ska lira i vinter därför så lågt ladd...
Du lär ha monster wg om du ska kunna få ner laddet till 0.1 riv bort turbon över vintern om du e så körsugen. En 2.5a orkar spexxa 5an ändå.
Roligare att köpa spridare än att köpa spridare + ny motor + behöva byta. Är ju inga pengar i det stora hela!
Spridare + chipp så kan du åka runt med 400motorhästar i flera år!
Har spridare så ska bara köpa fekzen chip och bredbandslambda sen äre klart:) Och så gasar jag aldrig full gas med den nu eftersom jag vet att de inte pallar de, men typ 70% går fint i snön de:)
70% är nog på gränsen till onödigt mycket går stjetafint redan nu att med noll gas eller ytterst lite underhållsgas sladda med min helt original 242 visst, jag har inget fräsigt turbovissel eller dumpljud, men vill ja ha de så sätter jag mig i farsans ford transit slutet -60 början -70
jo den har man hunnit köra lite med. körde den i två dagar till å från skolan. skulle skjutsa några polare under lunchen, och upptäckte DÅ att det låg en frys och en jädra massa verktyg+färgburkar i skåpet e kul me en bil som inte blir besvärad av belastning
jo den har man hunnit köra lite med. körde den i två dagar till å från skolan. skulle skjutsa några polare under lunchen, och upptäckte DÅ att det låg en frys och en jädra massa verktyg+färgburkar i skåpet e kul me en bil som inte blir besvärad av belastning
nya grejjorna i än?
Haha de är ju härligt de!
Jul tomten kommer med nya grejer snart! ett chipp sen på med dom andra spridarna så får de gå ännu bredare i vinter;)
en fråga bara, måste man montera ett sprut när man turbo konverterar till exempel min bmw?
Måste, måste du inte! De går ju att snik bygga med 535 spridare och 535 lmm och btr har jag för mig, någon som vet? sök på turbo konvertera BMW m50b20 på Google?
en fråga bara, måste man montera ett sprut när man turbo konverterar till exempel min bmw?
Måste, måste du inte! De går ju att snik bygga med 535 spridare och 535 lmm och btr har jag för mig, någon som vet? sök på turbo konvertera BMW m50b20 på Google?
sådär nu är chippet beställt, och de gamla är påväg ur som syns på bilden! får ursäkta mina sjukt sega uppdateringar! men nu är det vell egentligen bara bredbandslambdan kvar!
tack till alla som uppskattat denna tråd och visat sitt stöd/hjälpt mig!
0,3 bars fjäder till vänster och 1 bar+ fjäder till höger vet exakt inte vad den laddar än, vid fullgas men 1bar utan problem ladda jag, som sagt inte fullgas!
så blir en extern WasteGate ställbar, om den nu inte var de från början
så är tanken fast med locket på WG'n såklart:)
sådär ja!
kommer någon film snart, sköt ett tryckrör så nu laddar den bra, men efter att dragit åt alla riktigt hårt så tryckte den bra! 1 bar en snabbis vart de så ska ställa på soppan mer sen blire film på den!
Har inte blivit något mek alls nu på länge men det som står på mekar listan nu är ju att köra dubbla avgasklämmor och pasta för att täta, då det åker isär mellan dp och katten efter att den skrapat(slagit i något) så låg!! men de blir mek när snön smälter lite för har bara plats utomhus att meka på! är de någon som har några frågor/funderingar/kritik så skriv på bara, tacksam för allt!
I'm not a complete idiot, some parts are missing!
Birdy Birdy in the sky, Fell a Poo Poo in my eye, Me dont care Me dont cry, Me just happy cows dont Fly!
De går riktigt sakta tyvärr, men har byggt ett adapter rör och coilovers är dit svetsade så nu äre bakvagns bussnings byte och svetsning av bakvagn kvar bara, ska lägga upp massa bilder idag!