Volvo 740 tic B230ET 86 Går fett och ojämn tomgång

godizet
12 november 2011 · 103 Inlägg

b230et 86
Tja. Köpte denna rosthög för att ha som ett projekt.
Är färdig med rosten och allt annat förutom att den går oroligt och dricker mycket

Det jag tror att den går fett för det är att den dricker ca 2 liter milen och att stiften blir svarta eller sotiga.
Sen så är tomgången jätte orolig förutom när den är kall.
När den har blivit varm så pendlar den mellan 1000rpm och 600rpm ca.
Gjorde så när jag köpte bilen med
Den ryker lite vitt med men har varit inne på volvo så dem har kolla
så att inte toppackningen har gått på den-
Vad kan felet vara?

Det jag har gjort på bilen.
Bytt insugspackning.
Fördelare
Rotor
Tänd kablar
Stift
Rengjort vehuvsventilation
Rengjort tomgångmotor
Ställt tomgången utan resultat.
Nya vakuum slangar
alla oljor.
öppet filter
öppen dump
KOMMER EJ PÅ MER...
enhahne
Övningskörning

Attackgasadå! Vi som saknar lite PoWeR :(
Volvo 945 turbo "Attackgasadå" (1993)
Nitrometanskada Gött mos
13 november 2011 · 1 096 Inlägg

Tjena Anders, hade du testat tempgivarn till sprutet? Har du gjort ett komptest?

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
godizet
13 november 2011 · 103 Inlägg

hallo, har bytat till en annan men de ha inte hjälpt. ja det har jag gjort och det ligger lika på alla cylindrar

Attackgasadå! Vi som saknar lite PoWeR :(
Volvo 945 turbo "Attackgasadå" (1993)
cadzilla
14 december 2011 · 5 Inlägg

Har exakt samma fel på min 740 turbo från 90, Har gjort samma ändringar som du utan resultat sad Finns det någon på forumet som har någon ide på vad det kan vara?

Cadillac cupe de ville "Vägskrapan" (1960)
Gomez
15 december 2011 · 179 Inlägg

Testa att koppla ur kallstartsspridaren. Givaren som styr den är den närmast torpedväggen. Antingen rycker du kontakten där eller på själva spridaren. Om den hakat upp sig så skickar den in bränsle hela tiden. Kolla så kontakterna är rätt kopplade också! kontakten till kallstarten är blå precis som spridaren men ska vara kopplad till motortempgivaren! många som kopplar fel på just den.

Audi S4 biturbo "bruksbilen" (2000)
NossRaL
15 december 2011 · 145 Inlägg

Min gamle Tic va likadan och den bytte jag Luftmassmätaren på och den blev kanon efter de, kan vara värt att prova med en annan?

Mvh Fredrik

Dodge Charger "Mopar Performance" (1967)
cadzilla
3 februari 2012 · 5 Inlägg

Lustigt det satt fel bränsledatabox i den plus att den var chippad... Det var de som ställde till de :p

Cadillac cupe de ville "Vägskrapan" (1960)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang