Inget laddtryck audi s4 b5

fibbe
17 november 2011 · 36 Inlägg

hej

köpte en audi s4 för ca en vecka sen.
körde med den över helgen o den fungerade bra, laddade 0.5bar vilket ja fick reda på sen att de gör den när den går in i ett protect läge.

då till problemet, satt o pruttade motorväg med den i kanske 5 mil o sen svängde jag av, då fanns det laddtryck,
sen efter kanske 3 km så försvann orken i bilen o ja tänkte vafan!! tänkte inte mer på de, de va bara att rulla hemåt igen. väl hemma körde ja in den i garaget o började riva ner o leta fel, direkt såg ja att ena tryckslangen inte satt som den skulle så ja tänkte (fan så skönt) skruvade dit den o trodde att de va de som strula men icke, va ut o provkörde men fortfarande inget ladd, in i garaget igen o gick igenom alla slangar så att allt satt som de skulle, ringde några samtal o kom fram till att ja skulle trycktesta systemet. så de gjorde jag o konstaterade att det pös ur ena spridaren..

då kommer min fråga, kan det vara de som är felet, men kan allt laddtryck försvinna bara för att de läcker ur en spridare? tycker de verkar lite konstigt. borde ju fortfarande finnas lite kvar tycker man,

antagligen de läckaget som gjort att den gått in i protect läget.

va kan det annars vara för fel?

tacksam för svar

//mattias

jmayer
18 november 2011 · 9 Inlägg

Fixa läckan vid spridaren och trycktesta igen, kan ju vara så att det även läcker nån annan stans men som du inte märker när du testar då spridaren läcker ut allt tryck. Vid vilket tryck började spridaren läcka? Läckte den så mycket att du inte kunde få upp trycket med?

Läckage vid en spridare kan nog orsaka ganska mycket problem skulle jag tippa på. Skulle ju även kunna göra att spridarbilden förändras om du har ett läckage där och då är det inte konstigt att den går dåligt.

Vad det annars kan vara för fel vågar jag dock inte gissa på. Men tappar du laddtryck är ju en provtryckning ganska bra att göra så du är ju på rätt väg wink

Senast redigerat av jmayer (18 november 2011)

NoLimits Servicetekniker
18 november 2011 · 67 Inlägg

Matte, vad du än gör fråga inte om hjälp på garaget.
Massa 18-åringar som tror de vet allt.

Näe fråga på Nordicaudi istället...

När inte turbon laddar suger de!
Ulf_W bilder.ulfw.se
18 november 2011 · 1 103 Inlägg

Går den i limp-mode så läs felkoder så får du förmodligen reda på varför den gör det.
Gå sen vidare därifrån, ingen ide att folk sitter här och gissar...

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
jmayer
18 november 2011 · 9 Inlägg

NoLimits skrev:
Matte, vad du än gör fråga inte om hjälp på garaget.
Massa 22-åringar som försöker hjälpa trots att de inte är audi-experter och vet exakt vad felet är. Försöker säga vad de kan tänka är fel.

Näe fråga på Nordicaudi istället...

Fixat.
Sista gången jag svarar på nån som har problem med en audi, de kan ju få hjälp på nordicaudi istället.

NoLimits Servicetekniker
19 november 2011 · 67 Inlägg

Ta det inte personligt... det bara är så.

jmayer skrev:

NoLimits skrev:
Matte, vad du än gör fråga inte om hjälp på garaget.
Massa 22-åringar som försöker hjälpa trots att de inte är audi-experter och vet exakt vad felet är. Försöker säga vad de kan tänka är fel.

Näe fråga på Nordicaudi istället...

Fixat.
Sista gången jag svarar på nån som har problem med en audi, de kan ju få hjälp på nordicaudi istället.

När inte turbon laddar suger de!
azid Det som inte dödar gör ont
19 november 2011 · 2 668 Inlägg

NoLimits skrev:
Ta det inte personligt... det bara är så.

jmayer skrev:

NoLimits skrev:
Matte, vad du än gör fråga inte om hjälp på garaget.
Massa 22-åringar som försöker hjälpa trots att de inte är audi-experter och vet exakt vad felet är. Försöker säga vad de kan tänka är fel.

Näe fråga på Nordicaudi istället...

Fixat.
Sista gången jag svarar på nån som har problem med en audi, de kan ju få hjälp på nordicaudi istället.

Vad grundar du det på? Eller vill du bara vara lite viktig? Du lyckas nästan.

2slow
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang