3917
Sök

Varningslampa på Fiat husbil

2 Inlägg
19 november 2011
Trådstartare
Hej,

jag är intresserad av att köpa en husbil med diverse skavanker inklusive denna varningslampa lysande. Den har en dieselmotor och är från 2001. Någon som vet vad den betyder? Kan det ha något med spridare att göra måntro?

se http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1473906

Mvh Olov

845 Inlägg
19 november 2011
Jag hade undvikit Fiat då man hört att det inte är något vidare.

Men för att komma till saken har jag för mig att denna lampa betyder att någon spridare ger dåligt tryck. Kan räcka med ny spridare, eller så är det glapp.

2 855 Inlägg
19 november 2011
Huuuh..... Fiat. Hade också undvikit Fiat. Har hört en massa om dem, inte positivt.

Men Lampan är nåt spridarfel iallafall.

2 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
Tack för info ang. varningslampan.

Kan det verkligen vara så illa runt ett speciellt fabrikat - tänker att de borde självdött ifall det verkligen var så dåligt. Tipsa gärna ifall det är något specifikt som gör dem sämre än andra fabrikat.

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
21 november 2011
uhlin skrev:
Huuuh..... Fiat. Hade också undvikit Fiat. Har hört en massa om dem, inte positivt.

Det där är bull. Att återförsäljar/verkstadsnätet varit kasst i Sverige är en sak men nere på kontinenten är Fiat hur stora som helst.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

2 855 Inlägg
21 november 2011
hotrodder skrev:
uhlin skrev:

Det där är bull. Att återförsäljar/verkstadsnätet varit kasst i Sverige är en sak men nere på kontinenten är Fiat hur stora som helst.

Nu var det väl inte hur stora de är lol

Har en bekant som har en Fiat husbil -02, den har han nog bytt nästan allt på utom kaross, bilen har rullat ca 7000 mil idag. Kylare bytt, vattenpump, toppackning, turboras efter 4000 mil mm. samt en massa småfel som lysande varningslampor titt som tätt. Hört även andra som haft  fiat, inte så positivt som jag har hört iallafall.

Så nej, jag skulle inte köpa en Fiat, men det var jag det.

Sök