Volvo 240 -77 B19A Går bra som fan med full choke men skit illa med ingen HJÄLP !!!

mrfillefjong
19 november 2011 · 70 Inlägg

Hej som sagt en 240 med en B19 som går skit illa utan choke men som vanligt med FULL choke. Kvittar om den e varm eller kall. Förgasaren e en stromberg som bara har en ställ skruv och den gör ingen skillnad. Ibland kan den gå som vanligt utan choke en kort stund men sen går den lika illa. har läst att den kan dra tjuv luft men inte hittat något. Har bytt : Kondensator, bryttare, tändstift och kablar. Testade även en annan förgasare dock vet jag inte skicket på den innan. Alla tips e välkommna !!!!

Du ska få fett med dingdong :)
Volvo 855/V70 T5 "Töööbon" (1994)
bilkungen
19 november 2011 · 18 Inlägg

Funderade lite på förgasaren, sitter det inte ett gummimembran iden?.

mrfillefjong
19 november 2011 · 70 Inlägg

har bytt membran i den och ja de va gummi smile men kom på att ja testade aldrig med strart gas mot isugspackinigen om de kan va de ?

Du ska få fett med dingdong :)
Volvo 855/V70 T5 "Töööbon" (1994)
Volvofarfar
19 november 2011 · 1 312 Inlägg

Kolla slangen mellan insug och bromservon..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.
mrfillefjong
24 november 2011 · 70 Inlägg

har kollat den med nu. Har kört med startgas över allt nu men hittar ingen läcka. KAN det vara något annat fel ?? Mvh

Du ska få fett med dingdong :)
Volvo 855/V70 T5 "Töööbon" (1994)
DriveOrDie
29 november 2011 · 258 Inlägg

tomgångsventil har du väl en sån? kolla så du får ström till den och att den funkar sitter jo på insuget

Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på.
Putteliten
29 november 2011 · 9 085 Inlägg

Så fort tomgångsventilen får + spänning så ska det smälla till om den. Brukar sitta uppe på insuget jämte förgasaren. Om det inte smäller om den plocka bort den och sätt i en bult och provkör får du se vad som händer. Det som kan vara är att den blir orolig på  tomgång eller att den försvinner helt.

Senast redigerat av Putteliten (29 november 2011)

Volvo 740 GLE Cab "Farsans bygge" (1986)
Volvo V40 2.0T Greyline Fas 2 "Flygande Holländaren" (2002)
Chevrolet Bel Air 4-Door Sport Sedan "Farsans Classic Chevy" (1956)
mrfillefjong
8 december 2011 · 70 Inlägg

Kollat det med nu. Testat med "motorn" och med skruv men ingen skillnad hmm. Vi har gjort komp test men de ser normalt och jämnt ut. Börjar få ont om ider. Har inte bytt tändstift men tycker inte det borde ha någon betydelse ( rätta mig om jag har fel smile ) I och med att han går bättre på chocke så betyder det väl att han vill kompensera tjuvluft. Men hittar ingen läcka. Ider någon ??? Mvh

Du ska få fett med dingdong :)
Volvo 855/V70 T5 "Töööbon" (1994)
honda1 Isoleringsplåtslagare
8 december 2011 · 173 Inlägg

den gamla klasikern med omkastade kablar?

mrfillefjong
9 december 2011 · 70 Inlägg

Har inte pillat på kablarna smile

Du ska få fett med dingdong :)
Volvo 855/V70 T5 "Töööbon" (1994)
honda1 Isoleringsplåtslagare
9 december 2011 · 173 Inlägg

Du skriver själv att du har bytt dom?

mrfillefjong skrev:
Har inte pillat på kablarna smile

PerArne Mycke vill ha mer...
10 december 2011 · 611 Inlägg

Prova att byta förgasare då, det finns ju hur många som helst av dom där.

//Per-Arne
RD_87 Skrotsamlare
10 december 2011 · 4 031 Inlägg

Skit i förgasaren känns ju inte helt otroligt...

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang