Så här kör man upp på en ramp xD

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
20 november 2011 · 5 042 Inlägg

NightCruiser skrev:

Children-Of-Bodom skrev:
Det är nog snarare du som ska ha " rolleyes "    roll roll roll

För du är ju ute och cyklar nu helt av banan.
Det vi vill veta är HUR han lyckades hamna i den sitsen .......

Sen så skrev Ts att vi skulle få en lite historia på detta när han fått upp bilen igen. Därav vi frågar nu ! smile

Hehe... Varför tror du jag markerat det du skrev? Antog det var det du ville ha svar på, inte hur han kom loss som några trodde du ville ha svar på utan hur han hamna där från första början...
Eller ska jag fortfarande ha rolleyes?

Mvh

lol  lol  lol

Haha det har blivit lite galet o snurrigt här nu . Sorry big_smile

Senast redigerat av Children-Of-Bodom (20 november 2011)

C H E V R O L E T <3
NightCruiser
20 november 2011 · 1 163 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:
Haha det har blivit lite galet o snurrigt här nu . Sorry big_smile

Det är lugnt smile Ändrade första inlägget men du han svara innan jag hade ändrat klart därav denna snurrighet.
Vi båda efterfråga samma sak, d.v.s hur han hamna där...

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
20 november 2011 · 5 042 Inlägg

Bosse-buss skrev:

Zadran skrev:

Bosse-buss skrev:

Läs några inlägg upp...

Frågan är var du hittar det?

Inlägg #24

Men du förstår inte nu bosse.
vi vill veta HUR han hamnade där från day 1 !
Inte hur han löste detta. Eller jo klart men det har vi ju redan sett.
trådskaparen skulle berätta för oss hur sjutton han har hamnat i den roliga sittsen, smile

C H E V R O L E T <3
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
20 november 2011 · 5 042 Inlägg

NightCruiser skrev:

Children-Of-Bodom skrev:
Haha det har blivit lite galet o snurrigt här nu . Sorry big_smile

Det är lugnt smile Ändrade första inlägget men du han svara innan jag hade ändrat klart därav denna snurrighet.
Vi båda efterfråga samma sak, d.v.s hur han hamna där...

Ja jag fattade det efter ditt inlägg haha.
Aja gav ju lite skratt i varje fall cool

C H E V R O L E T <3
NightCruiser
20 november 2011 · 1 163 Inlägg

Bosse-buss skrev:

Zadran skrev:

Bosse-buss skrev:
Läs några inlägg upp...

Frågan är var du hittar det?

Inlägg #24

I inlägg #24 så svarar TS hur han kom loss därifrån ja... Men det vi efterfrågade var inte hur han kom loss utan hur han hamnade där och skapade denna roande situation.

Mvh


Edit: F*n vad du är snabb Children-Of-Bodom lol

Senast redigerat av NightCruiser (20 november 2011)

Evildan
20 november 2011 ·

Bosse-buss skrev:

Zadran skrev:

Bosse-buss skrev:
Läs några inlägg upp...

Frågan är var du hittar det?

Inlägg #24

ta och läs hela tråden från början och förklara sedan var i inlägg 24 det står hur Ts lyckades
FÅ BILEN ÖVER KANTEN PÅ RAMPEN och det är det enda som efterfrågas.
vilket jag redan förklarar i inlägg 33 som svar på ditt inlägg. smile

Senast redigerat av Evildan (20 november 2011)

Bosse-buss
20 november 2011 · 210 Inlägg

Det är väl det enklaste att fatta hur bilen hamnade var den hamnade. Körde på med hjälp av plankor eller något och bilen hamnade över kanten trots bogserlinan i baken på bilen. Lite klantigt får man väl säga. smile

Senast redigerat av Bosse-buss (20 november 2011)

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
20 november 2011 · 3 929 Inlägg

Stört skönt!
Vi har hemmabyggda ramper vi kör upp våra bilar på med jäääätte liten kant så vi väntar egentligen på innan man kör över dom med bilen och fastnar med framhjulen i luften big_smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Evildan
20 november 2011 ·

Thunderbird88 skrev:
Stört skönt!
Vi har hemmabyggda ramper vi kör upp våra bilar på med jäääätte liten kant så vi väntar egentligen på innan man kör över dom med bilen och fastnar med framhjulen i luften big_smile

haha, vi väntar med stor glädje även på era bilder vad tiden lider smile

Evildan
20 november 2011 ·

Bosse-buss skrev:
Det är väl det enklaste att fatta hur bilen hamnade var den hamnade. Körde på med hjälp av plankor eller något och bilen hamnade över kanten trots bogserlinan i baken på bilen. Lite klantigt får man väl säga. smile

Vi får vackert invänta Ts förhoppningsvis utförliga beskrivning av den tråkiga/humoristiska händelsen.
Jag däremot har en stark misstanke om att denna bogserlina tillkommit efter att framhjulen hamnat över kanten i ett försök att dra bort s40.

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
20 november 2011 · 3 929 Inlägg

Evildan skrev:

Thunderbird88 skrev:
Stört skönt!
Vi har hemmabyggda ramper vi kör upp våra bilar på med jäääätte liten kant så vi väntar egentligen på innan man kör över dom med bilen och fastnar med framhjulen i luften big_smile

haha, vi väntar med stor glädje även på era bilder vad tiden lider smile

Haha ni får nog bilder senare kan jag tro big_smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
20 november 2011 · 5 042 Inlägg

Zadran skrev:

Children-Of-Bodom skrev:

Zadran skrev:

Nu sa ni väl ändå precis samma sak?

Gjorde vi ju inte.
Det med ang tappa kopplingen var ju JAG som frågade ts.
O det med vinkelslipen var ju ett TIPS. ingen lösning alltså.

JAg hänger helt och hållet med, Jag undrar också hur han lyckades köra över plåtstoppen som du frågade efter från första början innan alla EBn kommer in och säger att det redan står i tråden..

Hehehe jaa i know. Allt blev så virrigt o galet ett tag där som jag skrev innan på nått inlägg tongue
Sorry

C H E V R O L E T <3
Evildan
20 november 2011 ·

Zadran skrev:

Children-Of-Bodom skrev:

Zadran skrev:

Nu sa ni väl ändå precis samma sak?

Gjorde vi ju inte.
Det med ang tappa kopplingen var ju JAG som frågade ts.
O det med vinkelslipen var ju ett TIPS. ingen lösning alltså.

JAg hänger helt och hållet med, Jag undrar också hur han lyckades köra över plåtstoppen som du frågade efter från första början innan alla EBn kommer in och säger att det redan står i tråden..

jo, det är ju inte direkt något svårt att följa resonemanget vi haft här ovan angående den utlösande faktorn till det olyckliga/roande händelseförloppet samt C-O-Bs helt uppenbara och glasklara frågeställning till TS anser jag.

PapaEcho
20 november 2011 · 76 Inlägg

Jag har redigerat första inlägget. Hela historian hur jag lyckades! big_smile

Mattsson_91 Självlärd
20 november 2011 · 3 083 Inlägg

PapaEcho skrev:
Just nu står bilen på en ramp. Jag skulle meka under den.
Och jag har lyckats med något som ingen kanske har gjort innan! big_smile
Fick den känslan i någon film när bilen står och gungar på kanten av ett stup =P

På andra bilden har jag höjt upp bilen och lagt lite träklossar.
Inga skador på bilen har förkommit, den står på balkarna.

Några förslag hur jag får loss den? big_smile

http://localhostr.com/file/iuswb4T/IMG_02181.JPG
http://localhostr.com/file/k0KtvXk/IMG_02201.JPG

EDIT: HUR JAG LYCKADES!
Jag ska köra upp på rampen för att ta loss kontakten till lambdasonden för felsökning. Det är två på plats, jag och en kompis. Han dirigerar och jag kör upp sakta men säkert, han haltar mig när jag är tillräckligt långt fram (inte över kanten).
Jag stänger av motorn och kliver halvägs över tröskeln på bilen. Då tycker han att jag ska fram pyyyyttelite till.
Okeeej, startar bilen, lägger i 1.an växel, och eftersom jag är halvägs ur bilen har jag HÖGERFOTEN på kopplingen.
Han säger stop, jag släpper upp HÖGERFOTEN (kopplingen). Det blir då ganska kraftigt och den kommer över kanterna.
Normalt brukar jag ha högerfoten på gasen om ni förstår vad jag menar, hjärnan spelade ett spratt. Jag är inte dålig på att köra bil, bara ett inlärt beteende.

Varje gång jag sätter mig i en bil ska jag ha rätt fot på rätt pedal! big_smile

Nu kommer vi till det värsta av allt!
I hayens bok står det att koppla loss lambdan och diverse kablar. Okej, vad jag har sett på andra bilar så sitter kontakten brevid lambdan.
Men efter lite letande märkte jag att kabeln gick upp i motorrummet. Och kontakten satt under huven! mad
Och hayens bok sa diverse kablar osv, inte vart den satt!

Så jag hade inte ens behövt köra upp från början om jag visste var kontakten satt!!!!!!!!!!!1111

HAHAHAHAH xD

Allt är alltså kompisens fel tongue. Nåja en erfarenhet rikare så nästa gång du ska felsöka en S40 behöver du ju inte köra upp på rampen och sen försöka hoppa ner från rampen wink

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
20 november 2011 · 1 594 Inlägg

Ungefär som att köra automat för första gången och bromsa med fel fot = GRISNIT lol
Testa själv att bromsa med andra foten så får ni se hur lätt det är att dosera kraften rätt cool

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
20 november 2011 · 3 929 Inlägg

hotrodder skrev:
Ungefär som att köra automat för första gången och bromsa med fel fot = GRISNIT lol
Testa själv att bromsa med andra foten så får ni se hur lätt det är att dosera kraften rätt cool

Får göra det varje morgon då min bil är tjurig på tomgång när den är kall.
Höger fot på gasen och tvärnit med vänster fot på bromsen. Livsfarligt. Får sitta hela tiden och tänka "Lugn med vänster foten, lugn med foten, ta det lugnt med vänster foten !!!!". big_smile

Lika kul med folk som ska koppla med vänster foten i en automat. Slår tvärnit big_smile

Senast redigerat av Thunderbird88 (20 november 2011)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Putteliten
20 november 2011 · 9 079 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

hotrodder skrev:
Ungefär som att köra automat för första gången och bromsa med fel fot = GRISNIT lol
Testa själv att bromsa med andra foten så får ni se hur lätt det är att dosera kraften rätt cool

Får göra det varje morgon då min bil är tjurig på tomgång när den är kall.
Höger fot på gasen och tvärnit med vänster fot på bromsen. Livsfarligt. Får sitta hela tiden och tänka "Lugn med vänster foten, lugn med foten, ta det lugnt med vänster foten !!!!". big_smile

Lika kul med folk som ska koppla med vänster foten i en automat. Slår tvärnit big_smile

Haha händer att man gör så på månda mornarna med firmabilen, när man kört manuell hela helgen! tongue

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
20 november 2011 · 3 929 Inlägg

Putteliten skrev:

Thunderbird88 skrev:

hotrodder skrev:
Ungefär som att köra automat för första gången och bromsa med fel fot = GRISNIT lol
Testa själv att bromsa med andra foten så får ni se hur lätt det är att dosera kraften rätt cool

Får göra det varje morgon då min bil är tjurig på tomgång när den är kall.
Höger fot på gasen och tvärnit med vänster fot på bromsen. Livsfarligt. Får sitta hela tiden och tänka "Lugn med vänster foten, lugn med foten, ta det lugnt med vänster foten !!!!". big_smile

Lika kul med folk som ska koppla med vänster foten i en automat. Slår tvärnit big_smile

Haha händer att man gör så på månda mornarna med firmabilen, när man kört manuell hela helgen! tongue

Har aldrig gjort det fast var nära nu i höstas.
Kört manuell hela sommaren och så satte jag mig i automat och kände hur det började rycka i vänsterbenet när det blev dags att växla innan jag insåg att jag satt i en automat big_smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
PapaEcho
21 november 2011 · 76 Inlägg

Det sitter verkligen i ryggmärgen. Aldrig kört en automat, blir nog manuell lång tid framöver isf tongue

Dieselsmurfen skrev:
Bra gjort! Om det nu inte var en 1.8 GDi. Då hade den fått stå kvar...

hahah, tur att det inte var det big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang