23 november 2011
Trådstartare
hej hej!!!! jag har världens problem med min seast ibiza cupra års-98.. den dör efter typ 5-10 minuter. det är precis som om den dör när motorn blir varm. vad vet jag??? jag har bytt bränslefilter och bränslepump till att börja med, bilen stod o gick o samma fel kom tillbaka. jag byter tändspole, fördelarlock, tändstift, tändkablar.... bilen startar hur bra som helst o allt låter o känns bra så jag åkte ut en sväng. vad händer??? jo samma fel efter 5-10 minuter typ när motrorn blivit varm. eller får jag bara för mej det?? har tittat på alla säkringar o relän under ratten i bilen o allt ser helt o bra ut, tyckte jag tittade noga men kan ju ha missat nå men tror inte det???? så vad e nästa steg??? skroten eller en yxa i huven? eller kanske finns det nå annat jag kan göra??? börjar bara bli lite less eftersom jag e beroende av bilen till jobbet!! om ni kommer på nå så e jag mer än tacksamm för alla svar. förklara gärna vart felet skulle kunna vara o hur det sitter då jag inte e nå vidare jätte bra på bilar... tack