6058
Sök

Att ställa ut på Vallåkra?

Skaune
23 november 2011
Trådstartare
Tyckte inte denna tråden passade helt in under evenemangsforumet eftersom frågan är riktad till alla med erfarenhet av att ställa ut som förening/klubb rikstäckande!

Så!

Jag är "ansvarig" för ett sällskap som kallar sig "T-Gul Owners of Sweden", vi har ännu inte registrerat oss som klubb/förening, vi är idag 70 medlemmar som verkar via facebook, hur som, efter att ha vuxit snabbt och bildat en otrolig gemenskap, var det min visoin att vi skulle kunna ställa ut på Vallåkraträffen 2012, många har visat intresse och nu vill jag ta reda på möjligheterna att ställa ut som "icke" klubb/förening.

Är det någon som vet om det kostar att ställa ut? Måste man vara "klubb/förening" för att ställa ut i grupp?
Jag sökte lite på vallåkraträffens hemsida, men fann inget! Och kände att jag gärna tog del av andras erfarenheter och dylikt!

Tacksam för svar!

Henrik

8 298 Inlägg
23 november 2011
Tillhör man en klubb är det ju enklare med plats. Då får man ju staka ut ett område som man får ha bilarna på. Men man lär ha någon där på fredagen som bestämmer plats. Kommer inte ihåg om det kostar något. Ska man hamna tillsammans om man ställer sig i 800klassen så gäller det ju at alla kommer ett pärlband för enkelhets skull, men visst går det väl kanske at krångla till.

Skaune
23 november 2011
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Tillhör man en klubb är det ju enklare med plats. Då får man ju staka ut ett område som man får ha bilarna på. Men man lär ha någon där på fredagen som bestämmer plats. Kommer inte ihåg om det kostar något. Ska man hamna tillsammans om man ställer sig i 800klassen så gäller det ju at alla kommer ett pärlband för enkelhets skull, men visst går det väl kanske at krångla till.

ok, ja att ställa ut i 800 klassen e inte o tänka på, vi blir nog liiite för många för det! Jag hade mer tänkt att få ett område likt de i NordicR eller dylikt! Det var de jag vart lite nyfiken på om de var möjligt att ställa ut som "sällskap", såg att svenska c70 klubben ställde ut förra året med enbart 3 bilar, vi blir nog ganksa många fler!

8 298 Inlägg
23 november 2011
Ja, men så noga koll är det inte. Säger man att har en klubb och vill ha en plats så ordnar det sig. Däremot så lär man ju ha lite koll på hur många man blir med + att man inte får hur stor plätt som helst. Kan vara som så att det finns nå mått på det nu. Man kan ju maila, men räkna med att det tar tid att få svar...

Skaune
23 november 2011
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Ja, men så noga koll är det inte. Säger man att har en klubb och vill ha en plats så ordnar det sig. Däremot så lär man ju ha lite koll på hur många man blir med + att man inte får hur stor plätt som helst. Kan vara som så att det finns nå mått på det nu. Man kan ju maila, men räkna med att det tar tid att få svar...

ok, tack för infon! Jag får se om jag hittar nån mail adress på deras hemsida där jag kan fråga! Men de e ju st därför jag frågar här, vilka erfarenheter de som ställt ut har haft i samband med träffen och träffansvariga där!
Det verkar som vi blir MINST 15 bilar som de ser ut i dagsläget. Återstå o se i augutsi hur många det blir!

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
Skaune
23 november 2011
Trådstartare
Xoff skrev:
15 bilar får ju lätt plats i 850 hörnan

ja plats får de, men vi vill visa upp oss som "Sällskap"!

1 816 Inlägg
23 november 2011
Behöver inte va en klubb för att få en plats att samlas på, anmäl ert intresse i god tid och tala om för dem vad ni är för sällskap.

Skaune
23 november 2011
Trådstartare
Hilmer skrev:
Behöver inte va en klubb för att få en plats att samlas på, anmäl ert intresse i god tid och tala om för dem vad ni är för sällskap.

va bra! lika bra o ta kontakt med dem nu även om de e låååångt dit! Men de e ju alltid svårt o säga exakt hur många bilar som dyker upp när de e så långt fram!

1 816 Inlägg
23 november 2011
Polestar skrev:
Hilmer skrev:

va bra! lika bra o ta kontakt med dem nu även om de e låååångt dit! Men de e ju alltid svårt o säga exakt hur många bilar som dyker upp när de e så långt fram!

Skadar som sagt inte att ställa de frågor man har redan nu så man är beredd när det väl gäller;)

Vi hade ju för några år sedan både monter och en hel del bilar på plats och vann ju t o m pris för "bästa klubb" trots att vi bara är ett "sällskap" eller vad man ska kalla det. Så att man tvunget måste vara en klubb är tydligen inte nödvändigt.

Skaune
23 november 2011
Trådstartare
Hilmer skrev:
Polestar skrev:
Hilmer skrev:

Skadar som sagt inte att ställa de frågor man har redan nu så man är beredd när det väl gäller;)

Vi hade ju för några år sedan både monter och en hel del bilar på plats och vann ju t o m pris för "bästa klubb" trots att vi bara är ett "sällskap" eller vad man ska kalla det. Så att man tvunget måste vara en klubb är tydligen inte nödvändigt.

jasså vad roligt att ni vann det! måste vara några år sen, då NordicR och TPC vunnit de senaste åren. Men då  gäller det att höjja ribban o ta sikte på samma fina utmärkelse! xD
Min vision är attvi ska kunna ställa ut flest antal T-Gul som stått på en o samma yta nånsin på vallåkra, och kunna visa upp vårat intresse o våra bilar! Fick ni betala något när ni "Ställde ut" ?

1 816 Inlägg
23 november 2011
Polestar skrev:
Hilmer skrev:
Polestar skrev:

jasså vad roligt att ni vann det! måste vara några år sen, då NordicR och TPC vunnit de senaste åren. Men då  gäller det att höjja ribban o ta sikte på samma fina utmärkelse! xD
Min vision är attvi ska kunna ställa ut flest antal T-Gul som stått på en o samma yta nånsin på vallåkra, och kunna visa upp vårat intresse o våra bilar! Fick ni betala något när ni "Ställde ut" ?

2008

Sök