Toyota Celica GT-i -90 Igensatt katalysator?

OverZed
23 november 2011 · 49 Inlägg

Tja!

Har en Toyota Celica som jag nyss har bytit topp på och vid uppstarten så gick den väldigt fett och sotade som jag vet inte vad. Iallafall så är det problemet löst nu och bilen går bra förutom att den inte är alls lika pigg som den var innan jag bytte topp. Vid ungefär 5k rpm så blir bilen pigg, man känner verkligen hur den drar iväg vid det varvtalet och hela vägen upp till varvstoppet men innan det är den helt död sad Jag misstänker att katten kan vara igensatt eftersom att den sotade så mycket men tänkte höra med er här på forumet först och se om ni har några förslag? smile

zshoe Kokar ris
23 november 2011 · 923 Inlägg

kontrollera katalysatorn genom att skaka/banka på den, skrammlar den? har du sedan tillgång till en IR termometer, mät temperaturen vid kattens inlopp och utlopp, tempraturskillnad upp till 60 grader är godkänt. (ska vara varmare vid utloppet.  om möjligt plocka bort avgasröret så att du kan se katalysatorns innehåll.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"
BMW Z3 "zshoe" (1999)
OverZed
23 november 2011 · 49 Inlägg

Plocka bort avgasröret innan katten ska jag göra så fort möjligheten finns! Ska prova det där med att slå på den oxå. Tack för tipsen smile

OverZed
23 november 2011 · 49 Inlägg

Har varit ut hos en kompis och plocka bort röret före katten och det gjorde ingen skillnad så det är alltså inte katten som är igensatt hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang