Fått leveransbekräftelse på: Blinkerslampor fram Bromslampor Dimljuslampor Sidoblinkerslampor
De bör dyka upp om 7-10 dagar. Samtliga lampor är s.k. LED lampor.
Har idag fått stereoramen som har ett pris på 595:- överallt utom på cdbilradio.se där jag köpte den för 345:- ink. frakt, nu har de höjt den till 595:- även dom så det känns bra att ha sparat 250:-
Har fått en skruv som saknas på en list för att den ska sitta ordentligt och köpte kablaget för att Boseljudet ska fungera ihop med pioneerstereon. När jag ändå var igång så beställde jag spray på Nordemans (audi) för att kunna lacka ögonlocken när de kommer.
Mycket mer än så finns det inte att säga just nu:p
Fått de stålomspunna bromsslangarna till frambromsarna. Får till bakhjulen på måndag. Väntar fortfarande på svar från en Britt ang fraktkostnad av slitsade och hålborrade skivor.
Sportskivor beställda från England, blir nog snyggt med 18" fälgarna, fint med svarta skivor också.
Det var ögonlocken som kommit med posten, och har lyckats montera in stereon, ljudet är badass, men chansen finns att det blir ett lite fetare ljud senare.
Varit på feltema och shoppat loss, och passade på att inhandla 270 bilsporttidningar på en blocketannons när jag ändå var i farten
Väntar som sagt fortfarand på bromskivor och drivknuten från England.
Och ett hett tips! Låt inte er sambo köra ut bilen ur ett parkeringsgarage, det slutar med att hon kommer och väcker en och berättar att hon förstört lacken på vänster bakdörr....... blev till att köpa en lackspruta på feltema.
Har hänt LITE sedan senaste uppdateringen, lackering och montering av ögonlock är färdigt, har fått hem framskivorna från England efter mycket om och men, har fått lite annat smått och gott.
Har passat på att byta drivknuten som var dålig, nice att lägg 300:- inkl. frakt istället för 2400:- på mekonomen ^^
Lite smådålig passform och jag kommer nog korrigera dem lite när vädret är bättre och julen är förbi, men för stunden får de sitta som de gör, blir det inte bättre så ryker dom helt.
Man blir lite lessen när paketet ser ut så här när man hämtar ut det, tur att det inte är typ datadelar...
Kul att ni uppskattar projektet, förhoppningsvis är allt klart i slutet av februrari, är på vippen att åka och köpa en Audi 100 Turbo och bygga en racebil så det är möjligt att det blir mer när den här är klar
Att få ut instrumentpanelen var busenkelt, gick ner i garaget och var uppe igen på 2-3 minuter i lägenheten med instrumenetet i handen.
Det som kan vara värt att tänka på är att värma innan så glaset blir me lättarbetat, är det kallt så är risken större att det spricker, jag hade lite för bråttom och fick en liiiten skada. Så värm med hårfön/varmluftspistol samtidigt som du allt eftersom viker ut plexit med olika mejslar beroende på hur stor springan är.
Att få ut instrumentpanelen var busenkelt, gick ner i garaget och var uppe igen på 2-3 minuter i lägenheten med instrumenetet i handen.
Det som kan vara värt att tänka på är att värma innan så glaset blir me lättarbetat, är det kallt så är risken större att det spricker, jag hade lite för bråttom och fick en liiiten skada. Så värm med hårfön/varmluftspistol samtidigt som du allt eftersom viker ut plexit med olika mejslar beroende på hur stor springan är.
Okay, ja hårfön har jag så :p men det är bara dom skruvarna som du postade bild på för att lossa eller?