Förloving?

push_it
25 november 2011 · 333 Inlägg

Hade tänk mig att erbjuda min sambo en förlovning efter några år ihop.

Men är ju inte så haj på hur man gör, bortsett från de frierierna man sett i filmer.

Ringstorlek t.ex, hur fixar man det?
Man kan ju ta en av hennes ringar eller mäta hennes finger när hon sover men hon har ju typ inga ringar och hon vaknar alltid lätt...

Kan man ta med henne på en iscensatt shoppingrunda och slinka in i en "ringbutik" och ställa frågan då eller?

Tacksam för alla möjliga svar och alternativ ni har att komma med.
Datumet som GÄLLER är 1 Mars 2012!

Fredrik_F11 Member of LowMotion
26 november 2011 · 1 705 Inlägg

Trevligt med förlovning! big_smile

Hur jag gjorde ang ringstorlek var faktiskt bara en skojgrej sett ur hennes ögon...
Jag satt och lekte med ett snöre eller om det va en ståltråd, gjorde den till en ring och sa med skojröst "vill du förlova dig med mig"- hon satte på sig "ringen" och fick fixa till storleken lite... Men sen när hon väl hade tagit av den så tog jag i smyg på mig den på alla nöjliga fingrar för att ha ett mått att gå efter. I mitt fall så passade den på mitt lillfinger, sen är det bara att gå till närmaste silver/guld affär, testa ringar på det fingret som ståltråden passade på och hoppas på det bästa! smile

Lycka till, och hoppas hon säger ja! big_smile (Inte för att göra dig nervös ;P)

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
NMI
26 november 2011 · 1 045 Inlägg

eller så går du till ring butiken du tänkt handla av sen, så brukar man få låna en "fake" ring, den behöver ju inte passa exakt,
sen tar du med damen in i butiken så får hon välja rätt modell hon vill ha samt rätt storlek, då kan det inte bli fel, smile  så gjorde jag.   (om hon svara ja)   smile

men jag hade redan designat en ring hon fick sen, men var ju osäker på storleken.

BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
26 november 2011 · 1 705 Inlägg

NMI skrev:
eller så går du till ring butiken du tänkt handla av sen, så brukar man få låna en "fake" ring, den behöver ju inte passa exakt,
sen tar du med damen in i butiken så får hon välja rätt modell hon vill ha samt rätt storlek, då kan det inte bli fel, smile  så gjorde jag.   (om hon svara ja)   smile

men jag hade redan designat en ring hon fick sen, men var ju osäker på storleken.

Det beror ju lite på hur man vill lägga upp det? Om TS vill göra det till en överraskning eller om tjejen ska veta att han vill förlova sig men inte vilket datum osv...

Tycker NMI´s förslag också var bra såklart! smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
pukan2
26 november 2011 · 3 182 Inlägg

när jag o tjejen förlovad oss gick vi till guldfynd så fick hon rätt storlek på en gång samt välja den ring hon ville ha.

NMI
26 november 2011 · 1 045 Inlägg

skrev luddigt vet itne om ni förstog rätt,, menade att du lånade en fake ring som du frågade om lov med,, sen går ni väljer en ring ihop som passar perfekt,,,

BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
pukan2
26 november 2011 · 3 182 Inlägg

jag hade ingen ring alls, det där gör du själv som du vill.

push_it
26 november 2011 · 333 Inlägg

Många bra svar där.
Väljer man ring och allt själv lär det säkert bli fel tongue


Men det där med "fake ring" låter ju rätt vettigt..
Får nog ta och kolla upp läget här i stan med sådana möjligheter.


Fler tips är välkomna big_smile

Mattsson_91 Självlärd
26 november 2011 · 3 083 Inlägg

Jag har tyvärr inget bättre tips än dom som redan har angetts. Men tänkte bara säga Grattis i förskott smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Martin 9-3 Fisketokig
27 november 2011 · 2 997 Inlägg

pukan2 skrev:
när jag o tjejen förlovad oss gick vi till guldfynd så fick hon rätt storlek på en gång samt välja den ring hon ville ha.

Så gjorde vi här också. Enda problemet var att expediten var praktikant och läste av måtten fel.
När vi fick ringarna var de väldigt för stora om de inte var avsedda för stortån då.

De var av titan så omöjligt att göra om. Blev en nybeställning som kom en månad senare mad

Så kolla noga att det inte är en praktikant bakom disken wink

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
pukan2
27 november 2011 · 3 182 Inlägg

Martin 9-3 skrev:

pukan2 skrev:
när jag o tjejen förlovad oss gick vi till guldfynd så fick hon rätt storlek på en gång samt välja den ring hon ville ha.

Så gjorde vi här också. Enda problemet var att expediten var praktikant och läste av måtten fel.
När vi fick ringarna var de väldigt för stora om de inte var avsedda för stortån då.

De var av titan så omöjligt att göra om. Blev en nybeställning som kom en månad senare mad

Så kolla noga att det inte är en praktikant bakom disken wink

fy va surt.

666_Beast
27 november 2011 · 1 863 Inlägg

Vi gick båda till guldaffären, så blev det rätt från början. Ringar byttes i Grekland på min födelsedag.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
push_it
27 november 2011 · 333 Inlägg

Okok... a det är ju rätt viktigt att hon gillar ringen med tongue
Får nog bli en iscensatt shopingrunda som avslutas med ett "oplanerat" stopp framför typ Guldfynds skyltfönster ...

Medn det är många månader kvar så bara bomba med alternativ wink

Noxxer
27 november 2011 · 1 482 Inlägg

Själv va man utomlands och blev rätt berusad och kom bara på att jag skulle fria o skramla fram en nyckelring......

Say no more.... haha smile

BLT Service
Theracords Music Label
FreddeLi Studerande maskiningenjör
27 november 2011 · 1 903 Inlägg

Noxxer skrev:
Själv va man utomlands och blev rätt berusad och kom bara på att jag skulle fria o skramla fram en nyckelring......

Say no more.... haha smile

men kom igen nu lol gick de vägen? big_smile

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
push_it
2 februari 2012 · 333 Inlägg

Glasell skrev:
jag hade länge skojat med min pojkvän att jag ville förlova mig så en dag när vi var nere i stan så sa han (vilket jag trodde var på skämt) - Ska vi gå in och kolla på förlovningsringar?
Då testade jag till rätt storlek och vi valde ringarna gemensamt.

Dock kom han hem med ringarna på helt fel dag än vad han hade sagt till mig att vi skulle få dom. Så han överraskade mig rejält trots att jag visste att ringarna skulle komma.

Var la ungefär något sådant jag hade tänkt mig att göra...
1 månad kvar nu så börjar bli tajt med planeringen känns det som tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang