Bilen är låst

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
28 november 2011 · 2 322 Inlägg

Akut!!'
min bil har stått i ett kall garage sen i september.
låst och allt, men nu idag jag var där så är batteriet slut!  sätter i nyckel så ska man kunna vrida om så öppnar det.
MEN!  det är carguard larm på och c-lås och hur jag än vrider och tänker så kan jag inte komma in i min bil
någon som kan hjälpa mig ? rätt så akut för bilen skall flyttas i dagarna, tänkte flytta den idag, men  det gick inte som sagt!

bilen är en Golf IV -98

mvh Mingan

Xipe
28 november 2011 · 37 Inlägg

måste gå att komma in genom skuffluckan genom de låset , bara du får upp huven så är det ju bara o koppla på startkablar så den får ström ...

RobbanForsell
28 november 2011 · 292 Inlägg

larmet borde du inte bekymra dig för  (funkar väl ändå inte utan ström) så borde du med nyckel komma in i bilen iafl. ? har du testat o öppna på passargerar sidan?

Volkswagen Passat "Gotlänningen" (2013)
alindquist
28 november 2011 · 222 Inlägg

Hur länge har den stått? räkna med massa andra tråkiga problem sen sad

BMW 135I "CSL" (2008)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
28 november 2011 · 2 322 Inlägg

Xipe skrev:
måste gå att komma in genom skuffluckan genom de låset , bara du får upp huven så är det ju bara o koppla på startkablar så den får ström ...

låset e kass på skuffen
ja huven tänkte jag på... får jag upp den utan att förstöra så är allt i sin ordning

Senast redigerat av mingan77 (28 november 2011)

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
28 november 2011 · 2 322 Inlägg

RobbanForsell skrev:
larmet borde du inte bekymra dig för  (funkar väl ändå inte utan ström) så borde du med nyckel komma in i bilen iafl. ? har du testat o öppna på passargerar sidan?

ne det är det det inte gör..  händer inge när jag vrider på nyckeln, clåset som fuckar sig,...

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
28 november 2011 · 2 322 Inlägg

speeDs_ skrev:
Hur länge har den stått? räkna med massa andra tråkiga problem sen sad

ne slutet av sept.  så den har stått i kall garage den ska in i värme garage så fort jag kommer in i bilen smile

andreasliljemark
28 november 2011 · 210 Inlägg

Men bilar med centrallås, dom kan man väl låsa upp med nyckenl ändå?

Va för bara nån vecka sen som min Polo va tom på batteri, men då kan ja ju låsa upp förardörren
genom att vrida nyckeln, öppna huven o slänga på kablarna smile

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
28 november 2011 · 2 322 Inlägg

andreasliljemark skrev:
Men bilar med centrallås, dom kan man väl låsa upp med nyckenl ändå?

Va för bara nån vecka sen som min Polo va tom på batteri, men då kan ja ju låsa upp förardörren
genom att vrida nyckeln, öppna huven o slänga på kablarna smile

det är det inte går tyvärr hade det varit så så hade jag inte skrivit smile
när jag vrider på nyckeln så  händer inget på förarsidan, passargerar sidan  går pinnen upp men den är ändå låst.
skuffens lås är igensatt.

så vad ska man välja då tro? risken är väl att jag får slå sönder ena rutan  för att komma in och sen köpa en ny , om ingen har ett annat förslag

alindquist
28 november 2011 · 222 Inlägg

mingan77 skrev:

speeDs_ skrev:
Hur länge har den stått? räkna med massa andra tråkiga problem sen sad

ne slutet av sept.  så den har stått i kall garage den ska in i värme garage så fort jag kommer in i bilen smile

Såg bosse bildoktorn här om dagen och om en Golf 4 och framåt blir stående utan batteri/urladdat batteri ballar hela bilen ur, datorn tappar alla inställningar hmm

BMW 135I "CSL" (2008)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
28 november 2011 · 2 322 Inlägg

speeDs_ skrev:

mingan77 skrev:

speeDs_ skrev:
Hur länge har den stått? räkna med massa andra tråkiga problem sen sad

ne slutet av sept.  så den har stått i kall garage den ska in i värme garage så fort jag kommer in i bilen smile

Såg bosse bildoktorn här om dagen och om en Golf 4 och framåt blir stående utan batteri/urladdat batteri ballar hela bilen ur, datorn tappar alla inställningar hmm

va fasen tongue  ja då är frågan hur fasen jag ska få upp  nån dörr... blir kanske en ruta som man få slå sönder då.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 november 2011 · 17 478 Inlägg

Om du ringer en bärgare är de rätt duktiga på att dyrka upp bilar. Mindre bekymmer än med ny ruta dessutom. Att själv få tag i en stålgalge eller liknande och stå och fiska gick ju alltid förr men det är väl också värt ett försök?

Kan du se nån pluskabel under bilen till start eller generator så har du löst problemet.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
kannebanne
28 november 2011 · 2 046 Inlägg

Det ska gå att öppna huven utan att förstöra bilen för mkt. Så på med start kablar och öppna. Annars ring vw och hör!

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
Saabarn_Eric
28 november 2011 · 265 Inlägg

hände på min förra bil med..... jag lyckades få bort grillen och sen drog jag i huv-vajern med en låååång arm xD

Rise and rise again, until lambs become lions!
SPOOL OO=00=OO
28 november 2011 · 132 Inlägg

Annars är ju ett alternativ att krypa under bilen alt. med hjälp av domkraft å lägga ström på generator eller startmotorn för att sen kunna låsa upp med fjärrlåset.?

Det är bara döda fiskar som följer med strömmen
BMW 525 TDS e34 "Waffen" (1995)
BMW 328 CI E46 "SEIDL" (2000)
Pedaal
28 november 2011 · 601 Inlägg

SPOOL skrev:
Annars är ju ett alternativ att krypa under bilen alt. med hjälp av domkraft å lägga ström på generator eller startmotorn för att sen kunna låsa upp med fjärrlåset.?

Precis vad jag tänkte skriva. Fick göra så på min v70 när batteriet var totalt urladdat. satt plus på starten samt jorden på framvagnsbalken. Hade andra ändan på ett annat bilbatteri. Så var det bara låsa upp smile

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
28 november 2011 · 2 322 Inlägg

ja hissa upp bilen och komma åt generatorn borde gå, tro itne de sak var så  trångt i golf IV, inte vad jag minns smile ska testa de imorgon, anta att den får stå o laddas upp  några min innan med. skulle ja inte komma åt så får jag väl dra sönder den lilla grillen så jag kommer åt och öppna riktigt utan att förstöra mer. en grill kostar inte mer än  100ing så det kan jag leva med. smile ja vi får se om jag lyckas imorgon. smile
tack för alla svar.
finns det lättare sätt så säg till smile angående bagage luckan så är låset kärvat  så vanligt så det är ju lika bra o säga det innan ni nämner det igen smile

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
28 november 2011 · 2 322 Inlägg

men frågan är med..  hur fasen ska  jag veta vilken  jag skall koppla + kabeln till ? ser ju inte vilken kabel som går till batteriet.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 november 2011 · 17 478 Inlägg

mingan77 skrev:
men frågan är med..  hur fasen ska  jag veta vilken  jag skall koppla + kabeln till ? ser ju inte vilken kabel som går till batteriet.

Den som slutar vid generator eller startmotor är röd.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
28 november 2011 · 2 322 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

mingan77 skrev:
men frågan är med..  hur fasen ska  jag veta vilken  jag skall koppla + kabeln till ? ser ju inte vilken kabel som går till batteriet.

Den som slutar vid generator eller startmotor är röd.

a jo, borde nog kunna se, det är bara att det är en massa kablar dragna runtom.

så.. +kabeln på  strömkabeln och  den andra   på jord( karosssen)

stämmer det?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang