6188
Sök

Mystigt Klickande ljud från motorn Jetta -90 1.8

56 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
Hej.

köpte mig en jetta -90 1.8 ca 22.000mil  för 1 vecka sen och upptäckte en morgon när ja åkte iväg att det typ slår/klickar till då&då.
svårt att lokalisera ljudet men kommer från motorn på högersidan om bilen (vid kamremmens sidan). åkte bort till en polare (3mil) & skulle kolla va de va men då hördes inte Ljudet ett piss. Inte dom närmsta 2 dagarna hördes nått tickande ljud.
men i morses när ja åkte iväg så börja de låta igen :S..
Ljudet låter typ som när man drar åt tanklocket så de kuggar över fast typ max 1-2 klickade sen kan de ta 2-5sek innan de kommer igen,
även när bilen är varm låter det ibland t.e.x ligger o 60km/h o gasar till kommer klick/tick ljudet. Men låter högst när bilen är kall.

nån som har haft samma problem eller har några ideer på vad det störande ljudet kan vara ?

har misstanke om kamremsspännaren?
Tacksam för svar

785 Inlägg
28 november 2011
Du har inte felinställd tändning så den spikar?

Alt 2. Ta loss kåpan för kamremmen och kolla hur mycket den fladdrar.

Its not the fart that kills, its the smell...

56 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
alltså själva de ljudet, störs inte att bilen går dåligt eller liknande låter ju från kamremssidan, kollade det i lördas och kan vrida den ett halvt varv. för mkt? för lite ? tongue han dock inte kollat om den fladdrar. kan kolla det i morgon :-)

56 Inlägg
30 november 2011
Trådstartare
Kamremmen fladdrar inget alls utan går "rakt o fint" eller så som en Kamrem ska gå! smile

785 Inlägg
30 november 2011
Känn på vattenpumpen.. Glapp?

16 197 Inlägg
30 november 2011
de som klickar kan vara stryrningen till "kolkanistret" (tror de stavas så)   de sitter den liten dosa med typ 2 kablar på div sidan av luffiltret.   när den ventilen öppnar så klickar de,.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

56 Inlägg
30 november 2011
Trådstartare
Fredde_Vette : Jo det är ett litet spel på vattenpumpen kännde jag allt.
evilaudio : okaj. aldrig hört talas om men skall den låta eller är det något som är fel då?

16 197 Inlägg
30 november 2011
grymmebulten skrev:
Fredde_Vette : Jo det är ett litet spel på vattenpumpen kännde jag allt.
evilaudio : okaj. aldrig hört talas om men skall den låta eller är det något som är fel då?

jo den ska låta så.. den klickar när den öppnar å stänger.

56 Inlägg
30 november 2011
Trådstartare
okay!
jag ska kolla det imorgonbitti.
Tycker de är irriterande ljud eftesom det hörs in i cupên när man kör och aldrig hört nått likande tongue

16 197 Inlägg
30 november 2011
grymmebulten skrev:
okay!
jag ska kolla det imorgonbitti.
Tycker de är irriterande ljud eftesom det hörs in i cupên när man kör och aldrig hört nått likande tongue

öppna motorhuvven.. sen startar du bilen å går ut å lyssnar.. som sagt de sitter en liten svart dosa med 2 kablar i vid sidan av luftfiltret.. de KAN va de.,

56 Inlägg
1 december 2011
Trådstartare
Yes det skall jag göra!. återkommer efter kontrollen big_smile

56 Inlägg
1 december 2011
Trådstartare
Kikade det men tyvärr så var det inte den, däremot knackade det till so helvete dom första 2sek när motorn var igång. sen började de igen med 2klick i sek som vanligt.  är de dax för motorhaveri?

785 Inlägg
1 december 2011
Svårt att försökt tolka ljud utan att höra det..
Kan inte vara ventillyftare?

Sök