27 december 2011
Trådstartare
Då har julhelgen passerat i lugnt tempo och man blir mer och mer sugen att sätta igång på allvar. Råkade ut för nåt mysko med Xenon:et förra helgen. Slog på helljuset så startade dom inte, kunde ta upp till 60 sek eller så startade dom men slocknade efter en stund, var borta ca 60 sek och sen kom det tillbaka. Ringde till dom jag köpte Xenon:et av i måndags förra veckan och dom sa att ballasterna och relät var nog inte riktigt utprovat för 75W för flera har haft samma problem. Så dom skickade nya ballaster och en helt ny komplett kabelhärva med relä så jag fick det i fredags. Så det enda som har hänt i julhelgen är att jag har bytt ut allt detta. Har även nu beställt från samma leverantör till dim-/halvljus då dom hade 50% rabatt på 35W och 55W så jag väntar med
spänning tills detta kommer, då blir det montage av detta oxå. Ska även försöka få dit ögonlocken i veckan men det är ju så dålig passform så dom sitter ju inte fast så jag måste komma på nåt annat att sätta fast dom med än dubbelhäftande tejp. Förslag mottages gärna om vad man kan använda... silikon kanske ?