Volvo 940 med trasigt block

Ckams Fartdåre
30 november 2011 · 10 Inlägg

Hej allihopa !

Jag har en 940 turbo med trasigt motorblock och undrar om man kan ta från en 945:a utan turbo eller blir det problem med passformen och sånt ?

Sorry om jag la tråden i fel grupp, är ganska ny här smile

Tack för svar !

sunkmaster
30 november 2011 · 344 Inlägg

Ckams skrev:
Hej allihopa !

Jag har en 940 turbo med trasigt motorblock och undrar om man kan ta från en 945:a utan turbo eller blir det problem med passformen och sånt ?

Sorry om jag la tråden i fel grupp, är ganska ny här smile

Tack för svar !

motorn kommer passa men det finns ingenstans att sätta oljereturen ifrån turbon. du får isåfall bygga på ett rör på oljetråget men det känns lättare att få tag på ett riktigt block. jag har faktiskt 2st turboblock som du kan få för en billig peng om det e intressant?

Opel Admiral "OmegaAdmiralen" (1970)
Ckams Fartdåre
3 december 2011 · 10 Inlägg

sunkmaster skrev:

Ckams skrev:
Hej allihopa !

Jag har en 940 turbo med trasigt motorblock och undrar om man kan ta från en 945:a utan turbo eller blir det problem med passformen och sånt ?

Sorry om jag la tråden i fel grupp, är ganska ny här smile

Tack för svar !

motorn kommer passa men det finns ingenstans att sätta oljereturen ifrån turbon. du får isåfall bygga på ett rör på oljetråget men det känns lättare att få tag på ett riktigt block. jag har faktiskt 2st turboblock som du kan få för en billig peng om det e intressant?

Tyvärr så har jag inte ekonomin till att åka och köpa nånting, så det blir nog lättare att borra och gänga upp hålet på en B230 efter som den har väl "orginalreturen" utmärkt ? smile

sunkmaster
3 december 2011 · 344 Inlägg

Ckams skrev:

sunkmaster skrev:

Ckams skrev:
Hej allihopa !

Jag har en 940 turbo med trasigt motorblock och undrar om man kan ta från en 945:a utan turbo eller blir det problem med passformen och sånt ?

Sorry om jag la tråden i fel grupp, är ganska ny här smile

Tack för svar !

motorn kommer passa men det finns ingenstans att sätta oljereturen ifrån turbon. du får isåfall bygga på ett rör på oljetråget men det känns lättare att få tag på ett riktigt block. jag har faktiskt 2st turboblock som du kan få för en billig peng om det e intressant?

Tyvärr så har jag inte ekonomin till att åka och köpa nånting, så det blir nog lättare att borra och gänga upp hålet på en B230 efter som den har väl "orginalreturen" utmärkt ? smile

jag vet inte exakt hur det ser ut på ett block utan turbo, det kan säkert nån annan bättre än mig men jag vet att det brukar bli jobbigare än vad man tror när man ska ge sig på specialjobb. det som jag har skulle inte bli några dyra summor. du skulle kunna få bägge blocken för en femhundring

Opel Admiral "OmegaAdmiralen" (1970)
Webrex
3 december 2011 · 379 Inlägg

Är inte samma komp på en turbospis heller, så kolvarna behöver flyttas över, å då åker du på att byta kolvringar sad
Så ett turboblock är att föredra.

Men visst går det borra upp olje hålen utan problem!½ Går även köra utan att byta kolvar, men sänk laddtrycket lite då! Eller porta ur lite material i toppen.

Ckams Fartdåre
12 december 2011 · 10 Inlägg

Nu har jag fixat ett turbo block, men nu kom det amdra problemet. Dumpventilen sprutar ur sig olja men det är imte mycket som kommer ut, men man ser att det kommer ut olja iallafall, kan det vara så att det finns olja i systemet eller kan det vara så att turbon börjar sjunga på sista versen ?

Tack för all hjälp killar smile

sunkmaster
12 december 2011 · 344 Inlägg

Ckams skrev:
Nu har jag fixat ett turbo block, men nu kom det amdra problemet. Dumpventilen sprutar ur sig olja men det är imte mycket som kommer ut, men man ser att det kommer ut olja iallafall, kan det vara så att det finns olja i systemet eller kan det vara så att turbon börjar sjunga på sista versen ?

Tack för all hjälp killar smile

det kan vara turbon som börjar ge sig. ryker den nånting i avgasröret när du kör eller gasar på?

Opel Admiral "OmegaAdmiralen" (1970)
Ckams Fartdåre
12 december 2011 · 10 Inlägg

sunkmaster skrev:

Ckams skrev:
Nu har jag fixat ett turbo block, men nu kom det amdra problemet. Dumpventilen sprutar ur sig olja men det är imte mycket som kommer ut, men man ser att det kommer ut olja iallafall, kan det vara så att det finns olja i systemet eller kan det vara så att turbon börjar sjunga på sista versen ?

Tack för all hjälp killar smile

det kan vara turbon som börjar ge sig. ryker den nånting i avgasröret när du kör eller gasar på?

det gör ju inte det, har haft folk och kolla när jag har bränt förbi och när man bara har stått och torr gasat. Så den ryker som vanligt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang