3841
Sök

Turbokonventera en Vr6 92:a

301 Inlägg
30 augusti 2006
Trådstartare
Hej tänkte kolla vad man behöver för prylar om man vill turbokonventera en sådann bil jga köpte en igår och vill gärna pigga upp den lite såg att det är en del innan som har gjort det. jag kan betala om det är någon som vill hjälpa mig med det så kan han tjäna ett par tusenlappar.

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!

Fartygsingenjör
550 Inlägg
30 augusti 2006
http://212.214.223.230/shop/catalog/def … =38_64_661 Finns nårra kit här dock tror jag inte stylingkompaniet har dom allra billigaste och bästa grejerna men du ser iaf på ett ungefär vilka prylar du behöver.

Lycka till MvH
Senast redigerat av wrapman (30 augusti 2006)

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis

557 Inlägg
30 augusti 2006
Hehe satan, det var inte billigt big_smile

//Jerry

301 Inlägg
31 augusti 2006
Trådstartare
Fimpha skrev:

Som hittat, nej jag håller med dig va fan tror dom att man är miljonär jag fick bilen för två gånger så billigt som kittet.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
31 augusti 2006
Isröd skrev:
Fimpha skrev:

Som hittat, nej jag håller med dig va fan tror dom att man är miljonär jag fick bilen för två gånger så billigt som kittet.

Vi tar det en gång till:

*VRÅLAR HÖGT:*

TRIMMA ÄR DYRT!

Förövrigt är det ett kanonpris för kittet du hittar inte många billigare "Bolt-On" som ska vara riktigt gjort. tex tar eip-tuning 4500$......
Senast redigerat av MeloveGolf (31 augusti 2006)

646 Inlägg
31 augusti 2006
Varför inte kompressor? Vet om en kille på vr6.nu som säljer sin rotrex kompresso och han hjälper säkert till med montering, kan till lägga att han har kört en 11,94 på säve med det kittet så det är bra grejor!!!

10 287 Inlägg
31 augusti 2006
Word....

/Göran

MeloveGolf skrev:
Vi tar det en gång till:

TRIMMA ÄR DYRT!
.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Billackerare
737 Inlägg
31 augusti 2006
Sedan så ska du tänka på att du aldrig kan besikta en Golf VR6 med varken turbo eller kompressor. Beroende på hur mycket hk du siktar på så är det inte bara motorn som måste ses över. Koppling, växellåda och bromsar bör man bl.a. också tänka på. Titta in på min corre här på garaget. Där ser du vad som har hänt med min bil. Visst.. jag har ju en corre men motorn är lika.

Och ja.. det är DYRT! wink

Corrado VR6R 3.0 Turbo

301 Inlägg
2 september 2006
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
Isröd skrev:
Fimpha skrev:

Vi tar det en gång till:

TRIMMA ÄR DYRT!

Förövrigt är det ett kanonpris för kittet du hittar inte många billigare "Bolt-On" som ska vara riktigt gjort. tex tar eip-tuning 4500$......

Nej ok men du behöver fan inte vara tykig jag tänkte om man kan snikkonventera en gammal bmw så borde det väl gå med golf med? det är 6 cylindriga motorer båda två?

terazzi
2 september 2006
Youngblood skrev:
Sedan så ska du tänka på att du aldrig kan besikta en Golf VR6 med varken turbo eller kompressor. Beroende på hur mycket hk du siktar på så är det inte bara motorn som måste ses över. Koppling, växellåda och bromsar bör man bl.a. också tänka på. Titta in på min corre här på garaget. Där ser du vad som har hänt med min bil. Visst.. jag har ju en corre men motorn är lika.

Och ja.. det är DYRT! wink

Ja dina bilar är AS snygga wink din corre är så sjukt extremt ball smile

Vw trimmare
2 995 Inlägg
2 september 2006
Isröd skrev:
MeloveGolf skrev:
Isröd skrev:

Vi tar det en gång till:

TRIMMA ÄR DYRT!

Nej ok men du behöver fan inte vara tykig jag tänkte om man kan snikkonventera en gammal bmw så borde det väl gå med golf med? det är 6 cylindriga motorer båda två?

tykig? jag säger sanningen...du kan snikkonvertera men räkna med mycket meka och en hel del problem....

Sök