Köpråd: Nissan GTR eller Corvette Zr1

Perzzon90
1 december 2011 · 341 Inlägg

Hejsan smile

Har kommit i tanke på att ev byta upp mig lite till sommaren. Så tänkte höra lite vad ni tycker om dessa bilar. De två som jag har mest i tanke nu är Corvette Zr1 och Nissan GTR. Har en Corvette C6 nu gillar den karossen och det är en underbar bil att köra så har därför Zr1:an i tanke. Men har även sett några GTR och tycker även de verkar vara en väldigt bra bil suttit i en sån men inte åkt och man sitter väldigt bra i de.

Så tänkte höra om någon av er har erfarenhet av någon av dessa bilar. Corvetten är ju snäppet dyrare. Släng gärna in en kommentar om vad ni tycker om dessa bilar smile

Mvh // Perzzon90

Volvo V70 T6 AWD "Polestar 330hk" (2011)
BMW 325i "MAX-Concept" (1994)
Ford Modell A "Endast 1234 Mil" (1928)
NikkeSiekas Audis in Scandinavia
1 december 2011 · 1 342 Inlägg

Svårt val.. Sälj resten av bilarna och köp båda wink

Audis in Scandinavia Crew
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
2 december 2011 · 3 929 Inlägg

Provkör, provkör, provkör.
Gillar du din Corvette? Då kommer du älska ZR1an.
Glöm för fasen inte att Mustangen finns också! Dom är extremt lätta att skrämma upp i seriösa hästar. Talar GT500an då.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Busgrabb Rejsa ?
2 december 2011 · 2 959 Inlägg

Jag har inte kört ZR1 men har åkt C6 och kört en Nissan GT-R, Köp GT-R smile

Senast redigerat av Busgrabb (2 december 2011)

Autotech
BMW 335D (2008)
p12
2 december 2011 · 551 Inlägg

Vad som helst utom GT-R, fulare bil är svårt att hitta.

Haters gonna hate.
DJchaoz
2 december 2011 · 181 Inlägg

Finns många fulare bilar att hitta, tex volvo. Iaf kartongerna(240,740 osv) tongue men iaf
Pengamässigt tror jag du får mer för pengarna med en GT-R men nog fan för det är svårt val. Corvetten är liksom sexigare om man säger så.

Köp bägge vad fan smile hehe Det hade inte varit lätt val för mig heller, men troligtvis hade jag lagt de på GT-R, nästa års ska vara ännu värre läste jag nyligen..

Mvh Kenta

Nissan 200sx S14A "Reaper" (1998)
Marticus Meldem
2 december 2011 · 917 Inlägg

Skulle jag köpa en bil i den prisklassen skulle jag inte använda saker folk sagt om bilarna som en stor övervägningsfaktor såvida det inte handlar om service, hållbarhet m.m. Provkör bilarna ist säger jag. Har du råd med dem tror jag inte att ev. service etc är speciellt påfrestande ekonomiskt. dessutom du kanske blir dyngkär i någon av dem utan att du trodde du skulle bli det, så provkör! smile

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Perzzon90
2 december 2011 · 341 Inlägg

Ska provköra båda till våren smile Gt-r:en är fin och och aningen billigare. Ska komma en värre Gt-r till nästa år så de sjunker nog lite i värde då de första modellerna på den. Skulle vara kul att testa nått nytt men samtidigt gillar jag min corvette mycke så därför är jag inne på en Zr1:a. kan alltid vara kul och se vad folk tycker men avgörandet ligger hos mig såklart smile Tänkte om någon har erfarenheter av de så som service och så. Antar att Corvetten är billigare att serva då min inte är spec jättedyr och jag har hört att Gt-r:en kostar en hel del att serva tongue

Aerodynamik ...
2 december 2011 · 7 120 Inlägg

Har aldrig åkt i en Corvette av något slag, har däremot åkt med i en GTR -09 på bana och herregud vad den går! Helt opartiskt måste jag alltså säga att du ska köpa en Nissan! wink

http://www.jdmchat.com/daniel/gtr_r35_bbs_lm.jpg

Senast redigerat av Aerodynamik (2 december 2011)

Interlagos
2 december 2011 · 152 Inlägg

Jag skulle persnligen välja GT-R varje dag i veckan. Det är nog inte många bilar jag skulle välja framför den, kanske GT3 RS 4.0...

GT-R ruskigt snygg!

Jag kan bara drömma om en GT-R....

BMW M3 (2007)
Ludd_3
2 december 2011 · 24 Inlägg

snackar vi orginal bilar så ZR1an, helt klart mot en orginal GTR.

Audi s2 sedan "moa" (1994)
Fredde_Vette JaG
2 december 2011 · 785 Inlägg

Tveklöst corvetten om du inte behöver baksäte..

GTR är inte fel heller, och hade varit ett bra alternativ om man har barn..

Its not the fart that kills, its the smell...
Chevrolet Corvette C2 "Sting Ray" (1964)
Volkswagen 1303 Cab "Das Auto" (1975)
Rquired Allmänt envis
2 december 2011 · 12 512 Inlägg

Jag har inte haft förmånen att köra någon av dessa modeller men min reflektion på ditt inlägg blir helt klart Corvette, det är en klassisk modell med historia, karaktär och själ och med tanke på vad modellen presterat är den knappast inkompetent.

GT-R känns i mina ögon som bilen för tekniknörden som tycker det är roligare att utföra hållfasthetsberäkningar än att vaxa bilen på en söndag. Allt handlar inte om specifikation eller lägsta möjliga tider i alla sammanhang utan om glädje, sedan är jag övertygad om att GT-R är både en skrämmande och extremt rolig upplevelse. Men det är just det jag tänkte, Nissan är en upplevelse likt en rollercoaster medan Corvette är en bil, och jag tror det sistnämnda är roligast i praktiken.

Att Corvette är mycket vacker medan GT-R ser knepig ut kan å andra sidan påverka mitt omdöme, vem har ritat den modellens taklinje och framskärmar till exempel och är människan verkligen fullt frisk? Men karaktär har den helt klart.

Senast redigerat av Rquired (2 december 2011)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
2 december 2011 · 3 929 Inlägg

Rquired skrev:
Jag har inte haft förmånen att köra någon av dessa modeller men min reflektion på ditt inlägg blir helt klart Corvette, det är en klassisk modell med historia, karaktär och själ och med tanke på vad modellen presterat är den knappast inkompetent.

GT-R känns i mina ögon som bilen för tekniknörden som tycker det är roligare att utföra hållfasthetsberäkningar än att vaxa bilen på en söndag. Allt handlar inte om specifikation eller lägsta möjliga tider i alla sammanhang utan om glädje, sedan är jag övertygad om att GT-R är både en skrämmande och extremt rolig upplevelse. Men det är just det jag tänkte, Nissan är en upplevelse likt en rollercoaster medan Corvette är en bil, och jag tror det sistnämnda är roligast i praktiken.

Att Corvette är mycket vacker medan GT-R ser knepig ut kan å andra sidan påverka mitt omdöme, vem har ritat den modellens taklinje och framskärmar till exempel och är människan verkligen fullt frisk? Men karaktär har den helt klart.

Alltid frågat samma sak om taklinjen. Förstår inte hur fan man tänkt där, ser ju förjävligt ut. Huven och allting har en lutning nedåt medans taket har lutning uppåt o.O

Provkör båda bilarna.
Är nog två stycken helt olika bilar.
En Corvette är ju en galen maskin med enkla medel som du själv vet. En sanslös maskin.
GT-R är nog lite vettigare, genomtänkt och lite mer för nörden som älskar tekniken.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Perzzon90
2 december 2011 · 341 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Rquired skrev:
Jag har inte haft förmånen att köra någon av dessa modeller men min reflektion på ditt inlägg blir helt klart Corvette, det är en klassisk modell med historia, karaktär och själ och med tanke på vad modellen presterat är den knappast inkompetent.

GT-R känns i mina ögon som bilen för tekniknörden som tycker det är roligare att utföra hållfasthetsberäkningar än att vaxa bilen på en söndag. Allt handlar inte om specifikation eller lägsta möjliga tider i alla sammanhang utan om glädje, sedan är jag övertygad om att GT-R är både en skrämmande och extremt rolig upplevelse. Men det är just det jag tänkte, Nissan är en upplevelse likt en rollercoaster medan Corvette är en bil, och jag tror det sistnämnda är roligast i praktiken.

Att Corvette är mycket vacker medan GT-R ser knepig ut kan å andra sidan påverka mitt omdöme, vem har ritat den modellens taklinje och framskärmar till exempel och är människan verkligen fullt frisk? Men karaktär har den helt klart.

Alltid frågat samma sak om taklinjen. Förstår inte hur fan man tänkt där, ser ju förjävligt ut. Huven och allting har en lutning nedåt medans taket har lutning uppåt o.O

Provkör båda bilarna.
Är nog två stycken helt olika bilar.
En Corvette är ju en galen maskin med enkla medel som du själv vet. En sanslös maskin.
GT-R är nog lite vettigare, genomtänkt och lite mer för nörden som älskar tekniken.

Håller med där det är helt olika maskiner på alla sätt och vis är supernöjd med den jag har men vill ha nått nytt ochlite värre smile vore kul att testa nått helt nytt än corvetten med smile men ska som sagt provköra båda i sommar smile

Perzzon90
2 december 2011 · 341 Inlägg

Fredde_Vette skrev:
Tveklöst corvetten om du inte behöver baksäte..

GTR är inte fel heller, och hade varit ett bra alternativ om man har barn..

har inget behov av baksäte smile men känner ibland att det skulle vara lämpligt att ha wink

Senast redigerat av Perzzon90 (2 december 2011)

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
2 december 2011 · 3 929 Inlägg

Perzzon90 skrev:

Thunderbird88 skrev:

Rquired skrev:
Jag har inte haft förmånen att köra någon av dessa modeller men min reflektion på ditt inlägg blir helt klart Corvette, det är en klassisk modell med historia, karaktär och själ och med tanke på vad modellen presterat är den knappast inkompetent.

GT-R känns i mina ögon som bilen för tekniknörden som tycker det är roligare att utföra hållfasthetsberäkningar än att vaxa bilen på en söndag. Allt handlar inte om specifikation eller lägsta möjliga tider i alla sammanhang utan om glädje, sedan är jag övertygad om att GT-R är både en skrämmande och extremt rolig upplevelse. Men det är just det jag tänkte, Nissan är en upplevelse likt en rollercoaster medan Corvette är en bil, och jag tror det sistnämnda är roligast i praktiken.

Att Corvette är mycket vacker medan GT-R ser knepig ut kan å andra sidan påverka mitt omdöme, vem har ritat den modellens taklinje och framskärmar till exempel och är människan verkligen fullt frisk? Men karaktär har den helt klart.

Alltid frågat samma sak om taklinjen. Förstår inte hur fan man tänkt där, ser ju förjävligt ut. Huven och allting har en lutning nedåt medans taket har lutning uppåt o.O

Provkör båda bilarna.
Är nog två stycken helt olika bilar.
En Corvette är ju en galen maskin med enkla medel som du själv vet. En sanslös maskin.
GT-R är nog lite vettigare, genomtänkt och lite mer för nörden som älskar tekniken.

Håller med där det är helt olika maskiner på alla sätt och vis är supernöjd med den jag har men vill ha nått nytt ochlite värre smile vore kul att testa nått helt nytt än corvetten med smile men ska som sagt provköra båda i sommar smile

Gillar du att trimma?
Varför inte en 2003-2004 Mustang SVT Cobra som du skrämmer upp till över 700RWHP för halva priset av ZR-1an och GTRen?
Eller en GT500 som du skrämmer upp en hel del?
En 03-04 Cobra får du ut satans effekt ur enkelt.
På fars är det endast bytt kompressor och luftfilter (samt lite andra saker men inte livsviktigt, det är små grejjor som inte ger prestanda) och den har 580RWHP.
Du kan få ut en bra bit över 700RWHP ur dom utan att ens öppna motorn. Du behöver inte ens byta kammar.
Du sätter dit ordentligt avgassystem, en större kompressor och nytt soppa system. Då har du enkelt över 700RWHP.
Bakaxeln kan behöva nya drivaxlar, ny koppling behövs också och insugssystem.
Det är i princip dom huvudsakerna som behövs. Blocket klarar för en bra bit över 1000hp innan det händer något där.

En jänk som fått till en snuskigt snabb bil (dock med automat låda men manuella lådan är samma som i Corvetten och du vet hur bra den är).
http://www.youtube.com/watch?v=l5tSmNSZf2w
http://www.youtube.com/watch?v=NWVR7U7nEck

Och en annan underbar film smile
http://www.youtube.com/watch?v=TDuLPXun … ure=fvwrel

Senast redigerat av Thunderbird88 (2 december 2011)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
NikkeSiekas Audis in Scandinavia
3 december 2011 · 1 342 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Perzzon90 skrev:

Thunderbird88 skrev:

Alltid frågat samma sak om taklinjen. Förstår inte hur fan man tänkt där, ser ju förjävligt ut. Huven och allting har en lutning nedåt medans taket har lutning uppåt o.O

Provkör båda bilarna.
Är nog två stycken helt olika bilar.
En Corvette är ju en galen maskin med enkla medel som du själv vet. En sanslös maskin.
GT-R är nog lite vettigare, genomtänkt och lite mer för nörden som älskar tekniken.

Håller med där det är helt olika maskiner på alla sätt och vis är supernöjd med den jag har men vill ha nått nytt ochlite värre smile vore kul att testa nått helt nytt än corvetten med smile men ska som sagt provköra båda i sommar smile

Gillar du att trimma?
Varför inte en 2003-2004 Mustang SVT Cobra som du skrämmer upp till över 700RWHP för halva priset av ZR-1an och GTRen?
Eller en GT500 som du skrämmer upp en hel del?
En 03-04 Cobra får du ut satans effekt ur enkelt.
På fars är det endast bytt kompressor och luftfilter (samt lite andra saker men inte livsviktigt, det är små grejjor som inte ger prestanda) och den har 580RWHP.
Du kan få ut en bra bit över 700RWHP ur dom utan att ens öppna motorn. Du behöver inte ens byta kammar.
Du sätter dit ordentligt avgassystem, en större kompressor och nytt soppa system. Då har du enkelt över 700RWHP.
Bakaxeln kan behöva nya drivaxlar, ny koppling behövs också och insugssystem.
Det är i princip dom huvudsakerna som behövs. Blocket klarar för en bra bit över 1000hp innan det händer något där.

En jänk som fått till en snuskigt snabb bil (dock med automat låda men manuella lådan är samma som i Corvetten och du vet hur bra den är).
http://www.youtube.com/watch?v=l5tSmNSZf2w
http://www.youtube.com/watch?v=NWVR7U7nEck

Och en annan underbar film smile
http://www.youtube.com/watch?v=TDuLPXun … ure=fvwrel

Han vill köpa Corvette eller GTR, Ingen har ens frågat om Mustang här?

Audis in Scandinavia Crew
Aerodynamik ...
3 december 2011 · 7 120 Inlägg

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 december 2011 · 3 929 Inlägg

NIKKELICIOUS skrev:

Thunderbird88 skrev:

Perzzon90 skrev:

Håller med där det är helt olika maskiner på alla sätt och vis är supernöjd med den jag har men vill ha nått nytt ochlite värre smile vore kul att testa nått helt nytt än corvetten med smile men ska som sagt provköra båda i sommar smile

Gillar du att trimma?
Varför inte en 2003-2004 Mustang SVT Cobra som du skrämmer upp till över 700RWHP för halva priset av ZR-1an och GTRen?
Eller en GT500 som du skrämmer upp en hel del?
En 03-04 Cobra får du ut satans effekt ur enkelt.
På fars är det endast bytt kompressor och luftfilter (samt lite andra saker men inte livsviktigt, det är små grejjor som inte ger prestanda) och den har 580RWHP.
Du kan få ut en bra bit över 700RWHP ur dom utan att ens öppna motorn. Du behöver inte ens byta kammar.
Du sätter dit ordentligt avgassystem, en större kompressor och nytt soppa system. Då har du enkelt över 700RWHP.
Bakaxeln kan behöva nya drivaxlar, ny koppling behövs också och insugssystem.
Det är i princip dom huvudsakerna som behövs. Blocket klarar för en bra bit över 1000hp innan det händer något där.

En jänk som fått till en snuskigt snabb bil (dock med automat låda men manuella lådan är samma som i Corvetten och du vet hur bra den är).
http://www.youtube.com/watch?v=l5tSmNSZf2w
http://www.youtube.com/watch?v=NWVR7U7nEck

Och en annan underbar film smile
http://www.youtube.com/watch?v=TDuLPXun … ure=fvwrel

Han vill köpa Corvette eller GTR, Ingen har ens frågat om Mustang här?

Jag ger förslag?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang