Köpråd: Nissan GTR eller Corvette Zr1

kannebanne
3 december 2011 · 2 046 Inlägg

Av dessa två skulle jag tagit GTRen, den går ju som ett skott, en dröm! (a) jag har inte åkt i någon av dom, däremot suttit i en GTR och jag tycker den e sjukt bekväm, men kanske för att man koncentrerar sig på annat, snygg e den också. Men zr1an e nog ballare och drifta.. Hehe, men de e en redig sportbil GTRen!

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
volvodrajvor
3 december 2011 · 313 Inlägg

Designen på GT-R är överfet! kantiga och runda former snyggt kombinerat! lite åt det hållet Lambo gått på sista tiden, så jävla snyggt!!

Volvo C70 T5 "RR70" (2000)
Streeetkadett Volvotrimmare
3 december 2011 · 323 Inlägg

Zr1 för hela slanten! skulle inte tveka om jag hade valet

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!
Volvo 780 Bertone "Drifting Bertone" (1987)
Volvo 940 turbo "Volvette LS1 Turbo" (1997)
328cabbish
3 december 2011 · 827 Inlägg

svårt val men hade nog föredragit zr1.an
ootroliga bilar bägge 2!
du måste nog provköra båda och se dom live och fylla tankarna med det du gillar och ogillar sedan styr plånboken

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!
Mercedes 320ce "Amg" (1995)
Perzzon90
3 december 2011 · 341 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

NIKKELICIOUS skrev:

Thunderbird88 skrev:

Gillar du att trimma?
Varför inte en 2003-2004 Mustang SVT Cobra som du skrämmer upp till över 700RWHP för halva priset av ZR-1an och GTRen?
Eller en GT500 som du skrämmer upp en hel del?
En 03-04 Cobra får du ut satans effekt ur enkelt.
På fars är det endast bytt kompressor och luftfilter (samt lite andra saker men inte livsviktigt, det är små grejjor som inte ger prestanda) och den har 580RWHP.
Du kan få ut en bra bit över 700RWHP ur dom utan att ens öppna motorn. Du behöver inte ens byta kammar.
Du sätter dit ordentligt avgassystem, en större kompressor och nytt soppa system. Då har du enkelt över 700RWHP.
Bakaxeln kan behöva nya drivaxlar, ny koppling behövs också och insugssystem.
Det är i princip dom huvudsakerna som behövs. Blocket klarar för en bra bit över 1000hp innan det händer något där.

En jänk som fått till en snuskigt snabb bil (dock med automat låda men manuella lådan är samma som i Corvetten och du vet hur bra den är).
http://www.youtube.com/watch?v=l5tSmNSZf2w
http://www.youtube.com/watch?v=NWVR7U7nEck

Och en annan underbar film smile
http://www.youtube.com/watch?v=TDuLPXun … ure=fvwrel

Han vill köpa Corvette eller GTR, Ingen har ens frågat om Mustang här?

Jag ger förslag?

förslag är alltid välkommna smile men vill ha nån mer ovanlig bil som samtidigt går hyffsat smile

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 december 2011 · 3 929 Inlägg

Vill du ha fanboys efter dig så är det definitivt en Nissan GTR.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Perzzon90
3 december 2011 · 341 Inlägg

328cabbish skrev:
svårt val men hade nog föredragit zr1.an
ootroliga bilar bägge 2!
du måste nog provköra båda och se dom live och fylla tankarna med det du gillar och ogillar sedan styr plånboken

Det är precis så det kommer bli smile

328cabbish
3 december 2011 · 827 Inlägg

Perzzon90 skrev:

328cabbish skrev:
svårt val men hade nog föredragit zr1.an
ootroliga bilar bägge 2!
du måste nog provköra båda och se dom live och fylla tankarna med det du gillar och ogillar sedan styr plånboken

Det är precis så det kommer bli smile

gott råd från mig tänk ordentligt på alla möjliga sätt innan du ger dig ut på ett köp, va jag menar är idag äger vi bilar mellan 3-400tkr och är galet rädda om dom men hamnar man i dubbla prisklass tror fan inte att det är kul längre vågar knappt lämna ifrån sig bilen typ.
ska ev. sälja min då ja känner att varken tiden eller prioriteringen är rätt men men önskar dig all lycka

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!
Mercedes 320ce "Amg" (1995)
Perzzon90
3 december 2011 · 341 Inlägg

328cabbish skrev:

Perzzon90 skrev:

328cabbish skrev:
svårt val men hade nog föredragit zr1.an
ootroliga bilar bägge 2!
du måste nog provköra båda och se dom live och fylla tankarna med det du gillar och ogillar sedan styr plånboken

Det är precis så det kommer bli smile

gott råd från mig tänk ordentligt på alla möjliga sätt innan du ger dig ut på ett köp, va jag menar är idag äger vi bilar mellan 3-400tkr och är galet rädda om dom men hamnar man i dubbla prisklass tror fan inte att det är kul längre vågar knappt lämna ifrån sig bilen typ.
ska ev. sälja min då ja känner att varken tiden eller prioriteringen är rätt men men önskar dig all lycka

Där har du helt rätt kommer tänka om ett par ggr innan köp smile Men ska börja med att provköra de sen se vart de leder smile

NikkeSiekas Audis in Scandinavia
3 december 2011 · 1 342 Inlägg

Eller så lägger du hälften av pengarna på c6an å gör den fetast i EU smile Ja å snabbast också tongue

Audis in Scandinavia Crew
AndreasS
1 maj 2012 · 36 Inlägg

Fina bilar båda smile Som sagts innan, förbered dig på en hang-around-skara med GT-R wink

PerfectionR Japanese Engineering
2 maj 2012 · 690 Inlägg

volvodrajvor skrev:
Designen på GT-R är överfet! kantiga och runda former snyggt kombinerat! lite åt det hållet Lambo gått på sista tiden, så jävla snyggt!!

GTRens utseende beror bara på en sak, AERODYNAMIK. Bilen designades inte för att vara snygg, den designades för bästa möjliga prestanda och det är därför den ser ut som den gör. Själv tycker jag att den är hur snygg som helst smile

EDIT: Damn, det är ju en lyft tråd!

Senast redigerat av PerfectionR (2 maj 2012)

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Dunlap Speedhunter
4 maj 2012 · 133 Inlägg

Jag tror att om du provkör GTRen så är du fast direkt, kan inte tänka mig att någon som provkör en sån bil kan gå iväg och säga, "nä det var ingenting för mig". Lycka till iallafall! smile

Volkswagen Golf MK1 "Eulalia 3" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang