Min R-vinge stulen!!

ghost_boy83 CREW
17 november 2006 · 2 594 Inlägg

940R skrev:
Oj va ni skriver..Jo vingen min som blev stulen i aug kommer nog aldrig tillbaka i min ägo igen.
Och någon ny vinge kommer jag aldrig att köpa utan kvitto..

3900:- på volvo utan lack kostar dom och det är inte så lite för en vinge.

Och när jag satte på vingen på bilen så var det inte för "väghållningens" skull utan att få ett snyggare  helhetsintryck av bilen....

Jag blev ochså av med min r-vinge på min 850 kändes jävligt surt eftersom dom repade lacken på bilen me, fick en ny på föräkringen nylackad och allt för 1,500 men jag satt aldrig tillbaka den sålde den till en polare i stället,kändes lika bra ännatt dom skulle sno den igjen

Ludds
19 februari 2007 · 329 Inlägg

Skall snart hänga på min nya vinge(inte den första), men jag har tappat bort klippsen som håller fast den, ingen här som har några till övers eller kan tala om för mig vart dem har sådanna,  antar dem är rätt dyra på volvo..
tack på förhand.. mvh

engineaddict
27 februari 2007 · 1 060 Inlägg

Tjena har fått lite info om en kille som sysslar me sån skit PM:a mig för mer info

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן
Fimpha
27 februari 2007 · 557 Inlägg

Fan vad tråkigt, jag har då också en R-Vinge på min 940 men den e vajrad så dom får inte bort den utan att förstöra den.

//Jerry
Frosted
8 maj 2007 · 1 878 Inlägg

lundwall skrev:
Jag förstår inte vad ni ska med vingar till? Ni kör Volvo?

du kör juh inget.....

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
8 maj 2007 · 13 746 Inlägg

Fimpha skrev:
Fan vad tråkigt, jag har då också en R-Vinge på min 940 men den e vajrad så dom får inte bort den utan att förstöra den.

oftast lönar det sig inte att sätta fast den hårdare visst dom får inte med vingen men i gengälld så får man hela skuffen förstörd i bästa fall
värsta fall hela bilen
min vinge te 940 lär dom få sig en chock när dom snor den iallfall för den lär gå i 2bitar bara dom försöker rycka loss den
för den är lagad då den var i 2delar *S
något spån som lyckades bryta av den när dom försökte sno den från polarns 850R

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Frosted
9 maj 2007 · 1 878 Inlägg

så jävla tragiskt! fick min stulen igår. och idag har man vart iväg och köpt en ny!! (helsvart) denna gången ska jag punktsvetsa fast den! så dem bryter sönder den istället!!

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
9 maj 2007 · 2 456 Inlägg

940R skrev:
Ja som sagt nu va det min tur att bli av med den..sad

Kolla på min sida så ser ni hur den ser/såg ut.Stulen i Göteborg

Ser någon annons eller liknande så kontakta mig på 0707-964189

Eller PM..

Undrar om det är dags för ett R-vinge register med serie nummer så dom blir osåldbara..

Mvh Pontus

cool Tja det går ju att skuta in mickro chipp i mäniskor så varför ej ett gömt chip
inmonterat i vingen så man kan traca det med GPS .....

Det fins teknik varför ej andvända sig av den ... så e det bara att ge
snuten GPS kordinaterna ... så pang bom ... så e det bakom lås å bom.

//Sam

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Tigertoffel
13 maj 2007 · 43 Inlägg

Jag vet att endel drar en vajer igenom vingen så den går av när dem rycker den. Kan ju få lite bak effekt också om dem blir sura och ger sig på bilen istället sad

Audi A4 (2007)
Tunestream
13 maj 2007 · 265 Inlägg

Kan ingen utveckla något säkerhetssystem för just vingar? Typ något larm som känner av när någon är och rycker i vingen, eller så att man kan spåra den med GPS som jag läste här någonstans.

Jag hade lätt köpt ett sådant stöldskydd. Har också en R-vinge och tittar varje morgonen ut på bilen för att se ifall vingen sitter kvar, lite jobbigt. wink

940R
13 maj 2007 · 1 567 Inlägg

Ztyling skrev:
Kan ingen utveckla något säkerhetssystem för just vingar? Typ något larm som känner av när någon är och rycker i vingen, eller så att man kan spåra den med GPS som jag läste här någonstans.

Jag hade lätt köpt ett sådant stöldskydd. Har också en R-vinge och tittar varje morgonen ut på bilen för att se ifall vingen sitter kvar, lite jobbigt. wink

För eller senare så försvinner din med yikes Jag kan inte förstå varför dom är så stöldbegärliga..Visst dom kostar en del men va fan..ser du en mörkblå volvo 740 utanför ditt hus på natten så är det förmodligen samma as som stal min vinge.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
crazy75
13 maj 2007 · 190 Inlägg

Ztyling skrev:
Kan ingen utveckla något säkerhetssystem för just vingar? Typ något larm som känner av när någon är och rycker i vingen, eller så att man kan spåra den med GPS som jag läste här någonstans.

Jag hade lätt köpt ett sådant stöldskydd. Har också en R-vinge och tittar varje morgonen ut på bilen för att se ifall vingen sitter kvar, lite jobbigt. wink

Man kan väl koppla billarmet till vingen. Du har ju en avkännare per dörr, huv och backlucka. Skaffa en till avkännare och koppla in den till vingen. Bör vara väldigt platt, men det finns ju till vanliga huslarm så varför inte till bilen? Kolla på ELFA.

There´s a very fine line between a hobby and mental illness
940R
13 maj 2007 · 1 567 Inlägg

crazy75 skrev:

Ztyling skrev:
Kan ingen utveckla något säkerhetssystem för just vingar? Typ något larm som känner av när någon är och rycker i vingen, eller så att man kan spåra den med GPS som jag läste här någonstans.

Jag hade lätt köpt ett sådant stöldskydd. Har också en R-vinge och tittar varje morgonen ut på bilen för att se ifall vingen sitter kvar, lite jobbigt. wink

Man kan väl koppla billarmet till vingen. Du har ju en avkännare per dörr, huv och backlucka. Skaffa en till avkännare och koppla in den till vingen. Bör vara väldigt platt, men det finns ju till vanliga huslarm så varför inte till bilen? Kolla på ELFA.

Jo visst men när väl larmet går så har dom redan hunnit springa bort med vingen..
Det är väldigt få som bryr sig om ett bilarm i dag och alla bor inte brevid sin garageplats.Folk lyssar bara om det är ens eget larm om "inte" så somnar dom om igen.
Men som jag sagt tidigare i tråden så är problemet markanden som styr det hela.Hadde inte funnits folk som ville köpa stulna saker så hadde det inte vart så många problem.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
sauser
13 maj 2007 · 21 Inlägg

Blir så¨jävla sur när jag läser sånt där...att folk inte kan skilja på sitt eget och andras så sjävla sjukt..snart lär man väl ha larm på larmen för att dom inte ska sno det...fan alltsåå...
hoppas det går bra och att du får tillbaka vingen!

Gasa tills det rasar
Volvo v70 "whitey" (2010)
Tunestream
4 augusti 2007 · 265 Inlägg

940R skrev:
För eller senare så försvinner din med yikes Jag kan inte förstå varför dom är så stöldbegärliga..Visst dom kostar en del men va fan..ser du en mörkblå volvo 740 utanför ditt hus på natten så är det förmodligen samma as som stal min vinge.

Hehe, du får nog börja jobba med Saida. För visst fan var vingen borta nu när jag kom hem, hade varit och festat lite. Så får man komma hem och se att bilen saknar något... Jag blir så jävla förbannad! Skrek av ilska när jag fick se vad som hänt.

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … 488#126488

Senast redigerat av Ztyling (4 augusti 2007)

bjompa
4 augusti 2007 ·

LazerHawke skrev:

Crillson skrev:
Dom sitter med ett clips i varje ände som går runt kanten på bagageluckan sen sitter den även med dubbelhäftande tejp på anläggnigs ställerna.

och den skall lossna om någon flyger över bilen och ner på luckan??

hehe de måste väl vara så nu för tiden... lol

ESTRANDBERG88 Hojmek
4 augusti 2007 · 748 Inlägg

Usch, var tvungen att knalla ut å kika till bilen nu när man läst denna tråden :S Varfrör ska folk talla på andras grejjer för! Blir så less.

Tunestream
4 augusti 2007 · 265 Inlägg

Bodegan skrev:
Usch, var tvungen att knalla ut å kika till bilen nu när man läst denna tråden :S Varfrör ska folk talla på andras grejjer för! Blir så less.

Jag begriper inte heller varför folk gör så.

Kanske för att de inte har råd och vill ha en r-vinge?
Kanske för att sälja vidare och tjäna pengar?
Kanske bara för att jävlas?

Hur som helst är det bara riktiga svin som gör på det här viset. Unna folk något fint istället! Jag skiter inte pengar, var tvungen att välja endast trafikförsäkring för att det inte skulle bli för dyrt - så jag väldigt mycket minus på detta. Tack så mycket kära tjuv! sad

ESTRANDBERG88 Hojmek
4 augusti 2007 · 748 Inlägg

Ztyling skrev:

Bodegan skrev:
Usch, var tvungen att knalla ut å kika till bilen nu när man läst denna tråden :S Varfrör ska folk talla på andras grejjer för! Blir så less.

Jag begriper inte heller varför folk gör så.

Kanske för att de inte har råd och vill ha en r-vinge?
Kanske för att sälja vidare och tjäna pengar?
Kanske bara för att jävlas?

Hur som helst är det bara riktiga svin som gör på det här viset. Unna folk något fint istället! Jag skiter inte pengar, var tvungen att välja endast trafikförsäkring för att det inte skulle bli för dyrt - så jag väldigt mycket minus på detta. Tack så mycket kära tjuv! sad

Dom som stjäl dom för att sälja är ju ute efter pengar såklart, men dom som bara gör det för att förstöra vad får dom ut av det? :S vet inte vad det beror på att folk snor å jävlas men en teori är ju att dom inte vet bättre.  jag är iaf tacksam för att jag fått en vettig uppfostran smile Hoppas dom flesta får ha sina vingar ifred!

Fimpha
4 augusti 2007 · 557 Inlägg

Blev själv av med min för ett par månader sen sad

//Jerry
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang