Min R-vinge stulen!!

940R
31 augusti 2006 · 1 567 Inlägg

Ja som sagt nu va det min tur att bli av med den..sad

Kolla på min sida så ser ni hur den ser/såg ut.Stulen i Göteborg

Ser någon annons eller liknande så kontakta mig på 0707-964189

Eller PM..

Undrar om det är dags för ett R-vinge register med serie nummer så dom blir osåldbara..

Mvh Pontus

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
space Golfen
31 augusti 2006 · 128 Inlägg

Beklagar hemskt när man inte får behålla de som är ens eget ens

Köpte bilen helt orginal. Då mina planer är att den ska vara klar innan månaden är slut kan vara rätt svår men man ska alltid ge de en chans
Volkswagen Golf GTI MK5 "The real thing" (2006)
Volkswagen Golf R32 "R32" (2006)
855 300 hk
1 september 2006 · 126 Inlägg

vadå finns de bara en sådan vinge eller vadå?

Vojje
5 september 2006 · 316 Inlägg

ja det borde finnas något slags nummer kanske på dom.. jag har sj blivit av med 2 stycken.. så man är rätt les på det nu..

horsekiller
5 september 2006 · 747 Inlägg

Detta är för jävligt.. Hsr en sådan vinge sj..

Älgahäng Räjsing Club
Volvo 240 V8 "Alkoholisten" (1977)
Volvo 960 3.0 "Bec.ka" (1996)
LazerHawke
5 september 2006 · 1 268 Inlägg

hur sitter dessa vingar fast???

har inte vågat ge mig på vingen jag har.... då jag inte alls har koll på hur det funkar.... och hur den sitter fast...

Crillson
5 september 2006 · 19 Inlägg

Dom sitter med ett clips i varje ände som går runt kanten på bagageluckan sen sitter den även med dubbelhäftande tejp på anläggnigs ställerna.

BMW 320i (1986)
LazerHawke
5 september 2006 · 1 268 Inlägg

Crillson skrev:
Dom sitter med ett clips i varje ände som går runt kanten på bagageluckan sen sitter den även med dubbelhäftande tejp på anläggnigs ställerna.

och den skall lossna om någon flyger över bilen och ner på luckan??

audirocks Stolt kirunabo
5 september 2006 · 234 Inlägg

osis grabben beklagar

Psn: Audirocks
Audi Q5 TDI (2012)
HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
6 september 2006 · 605 Inlägg

Alltid tråkigt då folk inte kan skilja på mitt å ditt.....
Men tror tyvär inte att ett register hade hjälpt.....så länge vingen e brukbar så e den säljbar...det e ju bara en fråga om priset....lr har jag fel?! Hoppas jag har fel......

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
940R
6 september 2006 · 1 567 Inlägg

HardcoreHunny skrev:
Alltid tråkigt då folk inte kan skilja på mitt å ditt.....
Men tror tyvär inte att ett register hade hjälpt.....så länge vingen e brukbar så e den säljbar...det e ju bara en fråga om priset....lr har jag fel?! Hoppas jag har fel......

Jo du har nog rätt.Men det som verkar den mest vanligaste vingen som själs!!Just för oss volvo ägare.Just ni står man i valet om man skall ha en ny eller skita i vinge för evigt.Trodde den var safe på natten i mitt garage men icke..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
940R
6 september 2006 · 1 567 Inlägg

Vojje skrev:
ja det borde finnas något slags nummer kanske på dom.. jag har sj blivit av med 2 stycken.. så man är rätt les på det nu..

Ja det är förjävligt att man inte kan få behålla dom.Undrar hur många på markanden som är stulna och hur många som är ärliga.En ny går ju på 4000kr på volvo + lackning för 1000kr.

Surt att köpa tillbaka sin stulna vinge på annons för det händer säkert vissa utan att dom vet om det.Om volvo hadde stansat in ett serie nummer på alla vingar sedan start så kunde man ju ha det som äkthetbevis.Ok blev man av med den så kunde man ju skriva tex R-vinge stulen men serie nr 1234.Folk blir ju lite rädda om dom åker runt med något som kan avslöjas..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Turbojesus Flickspanare
21 september 2006 · 728 Inlägg

940R skrev:

Vojje skrev:
ja det borde finnas något slags nummer kanske på dom.. jag har sj blivit av med 2 stycken.. så man är rätt les på det nu..

Ja det är förjävligt att man inte kan få behålla dom.Undrar hur många på markanden som är stulna och hur många som är ärliga.En ny går ju på 4000kr på volvo + lackning för 1000kr.

Surt att köpa tillbaka sin stulna vinge på annons för det händer säkert vissa utan att dom vet om det.Om volvo hadde stansat in ett serie nummer på alla vingar sedan start så kunde man ju ha det som äkthetbevis.Ok blev man av med den så kunde man ju skriva tex R-vinge stulen men serie nr 1234.Folk blir ju lite rädda om dom åker runt med något som kan avslöjas..

Vill bara tilläga att dom går på 4900 kr på Volvo plus lackering. Jag har själv sådan på min och har varit nära flera gånger att bli av med den. Det är vinge nummer 4 som sitter bak på min 850.... Det är sjukt för fan..

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..
[Driver]
22 september 2006 · 78 Inlägg

Det dumma med vingarna är att dom är av plast eller dylikt så erat förslag om att stansa in ett serienummer i dom är inte svårare att bli av med än att slippa bort och lacka över så är bevisen igensopade sad   Kan man typ inte plasta fast vingen i bakluckan på ngt sätt? t.ex. där den ska sitta med tjep kanske man kan köra lite plast och sen på med färg... I sidan blir det ju svårt iomed clipsen... fast dom kanske drar sönder hela vingen istället för att skita i den.. Finns ju sånna idioter...

.. Tycker iofs att det e ganska snyggt utan vinge oxå men det blir ju ett litet lyft med en!
Tur man bor på landet just nu så man slipper alla dumheter med stölder av vingar...

Om du vågar gasa fullt har du inte trimmat tillräckligt!!! =D
RobinS70 Volvo
22 september 2006 · 74 Inlägg

Fan va jobbigt.. men jag har hört folk som har trätt vajer igenom vingen o runt bakluckan.. då får dom inte me den hel iaf!

Gör Som Ford - Köp Volvo | It´s Not The Fart That Kill´s, It´s The Smell
Volvo S80 "2.5T Summum Polestar" (2009)
jaanes
5 oktober 2006 · 1 Inlägg

fan va fattigt å sno vingar.. vilket liv.. man blir ju trött.. blev av med min igår natt i jönköping.. kostar 3900 omonterad och olackad på volvo btw.. jävla småligister..
känns inte så skoj å köpa en stulen nu. då bidrar man ju till skiten..
jaja..

Pepparkakan Brodar'n Maffia!
4 november 2006 · 184 Inlägg

Riktigt tråkigt att höra.

Om du har larm i din bil, koppla larmet på vingen, så att larmet börjar tjuta så fort någon klåfingrid idiot, som inte kan se skillnad på vad som är ditt och sitt, skulle vara där och pilla. Min bror gjorde så, och han blev aldrig av med sin fina R-vinge så länge han hade bilen.

Bara som ett litet tips.

Lycka till

...tror jag, är dock inte helt 100...
940R
4 november 2006 · 1 567 Inlägg

Ja vet inte om jag skall skaffa en ny eller helt enkelt skita i det..Frågan är om man vågar changsa en gång till...Bilen i mina ögon får ett mkt finare avslut med vingen på luckan bak.Har sett  och hört diverse grejer man kan göra för att dom inte skall bli stulna men med det så kommer andra problem.. Tex att bulta fast den brukar bara resultera att dom knäcker vingen på mitten= surt det andra är att koppla larmet visst men jag har ingen aning hur man gör..

Sen beror det ju på vad man bor och vilken typ av uppmärksamma grannar man har..Där ja bor så är det mest äldre folk/PRO som inte bryr sig om  om ett billarm går mitt i natten.Det är mer att titta ut  (ähh det är ju inte min bil ju!!  och somnar om..).

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
volvo_240_raggare
14 november 2006 · 1 Inlägg

gör som kompisen och limma dit rakblad under.. han monterade vingen och hade den ute en natt.. sen var det blod på hela bakluckan.. Knappast lagligt men de håller sig iaf borta..

lundwall
14 november 2006 ·

Jag förstår inte vad ni ska med vingar till? Ni kör Volvo?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang