Varför risa ner, misshandla, plåga och förstöra bilar? Vad ser ni för nöje i det?

Mattsson_91 Självlärd
15 december 2011 · 3 083 Inlägg

Jag har tänkt o åka min golf på vintern då jag inte vill salta sönder 142an sen när jag får kortet. Och visserligen är golfen lite risig i utseendet PGA ha stått stilla ute i 2 år. Men det betyder ju inte att jag inte vårdar den och städar den för det.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
PerssonTheKung -->*Persson*<--
15 december 2011 · 287 Inlägg

guwib skrev:
omogenhet inget annat...landsortsgrisar, obildade bonnungar utan bättre vett, bönder, tölpar, drägg etc..folk som definitivt inte borde ha/få rösträtt. ngn skrev, grisar gör som grisar gör..stämmer rätt bra!

jag sladdar(isdäck&sjöis-jajamen) och kör allmänt hårt med 740´n, men den ser ändå ut som ny invändigt..!
skulle aldrig drömma om att börja PLÅGA den

allt jag har och äger har jag köpt för mina pengar, skulle aldrig komma på tanken att ta ett lån!
skulle jag då börja missköta mina saker skulle jag ju va dum i huvudet!

har flera gånger gått i tankarna på att köpa ngt ståndsmässigare men varför...min 740 håller hela mitt liv om jag sköter den som jag gör nu, så varför skulle jag byta?den fyller sin funktion och jag kan nog inte hitta en bättre bil att ha under vinterhalvåret

du är bara avundsjuk för att vi kan om vi vill, å volvo kan man( vissa iaf) skruva med själv. å lantisar osv, tycker bara du ska vara tyst när det gäller oss. för jag tror du är rätt glad att du har oss när du sitter i din flåådiga våning å pittoreska lilla stockholm å äter din frukost....

"Drive It Like You Hate It"
Volvo V70N "wäjsötin" (2001)
Opel Frontera "--4x4--" (1995)
guwib
15 december 2011 · 624 Inlägg

allt skruvande med mina bilar gör jag i princip själv.,vad har "kan om vi vill" med saken att göra...tror du inte jag kan?

det går inte att rättfärdiga grisandet&svinandet på ett vettigt,normalt lr moget sätt! ENKELT!

who´s the man?
speedfreak racing Arbetsnarkoman...
15 december 2011 · 1 098 Inlägg

För att de ä förbannat kul!

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
PerssonTheKung -->*Persson*<--
15 december 2011 · 287 Inlägg

guwib skrev:
allt skruvande med mina bilar gör jag i princip själv.,vad har "kan om vi vill" med saken att göra...tror du inte jag kan?

det går inte att rättfärdiga grisandet&svinandet på ett vettigt,normalt lr moget sätt! ENKELT!

det har du lite rätt i om grisandet, men jag syftar på att åka runt i risiga bilar, men allt har ju en gräns de är sant smile

"Drive It Like You Hate It"
Opel Frontera "--4x4--" (1995)
Volvo V70N "wäjsötin" (2001)
guwib
15 december 2011 · 624 Inlägg

man vill väl ordna så bra saker som möjligt åt sig själv..?jag vill inte åka i en skitig bil, därför tvättar jag den hela tiden..

att åka i en gammal bil har heller ingenting med saken att göra..

att bara förstöra för nöjens skull är rubbat&omoget!

who´s the man?
xXSammy
15 december 2011 · 6 577 Inlägg

PerssonTheKung skrev:

guwib skrev:
omogenhet inget annat...landsortsgrisar, obildade bonnungar utan bättre vett, bönder, tölpar, drägg etc..folk som definitivt inte borde ha/få rösträtt. ngn skrev, grisar gör som grisar gör..stämmer rätt bra!

jag sladdar(isdäck&sjöis-jajamen) och kör allmänt hårt med 740´n, men den ser ändå ut som ny invändigt..!
skulle aldrig drömma om att börja PLÅGA den

allt jag har och äger har jag köpt för mina pengar, skulle aldrig komma på tanken att ta ett lån!
skulle jag då börja missköta mina saker skulle jag ju va dum i huvudet!

har flera gånger gått i tankarna på att köpa ngt ståndsmässigare men varför...min 740 håller hela mitt liv om jag sköter den som jag gör nu, så varför skulle jag byta?den fyller sin funktion och jag kan nog inte hitta en bättre bil att ha under vinterhalvåret

du är bara avundsjuk för att vi kan om vi vill, å volvo kan man( vissa iaf) skruva med själv. å lantisar osv, tycker bara du ska vara tyst när det gäller oss. för jag tror du är rätt glad att du har oss när du sitter i din flåådiga våning å pittoreska lilla stockholm å äter din frukost....

Oj oj oj, tog nån åt sig? Inte för att vara sån men känns inte så konstigt med tanke på bilarna du äger..Wink ;>

"å volvo kan man skruva med själv"
Funkar med vilken bil som helst, eller är det för komplicerat?

De/Dem
OpelP1
16 december 2011 · 1 412 Inlägg

När det gäller bilar som jag är intresserad av så brukar jag oftast göra i ordning dom, har flera gånger köpt risiga bilar och lagat upp och lackat dom, har återigen skaffat en sådan som jag snarast ska börja snygga till. Förutom en focus jag hade men den var ju trist så.....



Men jag förstår inte hur folk kan bli så upprörda och kalla folk omogna för att dom gör något som andra inte skulle göra.
Att börja hojta omoget ger ju inga bonuspoäng på iq skalan direkt.

Senast redigerat av OpelP1 (16 december 2011)

Polara
16 december 2011 · 430 Inlägg

man förstår ju folk som stylar sin bil, tycker det är snyggt med patinerat osv men de som bara slår sönder en bil för nöjes skull?? varför?? vill man slå sönder bilar åk ut till en bilskrot(av gamla typen) å slå fritt!! då slipper man ju åka i skiten sen...personligen så stannar jag inte ens för att hjälpa sånna bilar när de får stopp, alla andra men inte sönderslagna rishögar!! blir bara förbannad när jag ser dem, vet ju att jag inte är själv om att tycka så här, tvärtom!! känner ingen som skulle tänka på att göra så mot sin bil...folk...

Mopar or no car!
Chevrolet Caprice "Bonny" (1970)
Renault scenic "VM Bilen" (2001)
PerssonTheKung -->*Persson*<--
16 december 2011 · 287 Inlägg

Malheus skrev:

PerssonTheKung skrev:

guwib skrev:
omogenhet inget annat...landsortsgrisar, obildade bonnungar utan bättre vett, bönder, tölpar, drägg etc..folk som definitivt inte borde ha/få rösträtt. ngn skrev, grisar gör som grisar gör..stämmer rätt bra!

jag sladdar(isdäck&sjöis-jajamen) och kör allmänt hårt med 740´n, men den ser ändå ut som ny invändigt..!
skulle aldrig drömma om att börja PLÅGA den

allt jag har och äger har jag köpt för mina pengar, skulle aldrig komma på tanken att ta ett lån!
skulle jag då börja missköta mina saker skulle jag ju va dum i huvudet!

har flera gånger gått i tankarna på att köpa ngt ståndsmässigare men varför...min 740 håller hela mitt liv om jag sköter den som jag gör nu, så varför skulle jag byta?den fyller sin funktion och jag kan nog inte hitta en bättre bil att ha under vinterhalvåret

du är bara avundsjuk för att vi kan om vi vill, å volvo kan man( vissa iaf) skruva med själv. å lantisar osv, tycker bara du ska vara tyst när det gäller oss. för jag tror du är rätt glad att du har oss när du sitter i din flåådiga våning å pittoreska lilla stockholm å äter din frukost....

Oj oj oj, tog nån åt sig? Inte för att vara sån men känns inte så konstigt med tanke på bilarna du äger..Wink ;>

"å volvo kan man skruva med själv"
Funkar med vilken bil som helst, eller är det för komplicerat?

Vad antyder du på när du skrev med tanke på bilarna jag äger? Har nog gett min bilar mer tid å kärlek än vad du gjört till någon av dina bilar...

"Drive It Like You Hate It"
Volvo V70N "wäjsötin" (2001)
Opel Frontera "--4x4--" (1995)
xXSammy
16 december 2011 · 6 577 Inlägg

PerssonTheKung skrev:

Malheus skrev:

PerssonTheKung skrev:
du är bara avundsjuk för att vi kan om vi vill, å volvo kan man( vissa iaf) skruva med själv. å lantisar osv, tycker bara du ska vara tyst när det gäller oss. för jag tror du är rätt glad att du har oss när du sitter i din flåådiga våning å pittoreska lilla stockholm å äter din frukost....

Oj oj oj, tog nån åt sig? Inte för att vara sån men känns inte så konstigt med tanke på bilarna du äger..Wink ;>

"å volvo kan man skruva med själv"
Funkar med vilken bil som helst, eller är det för komplicerat?

Vad antyder du på när du skrev med tanke på bilarna jag äger? Har nog gett min bilar mer tid å kärlek än vad du gjört till någon av dina bilar...

Jag lägger ner min tid på flickvännen och vänner istället

;> Chillpill

Senast redigerat av Malheus (16 december 2011)

De/Dem
Navkapsel
19 december 2011 · 4 637 Inlägg

almqvist__89 skrev:
En 80-90 tals volvo hör hemma på skroten, kanske är därför?..

tackar!

Navkapsel
19 december 2011 · 4 637 Inlägg

Stennert skrev:
Volvo 740 är ett bra exempel, hur många sådana i fint skick ligger det ute till försäljning?
Många är sönderslitna inuti, buckliga, sönderklottrade, etc med avgassystem som släpar i backen.

Vad finns det för nöje i att förstöra en bil på det här sett och framför allt åka runt i det?
Är det inte skämigt att åka runt i en bucklig/rostig bil utan avgassystem där det står exempelvis pålis på sidan?

En modegrejj bland dagens ungdom, ju skabbigare desto bättre och så ska de låta som en gammal traktor utan ljuddämpare...

Mattman Gammal och grinig
19 december 2011 · 362 Inlägg

En gammal 740 kan man förstå, det är inte direkt den sista som finns etc etc.

Men det jag skulle vilja veta är till exempel dom som köper eller kommer över andra bilar, tex som det värre jag sett, några grabbar i 18 års ålder som köpte en 2002Tii som hade gått 3400 mil, såg hur långt dom kunde hoppas med den, och när den lessnade så lade dom en sten på gaspedalen för att se vad som krävdes för att motorn skulle smälla. Eller som grabbarna från gotland som fullständigt kör skiten ur en Impala -62? Min själ gråter.

Ni som anser att gamla bilar inte är nått att ha, låt dom vara, döda inte klassikerna.

SportPilot Ubåtsingenjör
19 december 2011 · 7 232 Inlägg

Malheus skrev:

PerssonTheKung skrev:

Malheus skrev:

Oj oj oj, tog nån åt sig? Inte för att vara sån men känns inte så konstigt med tanke på bilarna du äger..Wink ;>

"å volvo kan man skruva med själv"
Funkar med vilken bil som helst, eller är det för komplicerat?

Vad antyder du på när du skrev med tanke på bilarna jag äger? Har nog gett min bilar mer tid å kärlek än vad du gjört till någon av dina bilar...

Jag lägger ner min tid på flickvännen och vänner istället

;> Chillpill

med andra ord handlar det om intresse ? du verkar då inte bilintresserad... är man de lägger man även ner mycket tid på sin bil/bilar

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
xXSammy
19 december 2011 · 6 577 Inlägg

CHEEVA skrev:
med andra ord handlar det om intresse ? du verkar då inte bilintresserad... är man de lägger man även ner mycket tid på sin bil/bilar

Verka och verka.. Har inte möjligheten! Tycker det vore onödigt att gå fordon och satsa på minst VG i fordonsämnena om man inte vore intresserad :>

Senast redigerat av Malheus (19 december 2011)

De/Dem
sleppy
19 december 2011 · 148 Inlägg

Misshandla bilar är alltid roligt! Inte alls pinsamt och åka runt i heller för den delen, alltid retar det någon, wink
Dock skulle jag aldrig behandla enda vettiga bilen som nånsin tillverkats så, Allså Volvo,
Pålitligare bilar går inte få tag i.

Däremot ford / Saab / Bmw, där har vi bilar som hör hemma på skroten, skrot rakt igenom, allså inget som man behöver vara rädd om, bara misshandla och vara glad.

Senast redigerat av sleppy (19 december 2011)

Tut Tut
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
19 december 2011 · 3 929 Inlägg

Ni som uttalar er att volvo är den mest slagtåligaste maskinen, har ni verkligen testat så många andra bilar än bara Volvo? Att plåga en Volvo och endast plågat en Volvo för att sedan kalla det världens bästa och mest slagtåliga bil är fel. Går inte att säga att något är ovanför allt annat när det andra inte ens blivit testat wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Mattsson_91 Självlärd
19 december 2011 · 3 083 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Ni som uttalar er att volvo är den mest slagtåligaste maskinen, har ni verkligen testat så många andra bilar än bara Volvo? Att plåga en Volvo och endast plågat en Volvo för att sedan kalla det världens bästa och mest slagtåliga bil är fel. Går inte att säga att något är ovanför allt annat när det andra inte ens blivit testat wink

Är villig att hålla med dig.. De som förespråkar volvo i denna tråden är de som är ägare till... ja inte BMW i alla fall. Nej juste Volvo. Det är inget fel på BMW heller kan jag meddela er. Man ska inte vara för insnöad på ett märke

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
granadadr
19 december 2011 · 7 290 Inlägg

hehehe,,, glöm inte att volvo,, OCH BMW ägare tror att deras bilar är gjorda av GUD wink

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang