21 juni 2012
Trådstartare
Jag var på Bmw idag och felsökte tyvärr funkade det inte, de är någon anslutning som var fel, han sade att han trodde de var ett kabelbrott eller något han prova mäta lite med multimeter för att försöka hitta felet men kom inte fram till något, men han provade koppla ur lambdasonderna och så fick jag provköra men dom är det inte för den gick likadant. Längre kom vi inte men han sade att det inte går att felsöka har inget med att göra att den går dåligt så han sade att det finns bara två grejer att välja mellan, antingen försöka byta dom siste grejerna jag inte provat byta eller mäta upp ohmvärdet på dom kan man ju också göra, eller lämna in och försöka hitta varför den inte går att felsöka men han sade att det blir svindyrt att lämna in så han tyckte jag isåfall skulle kolla upp dom grejerna jag inte bytt.
Han sade även att det händer att vatten kan komma in styrboxen och har det gjort det en gång så är den kass sen, så jag ska kolla hur den ser ut.
Så jag ska ta en titt på den och kika på vevaxelgivaren, tempgivare, mäta gasspjällsgivaren och byta filter funkar inget utav det så får jag sälja den.
Men han sade eftersom den är lite trögstartad skulle det kunna vara vevaxelgivaren men han kunde inte säga något på rak arm eftersom felsökningen inte fungerade.
Nu har man bara lite grejer kvar att prova iallafall tänker inte ödsla mycket mer pengar på den det blir för dyrt då säljer jag den och köper någon annan BMW istället.
Senast redigerat av Ahlen93 (21 juni 2012)