2714
Sök

Lancer evolution 8 lite frågor amgående eventuellt köp

1 798 Inlägg
14 december 2011
Trådstartare
lite sugen på en sån då de verkar vara en kul bil dock som vanligt mkt billigare i england vet inte hur mkt mer de är värt med vänsterstyrd eller jämnar de ut sig när man säljer bilen sen?

Men hur är komforten i dessa de är ju baserad på en rallybil så den sägs vara rätt dålig idag kör ja en bmw 328 touring 95 är den likvärdig den i komfort eller bättre/sämre

vad har ni som kör/äger en sådan att säga om dem i övrigt
Senast redigerat av fredde85 (14 december 2011)

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

VD
643 Inlägg
14 december 2011
Mycket billigare i england håller jag inte med om. Iallafall inte om du ska seriöst räkna på vad det kostar att ta hem och regga samt tiden man får lägga.. Jag har själv tagit in min som ska säljas när reggningen är klar. Alla kostnader plus 10k för besväret ska jag ha för den big_smile
Ang komforten så är den mycket bättre än din 328. Jag har haft 4 dörrars, touring och just nu en coupé..
Tycker EVOn är en fantastisk bil. Inget lull lull bara det viktigaste..
Med 6 växlade lådan så är den en dröm att köra..

1 798 Inlägg
14 december 2011
Trådstartare
låter bra det för då kan man ju lätt ha en till vardags som ja har bmwn. svårt o tro komforten skulle va sämre då de skiljer måmga år.

353 Inlägg
14 december 2011
om det är bytt ayc/acd pump på dom  annas kan det kostar en 30-40k snabbt,

75 Inlägg
14 december 2011
andreasevo7 skrev:
om det är bytt ayc/acd pump på dom  annas kan det kostar en 30-40k snabbt,

Ursäktar nu för offtopic men jag undrar bara vad exakt är denna pump på evos som folk nämner rätt ofta?
Är det typ en oljepump som pumpar runt oljan mellan bakdiffen och fördelningslådan i fram via slangar så det blir samma olja i båda lådor? elektrisk pump eller?
hört talas om att den inte finns på alla heller.
Lite nyfiken bara då jag ägde en evo för ett par år sedan och funderar på att kanske skaffa mig en igen.

Och för lite ontopic då tongue
Har aldrig kört en evo 8 men har åkt med i en iaf! Bra komfort med nybilskänsla samtidigt som den känns liten o busig, verkar va galet roliga smile

VD
643 Inlägg
14 december 2011
2850kr för renovering av AYC/ACD pumpen
1400kr extra om selenoiden också behövs fixas.
plus frakt fram och tillbaka till England.
Tar en vecka plus tiden för frakt

http://www.30-130.com/showthread.php?t=341904

1 798 Inlägg
14 december 2011
Trådstartare
Lidborn skrev:
Mycket billigare i england håller jag inte med om. Iallafall inte om du ska seriöst räkna på vad det kostar att ta hem och regga samt tiden man får lägga.. Jag har själv tagit in min som ska säljas när reggningen är klar. Alla kostnader plus 10k för besväret ska jag ha för den big_smile
Ang komforten så är den mycket bättre än din 328. Jag har haft 4 dörrars, touring och just nu en coupé..
Tycker EVOn är en fantastisk bil. Inget lull lull bara det viktigaste..
Med 6 växlade lådan så är den en dröm att köra..

när kom den 6 växlade?

samt hur är äldre evos på dessa punkter

VD
643 Inlägg
14 december 2011
MR med alutak, framskärmar samt huv och Bilstein dämpare fick 6 växlat..
Även alla FQ modellerna som enbart såldes i England och högerstyrt fick 6 växlat
Annars är det väl på EVO 9 det kom som 6 växlat.
Rätta mig gärna om jag har fel eller luska i det själv på http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi … _Evolution

Rejsa ?
2 959 Inlägg
15 december 2011
Bra komfort i en EVO?
Kan inte hålla med, men däremot en jävligt rolig bil som funkar bra till det mesta.
Tycker min M3 E36 Coupe var bättre komfort i utan tvivel.
Senast redigerat av Busgrabb (15 december 2011)

Autotech

373 Inlägg
15 december 2011
fredde85 skrev:
dessa de är ju baserad på en rallybil

Nänänänä.

Tvärt om, rallybilarna (grupp N och delvis gamla grupp A (Evo 6 och tidigare)) är baserade på gatbilen. Själv tycker jag man kollar på fel bil om man prioriterar komfort och annat bjäfs i en sån typ av bil. wink

75 Inlägg
15 december 2011
Det e klart de komforten är väl inte den bästa men jag tycker den är riktigt bra för att vara en sportbil, betydligt trevligare än att sitta i en liten s13 eller mr2'a iaf big_smile
Evon har så klart blivit bättre med tiden också.. ju senare modell desto bättre komfort.. eller iaf tystare coupé wink

1 798 Inlägg
15 december 2011
Trådstartare
ImprezaGC8 skrev:
fredde85 skrev:
dessa de är ju baserad på en rallybil

Nänänänä.

Tvärt om, rallybilarna (grupp N och delvis gamla grupp A (Evo 6 och tidigare)) är baserade på gatbilen. Själv tycker jag man kollar på fel bil om man prioriterar komfort och annat bjäfs i en sån typ av bil. wink

prioriterar komfort kanske ja inte gör men vill iallafall kunna åka i bilen normalt utan o behöva skrika till passagerare eller få huvudvärk. Är de lika bra eller bättre som i min e36 är ja nöjd iallafall

Allmänt envis
12 512 Inlägg
15 december 2011
Busgrabb skrev:
Bra komfort i en EVO?
Kan inte hålla med, men däremot en jävligt rolig bil somfunkar bra till det mesta.
Tycker min M3 E36 Coupe var bättre komfort i utan tvivel.

Jag kan bara hålla med Busgrabb, Evo är en grym körmaskin men den är varken bekväm eller tyst oavsett årsmodell. 328i E36 och Evo VIII är visserligen inte en jämn jämförelse, men upplevelsen kvarstår och hur står är nyttan av Evo´s kapacitet till vardagskörning?

Det är mer en egoistisk leksak än ett transportmedel, vill du kunna göra en bekväm tur med några bekanta och tillhörande konversationer är det fel val av bil. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök