2937
Sök

Positionsljus funkar inte - BMW 328i E36 1995

4 Inlägg
16 december 2011
Trådstartare
Har en BMW 328i E36 årsmodell -95 där främre positionsljuset på passagerarsidan inte vill fungera. Har bytt ut H7-lampan men den vill fortfarande inte fungera. Förarsidans lyse fungerar utan problem. Uppskattar snabbt svar då den ska ombesiktas pga det.

Meshuggah

477 Inlägg
17 december 2011
positionsljus är väll samma som parkeringsljus. aldrig hört talas om en H7 lampa till position/parkeringsljus
H7 är till halvljus så om det inte är halvljuset du menar så har du bytt fel lampa tongue
kollat säkring eller mätt strömmen till lampan?

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

4 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
Tack för svar!

Det var märkligt. Den icke lysnade lampan jag plockade ut var av H7-modell.

Vore det inte konstigt om det var en säkringhistoria med tanke på att blinkers, halvljus samt den andra parkeringslampan fungerar?

477 Inlägg
19 december 2011
låter fortfarande konstigt med en H7 som parkljus :S tror till och med det finns regler på att parkljuset inte för vara starkare än max 5-10W en H7 är 55w har ja för mig...

är du säker på att den nya lampan är hel och sitter rätt i kontakten så kolla säkring och mät strömmen till lampan...
brukar kunna vara en säkring till var sida och respektive lampa...

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

4 Inlägg
20 december 2011
Trådstartare
Kollade den fungerande lampan och den är av H7-modell. Den är allt annat än stark så det tycks inte vara några konstigheter där. Den nya lampan sitter precis som den ska, men jag ska mäta kablarna i kväll.

Sök