28 december 2011
Trådstartare
Jag ska ta och byta bränsle filter med sommarbilen (så får den ett nytt och fräscht filter medans vinterbilen får ett begagnat) men har inte hunnit med det ännu.
Men! jag begriper inte vad det kan vara för fel på bilen, nu har jag bytt tändkablar, tändmodul, fördelare, kollat säkringar/relä, och den vägrar att gå igång.
För ett par dagar sedan så gick den bara på startmotorn och när vi drog igång den så hostade den igång lite grann och efter det gick den iallafall att starta med hjälp av startmotorn men går bara på 3 cylindrar, är vi skruvade loss katten och lambdan så reagerade den mycket bättre på gasen men gick fortfarande på 3 burkar, vi satte tillbaka katten igen och gick att starta efter det fram tills nu, nu går den bara på start motorn igen.
Kan det vara bränslefiltret som spökar? det och bränslepumparna är det ända som jag inte kollat, men jag tycker det är så märkligt att den gick hyffsat bra utan katten och att den startar efter att vi hade dragit igång den.
Finns det något som jag kan kolla med hjälp av felkoderna? provade att trycka en gång och fick fram 1-1-1.
Då jag verkligen börjar tröttna på den så börjar fundera om man ska göra sig av med den så undrar lite på rak arm om man kan få någon/några tusenlappar för en 740 -90 som är väldigt rostig, den är nybessad?
Mvh Jonas