Köpråd: Schysst turbobil för runt 30 000?

Mercedesturbodiesel Sothora <3
5 januari 2012 · 1 201 Inlägg

ang 1,8t liten motor,, och tråkig karaktär

Bildemonterare samt egen verkstad. !
Mercedes 320 cdi "Powersmoke garage" (2001)
Firecat
5 januari 2012 · 86 Inlägg

gosey skrev:

Growe skrev:
har lite svårt att förstå hur någon kan tycka att en 1.8T är pigg oavsätt chippad eller orginal?!

då har ni tydligen inte testat en pigg fwd turbo bil
provkör så får du en ganska tydlig bild av vad som går bra och inte för dom där trötta 1.8liters maskinerna med sina 150hk kunde man lika gärna skita i att ha ett aggregat
sen har dom börjat rasa i klass med saab 9-5 och 9-3 istort sätt samma problem som saabarna dessutom

tror att en 850turbo är svårslagen faktist en sån med autotech steg3 är inte slö går tillräckligt utan att behöva göra något
men undvik automat

s40 är inte fel heller med rostar som fan

ska det vara en audi är det deras 2.2liters turbo maskin som gäller resten är meningslöst att titta på

Hur fan kan du säga att en 1.8T inte är pigg ?
Om du nu lever i din lilla drömbubbla så får du jättegärna komma ner med din superräser volvo så kan jag med glädje visa dig att dessa 1,8T motorn är mer än pigga ! jag vet att bakom hamnar jag men det är ikke med mycket !

+1
Dem är pigg med chip, En polare till mig har en vanlig T med chip, piskad en 855 T5 original ganska lätt
Sen kan man ju diskutera hur dom är å köra, samt väghållning etc. Där kommer nån 850 långt efter

Den här tråden spårar ur totalt, TS ville veta vilken bästa turbobil för 30k, TS är väl inge ens närvarande..?

Senast redigerat av Firecat (5 januari 2012)

RaceGTR
5 januari 2012 · 42 Inlägg

Haha! Fan vilken dagisnivå det blev här då big_smile
Vad som är piggt/tråkigt osv är ju personligt...

Growe Fri fart för ett fritt folk!
5 januari 2012 · 13 744 Inlägg

RaceGTR skrev:
Haha! Fan vilken dagisnivå det blev här då big_smile
Vad som är piggt/tråkigt osv är ju personligt...

det märks vid stopljusen inget personligt antingen ser man bakljusen eller så ser man framhjusen i backspegeln ;-)

näe audis och volvos nyare ska ha 5:or annars kan det kvitta smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
steifan DR!FTT3KN!K3R
5 januari 2012 · 10 427 Inlägg

RaceGTR skrev:
Haha! Fan vilken dagisnivå det blev här då big_smile
Vad som är piggt/tråkigt osv är ju personligt...

Jajjemän! Men ändå på rätt sida strecket wink cool

Edit:
http://www.forumbilder.se/images/92201264935PM19a0.jpg

cool

Senast redigerat av steifan (5 januari 2012)

BMW 325i "M-Sport" (2006)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
caromania Forummoderator
5 januari 2012 · 9 296 Inlägg

steifan skrev:

gosey skrev:
haha ursäkta ? 1.8t är för folk som med ett stort smile på läpparna kör skiten ur bmw:s som din !

haha smile Hängde av en Golf GTI i somras vid rödljusen, det var skoj smile Men det tyckte inte ghettosmurfarna i Golfen tongue

Lite som när man glider förbi i vänsterfil i Vitessen filandes på naglarna och gäspande säger:
-Var det allt du hade, va?

Alltså när man hänger av 328or. smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Vurtne DEVIL
5 januari 2012 · 1 171 Inlägg

Som nån skrev att en 1.8T hänger med en T5 och åkte jämtes med, skulle jag vilja se.. Slängde ifrån en S40 T4 med 850in igår på E4an så det skrek om det

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
steifan DR!FTT3KN!K3R
5 januari 2012 · 10 427 Inlägg

caromania skrev:

steifan skrev:

gosey skrev:
haha ursäkta ? 1.8t är för folk som med ett stort smile på läpparna kör skiten ur bmw:s som din !

haha smile Hängde av en Golf GTI i somras vid rödljusen, det var skoj smile Men det tyckte inte ghettosmurfarna i Golfen tongue

Lite som när man glider förbi i vänsterfil i Vitessen filandes på naglarna och gäspande säger:
-Var det allt du hade, va?

Alltså när man hänger av 328or. smile

Haha! smile

Nja, det var mer " NEEJ! JAAA! JAAAAAAAAAAAAAA!" med svett i pannan så ska inte "skryta" allt för mycket wink

Får väl anse att Golf IV GTIn som jag hängde av så hårt bör vara en schysst turbobil i 30k-klassen
eftersom den med liten marginal fick spö av en halvtrött rost-sugis i 60k-klassen wink

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Stream Statstjänsteman
5 januari 2012 · 125 Inlägg

Mitt tips är att du köper det du var inne på dvs en A4. Håll den org och fräsch, den har ju ändå de vackraste karossen och lagom tryck till en vettig kostnad. Är man inte intresserad av snygga linjer utan linjal-designade eller annat utdaterat (typ saab, bara ett exempel) så ska det givetvis trimmas sönder å de grövsta ;-)

Fullt hjulspinn ÄR inte snabbare kanske snyggare på papperet dock.
Lycka till!

Audi A6 Avant 3.0T quattro "Daytonagrey" (2009)
Rquired Allmänt envis
5 januari 2012 · 12 512 Inlägg

gosey skrev:

LIVINL0UD skrev:
Haha, har du någonsin kört en "trimmad" 1.8t? Nu pratar jag inget monster utan 230-260hk. Dom rör på sig fin fint.
Min gamla Audi hade i alla fall inga problem att piska Bmw:s 325, 328, och 330 suck on that biaaatch cool

Rquired skrev:
Jag håller med Growe om att där inte är någon direkt kick eller karaktär i en 1.8t utan att det är en rätt tråkig motor. Jag önskar dig lycka till i loppet mot Volvo, om du endast hamnar en liten bit bakom en 100hk starkare T5 hade det förvånat mig mycket...

Tack! äntligen någon som förstår!
haha ja som du säger, bmw:s 6or utan överladd har som sagt inte så mycket att säga till om smile !!

Sen när är prestanda rakt fram av intresse, är det ett bra mått på hur rolig en bil är att köra?

Knappast, hur kommer det sig annars att Mazda Mx-5 med 116hk och tveksamma prestanda anses vara något av de roligaste man kan köra medan en Audi med 260hk sågas med anklarna och anses vara tråkig av diverse bilentusiaster här på Garaget och i många andra sammanhang? En Audi A4 är en tråkig och kraftigt understyrd bil oavsett effekt (Eller FWD/4WD) och det är mer väsentligt för mig än om den är något snabbare än en annan bilmodell.

Tvärt om gäller 328i, ingen raket på något vis men anses ändå i många sammanhang höra till de roligaste familjebilar man kan köra. Bilkörning handlar inte om att dra vid något rödljus eller längs motorvägen mot någon omogen ungdom, det är i mina ögon ett löjligt och i många situationer trafikfarligt beteende, utan hur bilen är att köra och då är trimmade FWD med få undantag något att hänga i granen på grund av hjulspinn, torquesteer med mera. Vem som helst kan lägga mycket pengar på prestandan i en bil och trycka gasen i botten, det är däremot inte alla som kan hantera och njuta av en bil.

Tro inte att jag gör annat än att skaka sorgset på huvudet om någon dyker upp bredvid mig vid rödljuset och tror jag är intresserad av att veta vem som är en halv sekund snabbare till 100km/h.  smile

For the record är det ändå värt att nämna, en 328i är något kvickare än en 850 T5-R (240hk) både från start och hela vägen till 200km/h på pappret. Knappast klen således, är väldigt tveksam på att en 15år gammal A4 1.8t med något budgetchip och "260hk" på pappret kör ifrån varken Volvon eller BMWn. Det kan vara intressant att veta för de 328i-ägare som känner för att vara lite barnsliga och sätta den kaxiga ägaren till den trimmade turbobilen i filen bredvid på plats! 

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
edvinjoddlar
5 januari 2012 · 72 Inlägg

du kan få min smile

Saab 9-5 "Silverbullet" (2002)
Hamilton
5 januari 2012 · 8 864 Inlägg

Då tråden mest handlar om trams så låser vi här.
Vill trådskaparen ha köpråd så uppmanas han att göra en mera specifik fråga gällande märke och modell.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang