Köpråd: 350 till 400 000kr sportbil.

FordRSC Los geht's, Schumacher
26 december 2011 · 1 510 Inlägg

SylvesterStallone skrev:

Rinnegan skrev:

FordRSC skrev:
Kvalitén kan jag ikke uttala mig om, men Japanerna är ju duktiga på den biten så det kan nog stämma. Hade i så fall hällre köpt en Ford RS200, om man nu vill ha en bil från stenåldern lol tongue

Lycka till att hitta en RS200 för under 900k kr.

vilken är  rs200 ens ? yikes

Rallybilen från 80-talets grupp B big_smile Nästan omöjligt att få tag på en tror jag och som skrivet nog svårt att hitta en under 8-900k...

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
StorStark421
27 december 2011 · 20 Inlägg

Kanske ska skriva lite mer så alla förstår, nej jag är inte mycket för att mecka med bilar ( det gör jag med båten)
Vill ha en snygg och bekväm bil med okej effekt utan att behöva byta massa på den, bmw 335i är också intressant, familjen har haft en del bmw's innan och det är bekväma bilar.

SportPilot Ubåtsingenjör
27 december 2011 · 7 232 Inlägg

http://www.blocket.se/ystad/Ferrari_355 … _8&w=3

där har du en äkta sportvagn inom din budget... det är ingen bil man håller på att skruvar med, man lämnar iväg om något går i sönder sen är man väldigt nog med skötslen

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
tobbe456
27 december 2011 · 335 Inlägg

FordRSC skrev:

SylvesterStallone skrev:

Rinnegan skrev:

Lycka till att hitta en RS200 för under 900k kr.

vilken är  rs200 ens ? yikes

Rallybilen från 80-talets grupp B big_smile Nästan omöjligt att få tag på en tror jag och som skrivet nog svårt att hitta en under 8-900k...

haha..  200 byggda för amerikanska marknaden..   och sen fanns det visst en ännu värre variant..

http://autocollections.com/index.cfm?ke … p;cartable

schysst pris.. bara 295k DOLLAR :p

Volvo C30 T5 "Momentum" (2007)
FordRSC Los geht's, Schumacher
27 december 2011 · 1 510 Inlägg

tobbe456 skrev:

FordRSC skrev:

SylvesterStallone skrev:
vilken är  rs200 ens ? yikes

Rallybilen från 80-talets grupp B big_smile Nästan omöjligt att få tag på en tror jag och som skrivet nog svårt att hitta en under 8-900k...

haha..  200 byggda för amerikanska marknaden..   och sen fanns det visst en ännu värre variant..

http://autocollections.com/index.cfm?ke … p;cartable

schysst pris.. bara 295k DOLLAR :p

Fan vad fräckt! Hade man haft pengarna så hade jag köpt den! tongue Man hade vunnit varje rödljusrace big_smile


Nu var det iofs TS som ville köpa en bil, tycker att den gula Ferrarin hade varit en kul bil att äga!

Senast redigerat av FordRSC (27 december 2011)

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Masquerade Aldrig nöjd
28 december 2011 · 804 Inlägg

SL 55 AMG, CLS 63/55 AMG, E63/55 AMG eller C 63 AMG hade varit mina alternativ i den prisklassen. E63 och SL som förstahandsval.

http://www.blocket.se/stockholm/Mercede … 15&w=3

Livet är för kort för att äga Volvo.
Rinnegan Malleus Malificarum
28 december 2011 · 2 401 Inlägg

Masquerade skrev:
SL 55 AMG, CLS 63/55 AMG, E63/55 AMG eller C 63 AMG hade varit mina alternativ i den prisklassen. E63 och SL som förstahandsval.

http://www.blocket.se/stockholm/Mercede … 15&w=3

Totally unrelated men kunde bara inte låta bli. wink



Verkar som hyfsade bilar, men verkar vara lite småtunga autobahn-kryssare mer än sportbilar.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
j0cke90 fotograf
28 december 2011 · 119 Inlägg

ferrarin nån postade här ovanför eller corvette, bmw 335 är en bra bil.. men inget som nån kommer att vända på huvet för att kolla efter smile inte så vidare snygg heller och alldeles för lång.. nästan samma mått som kombin!

SportPilot Ubåtsingenjör
28 december 2011 · 7 232 Inlägg

Rinnegan skrev:

Masquerade skrev:
SL 55 AMG, CLS 63/55 AMG, E63/55 AMG eller C 63 AMG hade varit mina alternativ i den prisklassen. E63 och SL som förstahandsval.

http://www.blocket.se/stockholm/Mercede … 15&w=3

Totally unrelated men kunde bara inte låta bli. wink



Verkar som hyfsade bilar, men verkar vara lite småtunga autobahn-kryssare mer än sportbilar.

jämnför orginal mot orginal istället .... går att få effekt i vad som helst

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Rinnegan Malleus Malificarum
29 december 2011 · 2 401 Inlägg

CHEEVA skrev:
jämnför orginal mot orginal istället .... går att få effekt i vad som helst

Jag jämför hellre prisvärdhet mot prisvärdhet.

En tämligen ny AMG Mercedes som blir spöad av en Buick, med sugmotor, och 1800kilos tjänstevikt från 1972 är rätt pinsamt, hur man än vrider och vänder på det när det gäller prestanda.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
SportPilot Ubåtsingenjör
29 december 2011 · 7 232 Inlägg

Rinnegan skrev:

CHEEVA skrev:
jämnför orginal mot orginal istället .... går att få effekt i vad som helst

Jag jämför hellre prisvärdhet mot prisvärdhet.

En tämligen ny AMG Mercedes som blir spöad av en Buick, med sugmotor, och 1800kilos tjänstevikt från 1972 är rätt pinsamt, hur man än vrider och vänder på det när det gäller prestanda.

nja de vet jag inte ... orginal väger den buicken det ja men nu ?  spelar ingen större roll om det är sugmotor eller ej

Vad som är mest prisvärt är upp till var och en... man kanske vill åka tyst och bekvämt men ändå jävligt fort ? samt att man kanske till och med vill ha lite kvalité känsla på grejjera

men visst går det att få ett gammalt jänke järn att gå fort... men nu ville ts inte skruva något heller

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
FL3JM Inga konstigheter
29 december 2011 · 2 064 Inlägg

Tycker annars Chevrolet Camaro med V8'an är rätt så fet, med pfadt-coilovers så blir dom riktigt kvicka runt banan också.

http://www.blocket.se/hela_sverige?q=ca … amp;cbl1=4

http://2.bp.blogspot.com/-tlq0WbUYQ6A/Ta8DuwRhpLI/AAAAAAAAACQ/Tmv1b5Fm1DI/s1600/Chevrolet_Camaro_Black_Concept_2010.jpg

Senast redigerat av FL3JM (29 december 2011)

Nybergrobin
29 december 2011 · 2 382 Inlägg

FL3JM skrev:
Tycker annars Chevrolet Camaro med V8'an är rätt så fet, med pfadt-coilovers så blir dom riktigt kvicka runt banan också.

http://www.blocket.se/hela_sverige?q=ca … amp;cbl1=4

http://2.bp.blogspot.com/-tlq0WbUYQ6A/T … t_2010.jpg

Dem är riktigt feta smile  Helt klart en bil jag skulle överväga att köpa ifall jag hade 400k att spendera på bil

fantomen Putsar Cosworth
29 december 2011 · 195 Inlägg

Du får ju en ny Mustang med 412hk för dom pengarna? Mycket bang for the buck! Mustangen är ju lite av en ikon också. Men såklart, det är ju jänkare med stel bakaxel och obefintlig väghållning. Säger att du ska en Tysk annars.

Audi hatare.
frostyman
29 december 2011 · 120 Inlägg

Rinnegan skrev:

CHEEVA skrev:
jämnför orginal mot orginal istället .... går att få effekt i vad som helst

Jag jämför hellre prisvärdhet mot prisvärdhet.

En tämligen ny AMG Mercedes som blir spöad av en Buick, med sugmotor, och 1800kilos tjänstevikt från 1972 är rätt pinsamt, hur man än vrider och vänder på det när det gäller prestanda.

Prisvärd hit och prisvärd dit..

Först och främst så kan du ju ge en summa på vad din bil kostar inkl alla uppgraderingar, om du skulle trimma den till samma grad men inte lyfta ett finger själv. Och vad säger bilprovningen om din potenta och prisvärda "sportbil" som är utrustad med lyxiga trumbromsar. Både fram och bak.

Det enda bilen i filmen som du länkade till är bra på - är att ta 402m på kort tid, resten är den förmodligen rätt dålig på.

Saab 9-5 (1999)
Porsche 996 Turbo "Europipe Stage 2L" (2001)
Rinnegan Malleus Malificarum
29 december 2011 · 2 401 Inlägg

CHEEVA skrev:
nja de vet jag inte ... orginal väger den buicken det ja men nu ?  spelar ingen större roll om det är sugmotor eller ej

Vad som är mest prisvärt är upp till var och en... man kanske vill åka tyst och bekvämt men ändå jävligt fort ? samt att man kanske till och med vill ha lite kvalité känsla på grejjera

men visst går det att få ett gammalt jänke järn att gå fort... men nu ville ts inte skruva något heller

Väger 1812kilo tom, har snackat med personen bra många gånger då han har i princip samma bil som jag har.
Och notera att jag pratade om prisvärdhet när det handlade om prestanda.

Sen så notera även att jag påpekade att klippet var IRRELEVANT till diskussionen, men ändå ett kul faktum när de liks började använda Mercedes och "sportbil" i samma mening.


frostyman skrev:
Prisvärd hit och prisvärd dit..

Först och främst så kan du ju ge en summa på vad din bil kostar inkl alla uppgraderingar, om du skulle trimma den till samma grad men inte lyfta ett finger själv. Och vad säger bilprovningen om din potenta och prisvärda "sportbil" som är utrustad med lyxiga trumbromsar. Både fram och bak.

Det enda bilen i filmen som du länkade till är bra på - är att ta 402m på kort tid, resten är den förmodligen rätt dålig på.

http://www.v8buick.com/showthread.php?p=1107282

Sammanlagd byggkostnad på $12k, byggd som en Pro Tourer, dvs att den ska ta kurvor.
Läs även mitt svar till ovan. Klippet var irrelevant till diskussionen, och bara en kul sak.

Men givetvis så verkar folk ändå inte kunna läsa igenom ett inlägg förrän de bestämmer sig för att diskutera till världens ände om det.
Tagga ner.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Mattss0n LTJD
29 december 2011 · 192 Inlägg

Jag skulle kalla jänkebilar för muskelbilar, inte sportbilar. Just saying..

Flyger just nu:
SAAB 9000 AERO
SAAB SONETT III - 71
SAAB 900 CABRIOLET
Saab 900 Cabriolet "Aero Wannabe" (1994)
Saab Sonett III "4000 mil" (1971)
FL3JM Inga konstigheter
29 december 2011 · 2 064 Inlägg

Mattss0n skrev:
Jag skulle kalla jänkebilar för muskelbilar, inte sportbilar. Just saying..

Så en Corvette ZR1 som piskar många exklusiva bilar både rakt fram och på bana är "bara" en muskelbil? tongue
Är M5 en sportbil i dina ögon?
För Cadillac CTS-V tar M5 rakt fram och även på bana (även om det är på håret).

Mattss0n LTJD
29 december 2011 · 192 Inlägg

FL3JM skrev:

Mattss0n skrev:
Jag skulle kalla jänkebilar för muskelbilar, inte sportbilar. Just saying..

Så en Corvette ZR1 som piskar många exklusiva bilar både rakt fram och på bana är "bara" en muskelbil? tongue
Är M5 en sportbil i dina ögon?
För Cadillac CTS-V tar M5 rakt fram och även på bana (även om det är på håret).

Tycker inte att det är så "bara" att klassas som muskelbil, men ja smile

Vart skrev jag att en muskelbil inte kör ifrån en sportbil? wink

En sportbil i mina ögon är, Ferrari, Lambo, Porsche etc. Muskel bilar i mina ögon är tex. Corvette, Camaro etc.
Sen vad ni andra tycker om det, de skiter jag högaktningsfullt i smile

Flyger just nu:
SAAB 9000 AERO
SAAB SONETT III - 71
SAAB 900 CABRIOLET
Saab 900 Cabriolet "Aero Wannabe" (1994)
Saab Sonett III "4000 mil" (1971)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
29 december 2011 · 3 929 Inlägg

Dessa är lite billigare men du vart sugen på Corvette Z06 så kan passa på att tipsa om 2004-2006 Pontiac GTO. Corvette motorn i dom. Kostar hälften av vad du vill ge för en bil och lägg resten på trim och leksaker till bilen. Du kommer få en jävlans grym bil då wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang