Hur gick det i stormen?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
26 december 2011 · 14 077 Inlägg

Vi har klarat oss hyggligt eftersom vi otroligt nog har både tak och ström kvar. Jag tror att vi hade stormbyar på mellan 25 och 30 m/s. Hur gick det för er andra efter stormen?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
BjorNSX
26 december 2011 · 260 Inlägg

Massa ris överallt. Nerblåsta blomkrukor. Plaststolar som blåst omkring. Annars ok. Vaknade av oväsendet inatt. Det knakade och riste i huset så jag gick upp och försökte öppna dörren på stormsidan för att känna på kraften - men den satt som gjuten av trycket utifrån. Litet kusligt.

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
26 december 2011 · 14 077 Inlägg

BjorNSX skrev:
Massa ris överallt. Nerblåsta blomkrukor. Plaststolar som blåst omkring. Annars ok. Vaknade av oväsendet inatt. Det knakade och riste i huset så jag gick upp och försökte öppna dörren på stormsidan för att känna på kraften - men den satt som gjuten av trycket utifrån. Litet kusligt.

Jag vet att vi inte drabbats speciellt hårt i natt men det var som du sa lite kusligt. Tur man har en vedkamin så man kan få varmt om strömmen försvinner och ett elverk så att man kan få lite lyse och vatten.


/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
BjorNSX
26 december 2011 · 260 Inlägg

Vettemannen skrev:

BjorNSX skrev:
Massa ris överallt. Nerblåsta blomkrukor. Plaststolar som blåst omkring. Annars ok. Vaknade av oväsendet inatt. Det knakade och riste i huset så jag gick upp och försökte öppna dörren på stormsidan för att känna på kraften - men den satt som gjuten av trycket utifrån. Litet kusligt.

Jag vet att vi inte drabbats speciellt hårt i natt men det var som du sa lite kusligt. Tur man har en vedkamin så man kan få varmt om strömmen försvinner och ett elverk så att man kan få lite lyse och vatten.
/Benny

Jag är helt beroende av ström jag...... sad
Har haft funderingar på att installera en braskamin......

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
CarpeDiem German Engineering
26 december 2011 · 9 082 Inlägg

Det blåste rejält här under kvällen/natten. Ingen strömavbrott så jag klarade mig smile

Senast redigerat av CarpeDiem (26 december 2011)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
4-stroke Gymnasieutbildad däcksparkare
26 december 2011 · 382 Inlägg

jag va precis ute i skogen å hämtade ett plåtskjul som hade delat sig i 5 delar.... tror de blåste ganska kraftigt inatt tongue

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
BMW 540i "E34 Touring" (1995)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
26 december 2011 · 14 077 Inlägg

4-stroke skrev:
jag va precis ute i skogen å hämtade ett plåtskjul som hade delat sig i 5 delar.... tror de blåste ganska kraftigt inatt tongue

Ja, det var inga lätta sommarbrisar precis.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
twin_cam Smålänning
26 december 2011 · 7 877 Inlägg

Jo det blåste på bra härnere också, även om det inte va riktigt samma kaliber wink

Härligt med storm tycker jag smile Ska de va nått så ska det va ordentligt big_smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Martin 9-3 Fisketokig
26 december 2011 · 2 997 Inlägg

Knakade bra i kåken under natten. Inga skador eller problem mer än träd efter byvägen som är borta nu.

Strömmen gick vid 2:30 och eftersom det inte är kallare så var det bara att sova vidare tills det ljusnade.

Fortfarande ingen ström tillbaka. Har satt igång ett av tre elverk. Kör 2st frysar och en kyl/frys så de klarar sig. Kör 5 akvarium med pumpar och allt. Routern är på så man har internet. Blir väl någon lampa också. Tror verket klarar 6000W kontinuerlig belastning.

Fotogenvärmare håller kylan borta. Går att vrida upp den till att värma hela kåken om man vill. Ingen fara så länge det inte håller i sig i flera dagar eller blir -20 ute.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
sv3nss0n
26 december 2011 · 264 Inlägg

blåste faktiskt på hyffsat nere i söder också smile dock inga 25/30 ms denna gången, men runt 17m/s skulle jag kunna gissa på, dock händer det titt som tätt här på höst/vinter.

BMW 320D "Sportline" (2013)
Dodge B250 van "Nomad" (1989)
Pontiac Trans AM "471cui" (1975)
hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
26 december 2011 · 1 594 Inlägg

Sedan vi byggde vårt timmerhus har jag aldrig varit med om att hela kåken har skakat av vinden + att det lät som stora tåg passerade över verandan. Vindbyar på upp till 40s/m har gjort sitt bästa för att demolera diverse hus och tak här runt Östersund. Jag höll på ett par tre timmar för att ta mig 4 kilometer till min skog för att inspektera skadorna och det var dussintals med träd över vägen dit. Min egen skog verkar ha klarat sig någorlunda, diverse trädfällen ok men inte på långa vägar som på en del skiften längs vägen dit. https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/405849_315653381800889_100000686908377_1088525_944758634_n.jpg

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
RD_87 Skrotsamlare
26 december 2011 · 4 031 Inlägg

Hade vi storm? Missade jag. tongue

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Mattsson_91 Självlärd
26 december 2011 · 3 083 Inlägg

RD_87 skrev:
Hade vi storm? Missade jag. tongue

Måste hålla med dig. Visst det blåste lite här igår (17m/s). Men det var ju inte mer än en vanlig sommarbris ju

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang