Volvo 850 T5, helrenoveras och rustas inför sommaren. fortsättning från förra året.

Mervolic Yawn...
24 mars 2012 · 3 151 Inlägg

Intresset är inte dåligt, jag följer tråden... Jag är bara lite dålig på att kommentera. Ska försöka bättra mig! smile

Tycker det ser bra ut än så länge. smile

Mvh

JimmyAndersson
24 mars 2012 · 1 679 Inlägg

Jag kommenterar inte så ofta men jag följer varje inlägg smile

Cyklop
24 mars 2012 · 1 277 Inlägg

Kommenterar sällan men har följt sen start! smile du gör ett bra jobb så fortsätt med inläggen! smile

N0rstr0m Audiot
24 mars 2012 · 72 Inlägg

Vadå intresset alldeles för dåligt? Hur vet du det?
Alla kommenterar kanske bara inte för att de är inne och kolla efter varje update.
Sen för att säga mitt så är det inte något specielt projekt du håller på med eller någon väldigt upphetsande bilval utan du gör det som flera tusen andra personer gör runt om i världen. Vist du kanske lägger ner ett ex antal mer timmar på finish och fräscha upp än vad andra gör här. Men du måste ju tänka på varför du gör detta projekt, gör du det för din egen skull eller är det för oss läsares skull? tror knappast det sistnämda.
Tror det uppskattas ganska bra bland de som följer denna tråd både aktiva och tysta förljare om du fortsätter att uppdatera. För det är trots allt ganska intressant att följa sådana projekt där man får se vilket genuint motorintresse det finns i sverige och vilken tid folk verkligen läger ner tid på ett fortskaffningsmedel.

Audi 60L (1971)
Audi S6 "Svensken" (1996)
Andersson_T5 Snickare
25 mars 2012 · 407 Inlägg

N0rstr0m skrev:
Vadå intresset alldeles för dåligt? Hur vet du det?
Alla kommenterar kanske bara inte för att de är inne och kolla efter varje update.
Sen för att säga mitt så är det inte något specielt projekt du håller på med eller någon väldigt upphetsande bilval utan du gör det som flera tusen andra personer gör runt om i världen. Vist du kanske lägger ner ett ex antal mer timmar på finish och fräscha upp än vad andra gör här. Men du måste ju tänka på varför du gör detta projekt, gör du det för din egen skull eller är det för oss läsares skull? tror knappast det sistnämda.
Tror det uppskattas ganska bra bland de som följer denna tråd både aktiva och tysta förljare om du fortsätter att uppdatera. För det är trots allt ganska intressant att följa sådana projekt där man får se vilket genuint motorintresse det finns i sverige och vilken tid folk verkligen läger ner tid på ett fortskaffningsmedel.

Du har helt rätt i det  du säger och jag gör det även för min skull och då menar jag att jag fixar bilen för min skull, det är där intresset ligger och utan creed här så kan ja lika gärna skippa i denna del. Lägga mer tid på att bli klar med bilen ist. Bara det jag säger !

JBredberg
25 mars 2012 · 4 Inlägg

Det är ett fint projekt, jag kollar varje inlägg och tycker det är väldigt intressant! Man blir riktigt sugen på att göra likadant med sin egen bil efter att ha sett hur fräscht det blir! Lite dåligt på att kommentera, men men.

Keep up the good work! Mvh

Andersson_T5 Snickare
30 mars 2012 · 407 Inlägg

fick det sista från do 88 igår. köpte alla oljor   och bromsvätska idag. imorgon är en planerad uppstart får hoppas det går vägen:-)  video på det kommer komma upp.  det som ska fixas sen är nya spridare  rvinge och nya fälgar och däck:-)

Senast redigerat av Andersson_T5 (30 mars 2012)

Drunk A.Sörman
30 mars 2012 · 1 299 Inlägg

Yeah bra jobbat som fan ! smile

Andersson_T5 Snickare
30 mars 2012 · 407 Inlägg

Drunk skrev:
Yeah bra jobbat som fan ! smile

tackar. ska bli riktigt fint att få igång den.  fan vad nice det ska bli att få ut den om några veckor. sedan en liten inkörning  sen jävlar blir det att åka av:-)

Senast redigerat av Andersson_T5 (30 mars 2012)

JimmyAndersson
30 mars 2012 · 1 679 Inlägg

fan vad härligt big_smile
Hoppas det inte dyker upp nåt oväntat big_smile

Andersson_T5 Snickare
30 mars 2012 · 407 Inlägg

JimmyAndersson skrev:
fan vad härligt big_smile
Hoppas det inte dyker upp nåt oväntat big_smile

får man verkligen hoppas:-)  ska bli skönt o få höra det härliga motorljudet igen. var 1 okt ja hörde det sist:p

Andersson_T5 Snickare
31 mars 2012 · 407 Inlägg

En liten uppdatering, bilen är uppstartad efter en lång dag i garaget:)  Video kommer att komma upp:)

JBPictures
31 mars 2012 · 930 Inlägg

Ser fram emot det:)

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643
JimmyAndersson
31 mars 2012 · 1 679 Inlägg

Grattis wink

Andersson_T5 Snickare
31 mars 2012 · 407 Inlägg

Tackar så mkt:)

Hermanssons_Garage
31 mars 2012 · 2 415 Inlägg

grymt jobbat. grattis till en lyckad start

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Andersson_T5 Snickare
31 mars 2012 · 407 Inlägg

Tryck_o_pys skrev:
grymt jobbat. grattis till en lyckad start

tackar:-)  riktigt skönt att den gick felfritt med tanke på att man fifflat med allt i bilen. och byggt om en massa:-)

jacker90 jacker
31 mars 2012 · 353 Inlägg

Roligt för dig ^^ tongue

Mitt projekt, kolla in och kommentera http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 0#p3107330 Volvo 850 T5
Volvo 850 (1995)
Andersson_T5 Snickare
1 april 2012 · 407 Inlägg

Körde runt motorn igår för att bilda lite tryck och sedan var det dags för starten:)  här är videon:

Om ni undrar vad som låter  så glömde jag lufta servon så den låter. och så glömde ja sätta dit tryckröret på turbon därför den dör i slutet:p

http://www.youtube.com/watch?v=oe4eXmG-3rY


Och på nästa videon går den som den ska:D
Hittade ett litet vattenläckage bara, men det fixades till idag:)

http://www.youtube.com/watch?v=RSfWp0qPxks

Andersson_T5 Snickare
1 april 2012 · 407 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/104/103368/103368-89b4fb09cf23f967f08b47755861e81f.jpg
Bromsoken strax klara i veckan åker dom påsmile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang