Hur blire med besiktning å LS1an? Det är väll en del mer hk i LS1 än original motorn? Kanske går att regga med utbytt motor bara?
Det återstår och se. Men en jag snackade med förr sa att om det fanns ett motoralternativ till samma årsmodell, med lika förutsättningar etc så ska det inte vara några problem. Det hade inte han haft någon gång iaf.
Och på pappret har Camaromotorn 310-325hk och ett av motoralternativen till just GMC -68 var en v8 på 310hk. Så förhoppningsvis ska det gå.
Chevrolet S10 Bagged & Laying Frame
___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|
Hur blire med besiktning å LS1an? Det är väll en del mer hk i LS1 än original motorn? Kanske går att regga med utbytt motor bara?
Det återstår och se. Men en jag snackade med förr sa att om det fanns ett motoralternativ till samma årsmodell, med lika förutsättningar etc så ska det inte vara några problem. Det hade inte han haft någon gång iaf.
Och på pappret har Camaromotorn 310-325hk och ett av motoralternativen till just GMC -68 var en v8 på 310hk. Så förhoppningsvis ska det gå.
man tackar men en fråga till va F*N säger besiktningen om att de tar i backen (nästan tar i) haha
Den tar i Ja igentligen ska bilen kunna köras utan luft i bälgarna, men när s10an regbesiktades så sa dom inget om det. Beror nog på hur sur gubbe man får
Chevrolet S10 Bagged & Laying Frame
___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|
Tjena. Har fortsatt lite igår och idag, vart inget förra helgen.
Då vi var lite ivriga och inte hade lust att lyfta på hytten för att kolla att avgasrörerna verkligen stämde sist så vart det bakslag direkt. Det visade sej att dom hamnade för nära hytten och tog i vid torpedväggen en aning.
Så det var bara att börja på ny kula och nu har vi provat fram och tillbaka så nu fungerar det felfritt. H-pipen och avgasupphängning kvar nu bara på avgassystemet.
Punktat och provmonterade.
Lambdasoderna har sin plats.
Ändrörerna klara och helsvetsade/slipade
Gjorde även en plåt till torpedväggen för att få en mer slät yta och likna andra sidan. (ej klar)
Har beställt elhärvor för chassie och motor så det är på ingång. Kylare väntar vi på än. Fästen för generator, styrservo och AC påväg.
Chevan fick även dra av sej täcket ett tag så vi kunne plocka bort skärm och grejjer för att komma åt lite rostlagning.
Chevrolet S10 Bagged & Laying Frame
___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|
Har fortsatt med flaket nu i helgen. Nu är snart det mesta klart där. Lite stöd ner mot ramen och bättre svetsning på varje ställe då det mesta bara är punktat. Hela själva ramen för golvet är bultat i flaksidor så man ska kunna ta loss det.
Gångjärn för luckan på plats efter en del trixande. Vart inte riktigt rätt på första försöket.
Inte allt för snål på bilder va
Chevrolet S10 Bagged & Laying Frame
___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|