Sprättar du plåtarna som du zinkspayat efter svetsning så ser du att zinken är helt bortbränd på och runt svetsen + att det rostar direkt där igen så du saknar helt rostskyddet vid svetsen som du tror att du har.. Pratar av egen erfarenhet!
Sprättar du plåtarna som du zinkspayat efter svetsning så ser du att zinken är helt bortbränd på och runt svetsen + att det rostar direkt där igen så du saknar helt rostskyddet vid svetsen som du tror att du har.. Pratar av egen erfarenhet!
Hmm okej. Ja då var det inte lika kul längre. Det här skiten med rosten e klurigt...hmm
Chevrolet S10 Bagged & Laying Frame
___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|
Den där volvo primern har jag köpt och den verkar funka, men ja kan inte lämna nån garanti på hur länge men de känns ju bättre å få nått skydd en inget alls, den är ganska dyr men den räcker längre en man tror trotts den lilla burken,
Måla insidan med Hagmans epoxi grund sen på kanterna där du ska svetsa och där det blir dubbelplåt har du på Volvos svetsprimer har själv gjort så med bilen jag håller på med nu.
Sen när allt är lackat och klart sprutar man i tunnflytande rost skydd.
Den där volvo primern har jag köpt och den verkar funka, men ja kan inte lämna nån garanti på hur länge men de känns ju bättre å få nått skydd en inget alls, den är ganska dyr men den räcker längre en man tror trotts den lilla burken,
Jävligt grymmt bygge iaf !
Mvh
Ja det håller väl iaf längre än om man skiter i det totalt. Tack så mycket
Djo skrev:
Måla insidan med Hagmans epoxi grund sen på kanterna där du ska svetsa och där det blir dubbelplåt har du på Volvos svetsprimer har själv gjort så med bilen jag håller på med nu.
Så volvos svetsprimer försviinner inte när man svetsar som zinksprayen gör?
___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|
Jävligt grymmt bygge iaf !
Mvh
Ja det håller väl iaf längre än om man skiter i det totalt. Tack så mycket
Djo skrev:
Så volvos svetsprimer försviinner inte när man svetsar som zinksprayen gör?
Båda och beror ju på hur hårt du bränner med svetsen men den är ju till för att tåla svetsning och vad jag sett brukar det sitta kvar ja.
Tror det är enda vettiga lösningen som funkar bra vad jag sett. Det är den lösningen jag sett andra använt på nätet och verkar vara det bästa man kan göra som glad amatör men som jag sade tunn flytande rost skydd ska alltid sprutas in i alla hålrum efter lackering.
Svetsprimer räcker gott och väl har gjort mycket rost lagning på min pv och är mer än halva burken kvar och då har jag inte snålat med den.
Var rätt mycket jobb med hjulhusen. Men nu är båda i stort sätt klara. Bara slipa ner svetsen på ena. Sen är det dock finlir för att få en finnish på det hela men så är det ju över hela bilen med
Läre bredda på kanterna lite då dom hamnar annorlunda än original.
Byta lite plåt.
Kanten kapas bort och sen breddas lite som föregående bild.
halvvägs ihop.
En sån på varsin sida.
Så. Sen kapas till för att få rätt form mot flaksidorna.
Dugligt.
Börjat lite med elen.
Städade ur garaget en aning för det behövdes så bilen fick se solljus för första gången på väldigt länge. Tänk när man får köra ut den då
Who doesnt like 'em pictures?
Senast redigerat av LowLifeS10 (8 juni 2014)
___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|