3224
Sök

GMC C15 / C10 -68 Pickup. Upprustning/Air Ride/Lack/Ljud || Update 2016-07-17 Den rullar på vägarna!!

Luftfjädring, upprustning m.m

Layin frame
375 743 Visningar
Uppdaterades senast 17 november 2016
10 164 Inlägg
8 december 2014
Snyggt smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Layin frame
638 Inlägg
8 december 2014
Trådstartare
Djo skrev:
Snyggt smile

tack tack

Chevrolet S10 Bagged & Laying Frame
___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|

-Iceen Garage-
772 Inlägg
9 december 2014
Blir grymt snyggt! Ska bli kul att se bilen när den är klar smile

Sponsorer: Spacer.se
ICEEN GARAGE
Följ gärna min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 15&p=1

Layin frame
638 Inlägg
9 december 2014
Trådstartare
Iceen skrev:

Tack. Får hoppas det blir till sommaren då smile Vad skall du skaffa istället för s10an då? skulle sälja den eller?

___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|

-Iceen Garage-
772 Inlägg
9 december 2014
LowLifeS10 skrev:
Iceen skrev:

Tack. Får hoppas det blir till sommaren då smile Vad skall du skaffa istället för s10an då? skulle sälja den eller?

Den kommer säljas efter vintern, blir en ny pickis, men väntar med att säga vad wink

Sponsorer: Spacer.se
ICEEN GARAGE
Följ gärna min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 15&p=1

230 Inlägg
9 december 2014
Iceen skrev:
LowLifeS10 skrev:
Iceen skrev:

Den kommer säljas efter vintern, blir en ny pickis, men väntar med att säga vad wink

Köp min wink

ON topic:

Inte mycket att säga, ser som vanligt as bra ut!  Den blir så jävulskt hal!  Diggar innerskärmarna big time, skit snygga!

Layin frame
638 Inlägg
10 december 2014
Trådstartare
henkaae skrev:
Iceen skrev:
LowLifeS10 skrev:

Köp min wink

ON topic:

Inte mycket att säga, ser som vanligt as bra ut!  Den blir så jävulskt hal!  Diggar innerskärmarna big time, skit snygga!

Tack tack, kul att det är intressant än.

___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|

Afraid Of Heights
66 Inlägg
2 januari 2015
Har missa byggtråden helt, grymt jobbat, ska bli kul å se den på stan när den är klar.

Layin frame
638 Inlägg
2 januari 2015
Trådstartare
jimmy_JDM skrev:
Har missa byggtråden helt, grymt jobbat, ska bli kul å se den på stan när den är klar.

Tack så mycket. Vilket tur att du hittade den nudå smile

___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|

38 Inlägg
8 januari 2015
Grymt bygge!  Ska börja med ett liknade projekt jag med. Så får man fråga vart du handlat ifrån? smile frå usa är jag rätt säker på att du köpt sakerna iaf eller? wink

Sen funderar jag på en sak. Kanske är för tjatig och är för lat för att läsa allt, men såg ju att du sänker fästen för hytt å framskärmarna. Måste du kapa ur golvet i hytten då för å få ner den eller är de såppas God marginal mellan kaross å ram original så de inte behövs?

Jävla gött bygge iaf! smile

Diesel For Life

Layin frame
638 Inlägg
8 januari 2015
Trådstartare
sallad skrev:
Grymt bygge!  Ska börja med ett liknade projekt jag med. Så får man fråga vart du handlat ifrån? smile frå usa är jag rätt säker på att du köpt sakerna iaf eller? wink

Sen funderar jag på en sak. Kanske är för tjatig och är för lat för att läsa allt, men såg ju att du sänker fästen för hytt å framskärmarna. Måste du kapa ur golvet i hytten då för å få ner den eller är de såppas God marginal mellan kaross å ram original så de inte behövs?

Tack så mycket smile Kul att det blir mer o mer som intresserar sig för pickisar i Sverige smile Yes, allt är från staterna, chassidelarna är ifrån pbfab.com.

Karossgolvet vid rambjälkarna behövs inget att göras åt. Men eftersom vi bytt till en LS1/4l60e samt att motorn kommer högre upp med nya framvagnen så behövde vi göra en ny kardantunnel osv.

___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|

2 Inlägg
9 januari 2015
Härligt bygge! Alltid haft smak för airride och "slammed cars" prenumererar självklart! smile

Layin frame
638 Inlägg
9 januari 2015
Trådstartare
JGustafsson skrev:
Härligt bygge! Alltid haft smak för airride och "slammed cars" prenumererar självklart! smile

Tack tack, alltid kul när nån gillar smile

___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|

38 Inlägg
10 januari 2015
LowLifeS10 skrev:
sallad skrev:

Tack så mycket smile Kul att det blir mer o mer som intresserar sig för pickisar i Sverige smile Yes, allt är från staterna, chassidelarna är ifrån pbfab.com.

Karossgolvet vid rambjälkarna behövs inget att göras åt. Men eftersom vi bytt till en LS1/4l60e samt att motorn kommer högre upp med nya framvagnen så behövde vi göra en ny kardantunnel osv.

Okej får ta en titt på den sidan med då smile Tack för tips

Okej hoppassar de är något samma på min då. Ska bygga om en cheva crewcab frå 79. Lär väl åx höja tunneln för växellåda osv för ska i med en 01a Cummins i den smile

Blir att börja bygga nu till våren. Har fullt i garaget tyvärr. Lite tråkig årstid att bygga på men hmm tänkt bli klar nån gång 2016 men de märks jobbar mycket osv så får ta den tiden de tar typ. Sen vill man ju inte stressa å göra halvdant  Heller smile

Diesel For Life

Layin frame
638 Inlägg
11 januari 2015
Trådstartare
Legat lite på latsidan igen med trucken men nu var vi där hela dagen igår och fick lite gjort.

Fortsatt jobb med hjulhusen och den över grillen, ett jäkla evighetsarbete känns det som men börjar närma sej. Hjulhusen är det lite svets och slip kvar på men den andra är klar förutom att ta upp ett hål så man kommer åt att fylla på kylaren.

https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139512/139512-5dd060609d5856e1bfbbf3565e050d22.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139512/139512-b16ccef4bb2edd0443c2972e1d603131.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139512/139512-f4dbd9fc8e6c2b1c89394adf142b54b8.jpg

Matte har börjat med installationen av "Vintage Air" AC/klimatanläggningen. En del pill med det och allt går inte att göra enligt instruktionerna som följer med då vi ändrat så mycket annat. Blev för trångt under instrumentpanelen så fick börja göra om lite där så det skall nog ordna sej.

https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139512/139512-99db5d9eb6bca4ed6470e07e8128f66e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139512/139512-ae8c111a280e1e4aab4ec02a0a917ee6.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139512/139512-b454453b414be206f80e50456d795729.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139512/139512-869a40a14798012e440fa0af55ab6b1b.jpg

___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|

Layin frame
638 Inlägg
11 januari 2015
Trådstartare
sallad skrev:
LowLifeS10 skrev:
sallad skrev:

Okej får ta en titt på den sidan med då smile Tack för tips

Okej hoppassar de är något samma på min då. Ska bygga om en cheva crewcab frå 79. Lär väl åx höja tunneln för växellåda osv för ska i med en 01a Cummins i den smile

Blir att börja bygga nu till våren. Har fullt i garaget tyvärr. Lite tråkig årstid att bygga på men hmm tänkt bli klar nån gång 2016 men de märks jobbar mycket osv så får ta den tiden de tar typ. Sen vill man ju inte stressa å göra halvdant  Heller smile

Låter som ett fint projekt smile ja lika bra att låta det ta den tid det tar. Vi hade räknat med att vara klar för längesen men än är vi inte där tongue

___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|

Layin frame
638 Inlägg
12 januari 2015
Trådstartare
Såg på nätet vissa som använda sej av dessa händiga svetsklammer som är på bilden så vart att köpa ett gäng sånna, se om det underlättar smile Köpte även primer som skall ha bra vidhäftning och skydd som även skall gå bra att svetsa i, får se hur det fungerar.

https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139512/139512-f53aa2d6e29f4ea1a0d0b5b490db9a6a.jpg

___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|

1 830 Inlägg
12 januari 2015
när du är färdig med all plåtslageri etc etc, och det börjar bli dags för lackering, vilken färg kommer du använda? smile
Skulle sitta sjukt fint med knall orange och svart på den där bilen ju big_smile

Layin frame
638 Inlägg
13 januari 2015
Trådstartare
Jiiimmie skrev:
när du är färdig med all plåtslageri etc etc, och det börjar bli dags för lackering, vilken färg kommer du använda? smile
Skulle sitta sjukt fint med knall orange och svart på den där bilen ju big_smile

För tillfället så är det knallrött på tapeten smile riktigt djup svart är sjukt snyggt men fyfan o hålla den ren tongue

___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|

1 830 Inlägg
14 januari 2015
LowLifeS10 skrev:
Jiiimmie skrev:

För tillfället så är det knallrött på tapeten smile riktigt djup svart är sjukt snyggt men fyfan o hålla den ren tongue

haha svart eller vitt är hat färger o hålla rent xD Minsta lilla damm o det syns direkt ju :o

Sök