11 januari 2015
Trådstartare
sallad skrev:
LowLifeS10 skrev:
sallad skrev:
Grymt bygge! Ska börja med ett liknade projekt jag med. Så får man fråga vart du handlat ifrån?

frå usa är jag rätt säker på att du köpt sakerna iaf eller?

Sen funderar jag på en sak. Kanske är för tjatig och är för lat för att läsa allt, men såg ju att du sänker fästen för hytt å framskärmarna. Måste du kapa ur golvet i hytten då för å få ner den eller är de såppas God marginal mellan kaross å ram original så de inte behövs?
Jävla gött bygge iaf!

Tack så mycket

Kul att det blir mer o mer som intresserar sig för pickisar i Sverige

Yes, allt är från staterna, chassidelarna är ifrån pbfab.com.
Karossgolvet vid rambjälkarna behövs inget att göras åt. Men eftersom vi bytt till en LS1/4l60e samt att motorn kommer högre upp med nya framvagnen så behövde vi göra en ny kardantunnel osv.
Okej får ta en titt på den sidan med då

Tack för tips
Okej hoppassar de är något samma på min då. Ska bygga om en cheva crewcab frå 79. Lär väl åx höja tunneln för växellåda osv för ska i med en 01a Cummins i den

Blir att börja bygga nu till våren. Har fullt i garaget tyvärr. Lite tråkig årstid att bygga på men

tänkt bli klar nån gång 2016 men de märks jobbar mycket osv så får ta den tiden de tar typ. Sen vill man ju inte stressa å göra halvdant Heller

Låter som ett fint projekt

ja lika bra att låta det ta den tid det tar. Vi hade räknat med att vara klar för längesen men än är vi inte där

Chevrolet S10 Bagged & Laying Frame
___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|