Volvo 245a startar ej

Mekrobin
1 januari 2012 · 12 Inlägg

Hej har en Volvo 245 -88 med insprut som inte vill starta ibland efter jag fyllde på dig efter bensin slut. Den startar ibland och håller man jämn gas så går den men sen när man trycker till på gasen så dör den. Sitter i ny tank, ny för pump och nytt bensin filter.  Har även kollat att det kommer bensin fram och det gör det. Men blir inte klok på vad felet kan vara:/ .  Är tacksam för snabba svar då det är lite bråttom pga jobb

GasGlad1337
1 januari 2012 · 460 Inlägg

Mekrobin skrev:
Hej har en Volvo 245 -88 med insprut som inte vill starta ibland efter jag fyllde på dig efter bensin slut. Den startar ibland och håller man jämn gas så går den men sen när man trycker till på gasen så dör den. Sitter i ny tank, ny för pump och nytt bensin filter.  Har även kollat att det kommer bensin fram och det gör det. Men blir inte klok på vad felet kan vara:/ .  Är tacksam för snabba svar då det är lite bråttom pga jobb

jag tror på Luftmassemätarn!

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)
Volvo 744 T5 "Thomas740T5 på facebook" (1986)
Mekrobin
1 januari 2012 · 12 Inlägg

tror med det faktiskt så nu e det bara att försöka leta upp en kvickt

Volvo_Peppe Nattarbetare
1 januari 2012 · 137 Inlägg

Min 240i gjorde likandant och det var Luftmassemätaren, Kolla bara så du får rätt luftmassemätare smile

Volvo 855 T5 "Importen" (1994)
Mekrobin
1 januari 2012 · 12 Inlägg

Japp har en med slut siffra 007 och så sa någon dum j***l att 016 passade men det gör det inte men har fått tag i en som jag fick låna så imorgon ska jag testa byta den.  För när jag satte i den mätaren med 016 så funkade inte ens bränslepumpen men ska nog få fart i den imorgon big_smile

Volvo_Peppe Nattarbetare
1 januari 2012 · 137 Inlägg

Förövrigt lånade jag en kompis Luftamassemätare från en Saab 9000 -89, Den funkade felfritt även om numrena vart helt fel wink lite onödig fakta kanske wink

Volvo 855 T5 "Importen" (1994)
Mekrobin
2 januari 2012 · 12 Inlägg

Hehe satte dit en mätare med rätt nummer men nu fungerar inte bränslepumpen får se om man kan tvångsmata den med lite ström

Mekrobin
2 januari 2012 · 12 Inlägg

felet hittat antagligen är bägge pumparna brända sad

Volvo_Peppe Nattarbetare
2 januari 2012 · 137 Inlägg

Vilket bränslesystem har du? Kan vara vevaxelgivaren som spökar, hände på min kompis 740 och då gick ingen av pumparna sad

Volvo 855 T5 "Importen" (1994)
Mekrobin
7 januari 2012 · 12 Inlägg

Hittade felet det var säkringen upp vid servo behållaren som var kass

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang