Bakaxelras? Volvo 940 [LÖST]

henke_99 Offroad Racing
20 januari 2012 · 3 122 Inlägg

Är det som på chevas axlar så sitter den lilla axeln som håller diffdreven fastlåst med en liten skruv, lossar man den så är det bara att peta ur "pinnen" sen. Fast jag har aldrig skruvat volvo så jag garanterar inget...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Robino
22 januari 2012 · 241 Inlägg

Någon som har några diffdetaljer liggandes? Gärna i stockholmsområdet.

Manne Jajjemen!
22 januari 2012 · 1 512 Inlägg

De där är ingen lamelldiff. De är en helt vanlig öppen diff.
Sånna där delar måste de finnas en uppsjö utav tongue Jag har liggande om du inte får tag på nåt på närmare håll.
Skicka Pm isåfall.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Robino
22 januari 2012 · 241 Inlägg

Manne skrev:
De där är ingen lamelldiff. De är en helt vanlig öppen diff.

Det var det ja. Jag hade inte öppnat upp diffhuset när jag började skriva tråden. Dock så kändes det som att det var någon typ av spärr då den inte enhjulade hela tiden. Och dessutom så snurrade båda däcken framåt när man hissade upp bilen och snurrade på ena. Jaja.

Tror det lättaste är att byta hela bakaxeln framför att hålla på med massa smått skit. Ska se om jag får tag i en hel bakaxel från skroten för en vettig peng..

Alternativet är att svetsa diffen.

denton
22 januari 2012 · 214 Inlägg

Jag sa ju det! wink

Robino
22 januari 2012 · 241 Inlägg

Är det möjligt att svetsa diffen så som den är just nu?
(är inte jättekunnig på detta område. tongue)

Manne Jajjemen!
22 januari 2012 · 1 512 Inlägg

Robino skrev:
Tror det lättaste är att byta hela bakaxeln framför att hålla på med massa smått skit. Ska se om jag får tag i en hel bakaxel från skroten för en vettig peng..

De är inte svårt att byta drevet, de lättaste måste va att sätta dit ett nytt drev.
Inte för att de är speciellt krångligt å byta axel heller.. men de blir betydligt dyrare.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Robino
22 januari 2012 · 241 Inlägg

Manne skrev:
De är inte svårt att byta drevet, de lättaste måste va att sätta dit ett nytt drev.
Inte för att de är speciellt krångligt å byta axel heller.. men de blir betydligt dyrare.

Jag har löst det som så att jag bärgar bilen till en polares jobb och låter honom få svetsa ihop skiten. Behöver verkligen få bilen rullandes snarast. Jag får dessutom då mer tid på mig att hitta en vettig bakaxel jag kan ha som reserv.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang