Ja någon vev behöver du inte i första taget, den kan du ju ta bort från utgifter direkt, orginal smida nitrithärdade veven klarar sig en bra bit, där emot måste blocket förstärkas helst om du ska kör en bit över 600hk, men de kan göras enkelt genom att pressa i alu stavar i mellan cylindervägarna, sen så klarar sig en orginal ej207 motor som sitter i 05 sti enda upp till 450hk innan du måste öppna motorn i gentligen, då de redan sitter smida stakar och kolvar i den från fabrik, så en lättare turbo uppgradering typ MD321 eller liknande, kan du köra på orginal motorn, så länge du håller dig till en ej207, ska du där emot gå på en nyare hawkaye sti med ej257 motorn på 2.5L så är orginal kolvarna på dom i sköraste laget, och bör inte trimmas till mer än 380hk med orginal kolvar.
Sen som föregånde talare sa, så klarar sig drivlinan i sti 05+ till cirka 600hk, är ganska kraliga grejer i dom nyare impreza sti, men själv klart går de att mörda även dom linorna, allt handlar ju i slut ändan, hur mycket vett man har, gör du ninja starter dag som natt, å bilen har ordentligt med fäste, så kommer de ju att regna delar till slut.
Men de gör de på alla 4wd bilar med för mycket pulver, och lite för bra fäste
