Bensinpump får inte ström 745

Civic_racing_91
6 januari 2012 · 149 Inlägg

tja har en 745 från 91, som jag har problem med.. ibland försvinner strömen i kablarna ner till bensinpumpen ( den under bilen") säkringen är hel, men om man tar en hammare och knackar till lite lätt på pumpen hoppar den igång.. bytte till ny pump för 1 v sen.. samma sak som en gammla.. så mätte ström o kablarna men fanns inte, tips någon?

Hermansson
6 januari 2012 · 235 Inlägg

Dåliga kontakter eller kasst bränsle relä?

740 turbo
T04e och massa sprit i tanken :)
Civic_racing_91
6 januari 2012 · 149 Inlägg

jo rälät har slagit mig.. men skulle det hoppa igång genom att knacka till på pumpen?

Hermansson
6 januari 2012 · 235 Inlägg

kan vara en tillfällighet, eller dåliga kablar som sagt. Är pumpen helt ny?

740 turbo
T04e och massa sprit i tanken :)
Civic_racing_91
6 januari 2012 · 149 Inlägg

pumpen är helt ny ( biltema ) trodde först den gammla pumpen va trasig, men koppla den direkt på batterit inga problem.. idag är första gången jag haft problem på en v, samt att den kan rycka o bluddra lite ibland. men aldrig dött under färd.. endast när man ska starta så kan strömen va borta o vad man kan se av kablarna ser de fina ut.

robbinT
6 januari 2012 · 341 Inlägg

Finns det ingen ström till pumpen är det bara börja mäta vart den försvinner någonstans, kan ju vara kabelbrott, relä eller säkring som är trasig.

Civic_racing_91
6 januari 2012 · 149 Inlägg

Säkringen är hel. och det mest intressanta är vf kommer det ström i kablarna så fort jag kanckar till bensinpumpen när det inte ens är nått fel på den?:S  tacksam för svar

Xuri One Man Clan
6 januari 2012 · 4 287 Inlägg

hur mäter du strömmen när du mäter på pumpen?

OM pumpen går när du knackar på den så är kolen/lindningarna pajj.

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Civic_racing_91
6 januari 2012 · 149 Inlägg

så fort man slår på tändnigen ska pumpen låta "bzzzzzzzzzzzzz" som de ska.. men när det inte gör det drog ja ut kablarna med tändnigen på och mäte med en "el testare" = ingen ström.. pumpen är helt ny.. och va inget fel på den förra heller.. det är strömen som försvinner ibland. vet inte vf.

robbinT
6 januari 2012 · 341 Inlägg

pumpen ska bara gå i några sekunder med tändningen på, hur länge var den på innan du såg mätresultatet? Det är väl glapp någonstans, ett trasigt relä kan ju fortfarande klicka, men det behöver inte betyda att det fungerar som det ska...

Civic_racing_91
6 januari 2012 · 149 Inlägg

när mortorn är igång och när jag stänger av den låter pumpen i nåra sek ( bygger upp tryck? ) men innan jag startar bilen o tändnigen är på går pumpen till antagligen batterit är slut ( den slutar inte )

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang