Pr0b1n
7 januari 2012
· 2 Inlägg
Eric91 skrev:
Hade liknade problem på min Volvo 740 och det var att rotorn och fördelarlocket var helt slut. Så mitt tips är att kolla\byta rotorn och fördelarlocket samt kolla tändstift och tändkablar.
Mvh Eric
Ska kolla detta under morgondagen, tack för tipset.
Bimmerman skrev:
Crankshaft position sensor, vevaxelgivaren? kolla den
Ska kolla även detta under morgondagen, tack för tipset.
Felplacerad skrev:
Men om den nu gick bättre när du kopplade ur lmm så tycker jag att du ska testa att byta lmm
Köp en på skroten, funkar det inte så kan du bara lämna tillbaka den
Annars kan du söka runt lite i forumet, finns fruktansvärt mycket info om ojämn gång på dessa bilar.
EDIT: det är inte så att du har ett öppet filter som ligger löst ? Det kan förstöra mycket för lmm.
Många som kör så.
Funkar det så på skroten? Man kan "låna" en del? Dvs betala och sen lämna tillbaka efter att man prövat om bilen gick bättre?
Vad menar du med ligger löst? Just nu sitter där ett öppet sportluftfilter, innan satt där ett stängt sportluftfilter och innan trim så satt orginalfiltret. Har alla gamla filter kvar och kan testa byta tillbaka till det gamla under morgondagen. Tack.