9 januari 2012
Trådstartare
Hejhej.
Kort fattat, för ett par veckor sedan så gick min syster bort på ett större sjukhus efter en tids sjukdom.
'Kontakten' från deras sida med läkare osv till min mor (som f.ö. har de svårt nog med situationen som ni kanske förstår) och det har vart rentutsagt förjävligt.
Idag, helt plötsligt flera veckor senare så ringer en läkare upp henne, som dessutom inte är speciellt trevlig o pratar med henne. Han säger att dom har obducerat henne (o bla bla bla). Saken är den att ingen överhuvudtaget har gett dom någonslags tillåtelse att göra detta! Varpå morsan blir helt förstörd o lägger på. Ja ringde henne av en slump o får reda på detta... Jag blev minst sagt skitförbannad o ringer till detta sjukhus för att få prata med någon ansvarig, men får veta att alla gått hem o dom ska kontakta mig imorgon.
Nu undrar jag, vad har jag o min familj att "komma" med i denna situation? Jag känner ju att dom har krängt oss något fruktansvärt, o inte minst min syster, genom att på egen hand göra såhär. Behöver man inte ett skriftligt godkännde från t.ex. mamma om att dom får obducera??
MVH
No dice !