10 januari 2012
Trådstartare
Hej!
Går på problemet direkt, har haft bilen i ett par månader nu och den har sedan första dagarna kunnat hoppa till någon enstaka gång ibland. Har inte brytt mig så mycket då jag inte stört mig så mycket och det trots allt bara är en vinterbil.
MEN igår när jag var ute och rastade härken så började den till slut hoppa mer och mer och slutade i ett konstant blöddrande. I samma veva luktade den bränt eller liknande och ska även ha gett ifrån sig svarta avgaser.
Ställde mig med en gång och petade lite under huven för att se efter en lätt lösning att få den att gå som den ska igen, funderade på topplockspackningen till en början och kollade i oljepåfyll ingen. Men där såg ju ut som det skulle, dock gick tomgången ner rejält. Och efter att haft av locket ett tag och satt på det igen så gick bilen bättre.
Därefter har jag kunnat kör bilen som vanligt ett tag 15-20min kanske, lite olika.
Sedan går den skit igen och när jag stänger av bilen och låter locket ligga av ett tag. Och startar bilen 10-15min senare går den som den ska igen ett tag och sen tillbaka till samma problem igen.
Varje gång börjar en småblöddra för att sedan bli värre och värre, till slut puttrar den typ som när bensinen är påväg att ta slut.
Imorse när jag skulle ta bilen till jobbet stod den på tomgång 8-10min innan jag åkte till jobbet och när jag hoppade in och skulle köra iväg så hoppade den jävel och hade knappt ork att hålla tomgång, hade svårt att få den upp i varv men gick tillslut om man verkligen tvingade den.
Har även ett svagt minne utav att den även tidigare har kunnat gå dåligt om jag startat den och låtit den stå ett tag innan själva körningen, men då har det räckt att varva ur den lite så har det problemet varit ur vägen.
Jag är jättetacksam för tips så jag slipper spendera många onödiga timmar på att felsöka allt bit för bit,
Tack på förhand!
/Mattias
Senast redigerat av Ciaaao (10 januari 2012)