3282
Sök

Hjälp med projektarbete

10 januari 2012
Trådstartare
Vi håller på med ett projekt i skolan då vi ska starta ett företag (endast i teoretiskt inte i praktiken) då vi ska tillverka styling delar till bilar. Eftersom vi ska tillverka själva så försöker vi göra det till alla bilmodeller. Ev ha en "stylist" i företaget som kan rita upp delar som inte finns på marknaden om kunden har egen idé. Så klart ska vi försöka ha så billigt pris som möjligt.

Så ge gärna ris och ros om vad ni tycker om idén!

Stylist för mig är en fjolla som pillar med hår & smink o.s.v. Designer skulle jag kalla det smile

Tror ni skulle ha svårt att hålla nere priset på produkterna och det skulle leda till en låg efterfrågan

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

10 januari 2012
Trådstartare
sorry fel av mig, designer är ett bättre ord:)
hmm ja det kan du ha rätt, men om vi säger att man lyckas hålla ner kosnaden så kunden känner att det är ett vettigt pris, skulle det kunna vara nått att köpa från företaget, just det att man kan skräddarsy sin produkt tycker jag själv låter bra. För jag tror att efterfrågan är stor när det gäller styling av bilar:)

vikingcarstyling skrev:
För jag tror att efterfrågan är stor när det gäller styling av bilar:)

Hur stor marknad har ni kommit fram till att det finns då? smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

10 januari 2012
Trådstartare
Har inte kommit fram till det, därför jag la upp tråden:) se vad folk tycker och tänker för våra kunder finns ju bla här på garaget, jag är själv inte så inne i branschen:/ men på Elmia märker man ju att det finns folk som är intresserade av styling:) och skulle man gå internationellt tror jag att marknaden blir ännu större, dock blir ju det svårare:P

Sök