740in i dåligt skick?

garagejonte
11 januari 2012 · 98 Inlägg

Är min 740 i dåligt skick? och i såfal hur dålligt skick är den i?

Bilen finns här:
http://www.garaget.org/garagejonte/gallery

IX ____________________________________
11 januari 2012 · 1 340 Inlägg

Antar att du inte fick ha den uppe p.g.a dåligt skick?

Finns bilar här som är i sämre, din ser ju rostfri ut, men vad har hänt med höger bakskärm?

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
garagejonte
11 januari 2012 · 98 Inlägg

ja den är ganska så rostfri 95% skulle jag tro smile den har blivit stulen. så dom har antagligen sladdat in i någonting sad

Pontus1991
11 januari 2012 · 423 Inlägg

95% rostfri är ca 75 kilo rost det, det är inte vad jag kallar bra skick smile

garagejonte
11 januari 2012 · 98 Inlägg

om du säger att det är 75 kilo rost så ändrar jag mig och säger att den är 100% rostfri^^

G-sson
11 januari 2012 · 612 Inlägg

Ett gäng bucklor, lackskador, skitiga(?) plåtfälgar i halvrisigt skick... I egenskap av en 20-30 år gammal bruksbil är den väl okej, men det är långt ifrån nått utställningsskick.

Navkapsel
11 januari 2012 · 4 637 Inlägg

Skicket klassar jag som ganska dåligt. Vill du få den godkänd trots skicket är det bara att se till att bilen blir känd i byn genom att sladda i de lokala TV4-nyheterna.
Men bilen verkar inte vara något lik så med lite pyssel lär den bli godkänd ändå. Lycka till!

Senast redigerat av Navkapsel (11 januari 2012)

garagejonte
11 januari 2012 · 98 Inlägg

G-sson skrev:
Ett gäng bucklor, lackskador, skitiga(?) plåtfälgar i halvrisigt skick... I egenskap av en 20-30 år gammal bruksbil är den väl okej, men det är långt ifrån nått utställningsskick.

Om du syftar på lackaskadan på spoilern så ska det fixas framöver. jo ingrod smuts på plåtisarna är det men de är bara vinterdäcken. har ett par alu fälgar för sommarn.

Navkapsel skrev:
Skicket klassar jag som ganska dåligt. Vill du få den godkänd trots skicket är det bara att se till att bilen blir känd i byn genom att sladda i de lokala TV4-nyheterna.
Men bilen verkar inte vara något lik så med lite pyssel lär den bli godkänd ändå. Lycka till!

Bucklan på bakskärmen ska jag ta tag i när sommarn är framme. då är bilen iallafall 100% hel.
betar av några saker i taget smile tack lär behöva det^^

Navkapsel
11 januari 2012 · 4 637 Inlägg

garagejonte skrev:

G-sson skrev:
Ett gäng bucklor, lackskador, skitiga(?) plåtfälgar i halvrisigt skick... I egenskap av en 20-30 år gammal bruksbil är den väl okej, men det är långt ifrån nått utställningsskick.

Om du syftar på lackaskadan på spoilern så ska det fixas framöver. jo ingrod smuts på plåtisarna är det men de är bara vinterdäcken. har ett par alu fälgar för sommarn.

Navkapsel skrev:
Skicket klassar jag som ganska dåligt. Vill du få den godkänd trots skicket är det bara att se till att bilen blir känd i byn genom att sladda i de lokala TV4-nyheterna.
Men bilen verkar inte vara något lik så med lite pyssel lär den bli godkänd ändå. Lycka till!

Bucklan på bakskärmen ska jag ta tag i när sommarn är framme. då är bilen iallafall 100% hel.
betar av några saker i taget smile tack lär behöva det^^

Det går nog fort när du väl satt igång! smile

garagejonte
11 januari 2012 · 98 Inlägg

Navkapsel skrev:

garagejonte skrev:

G-sson skrev:
Ett gäng bucklor, lackskador, skitiga(?) plåtfälgar i halvrisigt skick... I egenskap av en 20-30 år gammal bruksbil är den väl okej, men det är långt ifrån nått utställningsskick.

Om du syftar på lackaskadan på spoilern så ska det fixas framöver. jo ingrod smuts på plåtisarna är det men de är bara vinterdäcken. har ett par alu fälgar för sommarn.

Navkapsel skrev:
Skicket klassar jag som ganska dåligt. Vill du få den godkänd trots skicket är det bara att se till att bilen blir känd i byn genom att sladda i de lokala TV4-nyheterna.
Men bilen verkar inte vara något lik så med lite pyssel lär den bli godkänd ändå. Lycka till!

Bucklan på bakskärmen ska jag ta tag i när sommarn är framme. då är bilen iallafall 100% hel.
betar av några saker i taget smile tack lär behöva det^^

Det går nog fort när du väl satt igång! smile

ja g hoppas på det smile vill inte att bilen ska vara stående en längre stund xD har dom som kan svetsa men jag undrar hur svårt är det att byta bakskärmen? smile

matteeee Ingen himmel är så blå som min
11 januari 2012 · 2 972 Inlägg

Att du har alufälgar på g till sommaren, ska bättra lack framöver, fixa bucklor till sommaren och så vidare syns inte på bilderna. Där syns en 740 i dåligt skick. För dåligt för att ligga här (bevisligen) men tillräckligt för att transportera en fram och tillbaka.

Vill du så gärna ha bilen upplagd här så använd det som motivation till att fixa den.

(Att det finns andra bilar i sämre skick upplagda betyder ingenting - hittas dom så tas dom bort. I ordningen efter när de hittas, inte efter hur pass dåliga dom är.)

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
JsoooN
11 januari 2012 · 388 Inlägg

Såg väl okej ut förutom bakskärmen och lite mer smådetaljer som folk ovan nämnt men lägger du ner lite tid så blir den nog bra, är trevligt att se 740s i någolunda skick ångrar lite smått att jag sålde min. D:

Opel Astra F "PolackRäjsern" (1992)
DuelBall Seg bôvel
11 januari 2012 · 322 Inlägg

Bild 3 och 4 hade jag plockat bort om jag vore du.
Lite "Vinterbil"-stämpel på de bilderna i mina ögon tyvärr.

Jag hade smällt dit ett grillemblem och ett par aluminiumfälgar, sedan hade bilen säkert fått ligga kvar uppe.

Navkapsel
11 januari 2012 · 4 637 Inlägg

JsoooN skrev:
Såg väl okej ut förutom bakskärmen och lite mer smådetaljer som folk ovan nämnt men lägger du ner lite tid så blir den nog bra, är trevligt att se 740s i någolunda skick ångrar lite smått att jag sålde min. D:

Går Astran bra fortfarande?

Senast redigerat av Navkapsel (11 januari 2012)

Tomten Tomten
11 januari 2012 · 1 065 Inlägg

Inget som passar garaget tycker jag i alla fall

Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Navkapsel
11 januari 2012 · 4 637 Inlägg

DuelBall skrev:
Bild 3 och 4 hade jag plockat bort om jag vore du.
Lite "Vinterbil"-stämpel på de bilderna i mina ögon tyvärr.

Jag hade smällt dit ett grillemblem och ett par aluminiumfälgar, sedan hade bilen säkert fått ligga kvar uppe.

Fast ändå ärligt att han valt bilder som visar att det finns lite att fixa med...

garagejonte
11 januari 2012 · 98 Inlägg

DuelBall skrev:
Bild 3 och 4 hade jag plockat bort om jag vore du.
Lite "Vinterbil"-stämpel på de bilderna i mina ögon tyvärr.

Jag hade smällt dit ett grillemblem och ett par aluminiumfälgar, sedan hade bilen säkert fått ligga kvar uppe.

de e dom senaste bilderna jag har som är bra kvalite på kunde ha tagit andra bilder men då är det sämre kvalite och bilen ser inte ut som den gör dag. Har ju tagit bort grillemblemet för att tycker det är snyggare utan. och plåtisar på vintern tycker jag är ett bättre val än alu smile

steifan DR!FTT3KN!K3R
11 januari 2012 · 10 427 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/114/113962/113962-ef0258e2a5baedd43bbf935e2d4493dd.jpg

Inte helt "rak i plåten" wink

garagejonte
11 januari 2012 · 98 Inlägg

det är bara en synvilla wink steifan din 740 är riktigt jävla snygg smile ska vi byta? roll

steifan DR!FTT3KN!K3R
11 januari 2012 · 10 427 Inlägg

garagejonte skrev:
det är bara en synvilla wink steifan din 740 är riktigt jävla snygg smile ska vi byta? roll

Special-lackad kanske? wink

Tackar! Nä, har haft den i snart 5 år så kan ju inte släppa taget om den ännu smile

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang