Nissan 200sx Motorbygge Japtuning.se

Det är här de händer =)
  • 56 Följare
  • 72 638 Visningar
  • Projektet avslutat 8 mars 2013
Woojen
15 februari 2012 · 1 101 Inlägg

Uppdate:
Idag har jag varit å handlat lite småsaker på biltema bland annat Svart motorfärg så ska bättre på där färgen släppt/skavt av eller blivit "sprickor" av värmen smile
Sen var jag hos hedin bil å hämtade lite nya svänghjulsbultar, bultar till tråget, oljepumps packning och Ny packning till det vattenkylda oljekylet tongue

Sen till det roligaste var förbi janne på vägen hem då mitt block redan var klart! Jävligt bra å snabb gubbe det där wink blev grymmt bra! så Måste rek Lindome Janne till alla i göteborgs trakten för motorjobb smile

Ny Honat
http://i40.tinypic.com/2448cqu.jpg
http://i44.tinypic.com/a23hoj.jpg

Så nu kommer byggandet sätta fart snart igen smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Subaru Impreza "ost" (2000)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Audi_powah
15 februari 2012 · 1 515 Inlägg

Har fälgar till din bil liggandes, Helt nya. Kolla min prylannons! wink

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Woojen
15 februari 2012 · 1 101 Inlägg

Audi_powah skrev:
Har fälgar till din bil liggandes, Helt nya. Kolla min prylannons! wink

wink det är ju 4bult på s13 dom du hade på annons är väll 5, 114? men jag har 4st nya fälgar liggandes i kartong som väntar på säsong smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Subaru Impreza "ost" (2000)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Audi_powah
15 februari 2012 · 1 515 Inlägg

Woojen skrev:

Audi_powah skrev:
Har fälgar till din bil liggandes, Helt nya. Kolla min prylannons! wink

wink det är ju 4bult på s13 dom du hade på annons är väll 5, 114? men jag har 4st nya fälgar liggandes i kartong som väntar på säsong smile

Jaaha, visste inte att ni lirade med 4bullt! My bad! big_smile

- Upp med bild på fälgarna då! smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
Woojen
15 februari 2012 · 1 101 Inlägg

Audi_powah skrev:

Woojen skrev:

Audi_powah skrev:
Har fälgar till din bil liggandes, Helt nya. Kolla min prylannons! wink

wink det är ju 4bult på s13 dom du hade på annons är väll 5, 114? men jag har 4st nya fälgar liggandes i kartong som väntar på säsong smile

Jaaha, visste inte att ni lirade med 4bullt! My bad! big_smile

- Upp med bild på fälgarna då! smile

Kan fixa en dagsfärsk bild imorgon åt dig wink S14 och 15 lirar 5,x114 smile dock är det många s13 som tar s14 nav å konverterar till 5,114 men jag kör på 4bultat ^^

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Subaru Impreza "ost" (2000)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Woojen
15 februari 2012 · 1 101 Inlägg

Tänkte också nu gå ut med att jag har fått en sponsor och det är Japtuning.se
Ska bli jävligt skoj att samarbeta med grabbarna på Japtuning!

Fixade en liten hejhej banner wink
http://i44.tinypic.com/acy5xt.jpg

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Subaru Impreza "ost" (2000)
MasterMint
15 februari 2012 · 51 Inlägg

Detta ska följas med glädje, sen augusti förra året står min pärla med skurna vevlager och jag har inte tordats så mycket som öppna huven än och gjort något, men jag vill verkligen bli klar med den tills i vår, är det mycket jobb och svårt att göra det du som verkar plockat ner det mesta?

i övrigt grymt fin s13 och detta ska följas smile

BMW M3 "E36 3.0" (1994)
RaekmAcKaN
15 februari 2012 · 399 Inlägg

Håller med MasterMint !  detta ska följas med spänning smile

DropShop "Östersundsmaffian"
Skruvar till det
15 februari 2012 · 1 702 Inlägg

Sedär ja Grattis till Sponsorn.
OT
Får man bara ut motorn ur bilen så kommer man väldigt långt med lite basic skruvkunskaper och verkstadsmanual.

Jag var i samma sits som dig Mastermint men man lär sig på vägen ett bra verktyg att skaffa är en momentnyckel för det är rätt mycket bult/ mutter som ska dras till rätt moment. Nm

Woojen: Ni börjar bli ett par bilar nu i kungsbacka hoppas vi ses om det blir onsdagsträffar på BQ i år igen.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.
Woojen
15 februari 2012 · 1 101 Inlägg

MasterMint skrev:
Detta ska följas med glädje, sen augusti förra året står min pärla med skurna vevlager och jag har inte tordats så mycket som öppna huven än och gjort något, men jag vill verkligen bli klar med den tills i vår, är det mycket jobb och svårt att göra det du som verkar plockat ner det mesta?

i övrigt grymt fin s13 och detta ska följas smile

Tjenare Tack ska du ha smile, Det är inte helt lätt ifall du inte har kunskapen men det hade jag inte heller för 2 år sedan jag gick från 0 till det jag kan idag på ca 2 år, man får räkna med mycket frågande i början å mycket tillit till internet men samtidigt du lär dig aldrig genom att endast sitta å "plugga" till dig det på internet så mitt tips är att gå ut i garaget å ha sköj så lär du dig på vägen smile tycker man inte det är skoj att skruva så avråder jag dig från att ha en trimmad bil sålänge du inte är riktigt rik å kan betala någon för alla tjänster.

När du river en motor såpass mycket för att byta Vevlager så var beredd på att det kommer vara mycket som behövs bytas på vägen, men bilen lagar inte sig själv så det är bara att sätta igång smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Subaru Impreza "ost" (2000)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Woojen
15 februari 2012 · 1 101 Inlägg

RaekmAcKaN skrev:
Håller med MasterMint !  detta ska följas med spänning smile

Det tackar jag för smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Subaru Impreza "ost" (2000)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Woojen
15 februari 2012 · 1 101 Inlägg

Skruvar till det skrev:
Sedär ja Grattis till Sponsorn.
OT
Får man bara ut motorn ur bilen så kommer man väldigt långt med lite basic skruvkunskaper och verkstadsmanual.

Jag var i samma sits som dig Mastermint men man lär sig på vägen ett bra verktyg att skaffa är en momentnyckel för det är rätt mycket bult/ mutter som ska dras till rätt moment. Nm

Woojen: Ni börjar bli ett par bilar nu i kungsbacka hoppas vi ses om det blir onsdagsträffar på BQ i år igen.

Tack tack smile känns gott som fasen! Ja det gäller bara att ta tag i det å försöka så gott man kan så lär man sig på vägen smile

ja vi är ett gäng goa bilar i kungsbacka nu, blivit lite hysteria bland trimmarna men det är bara skoj, fler att dela kunskaper med och sen ha sköj till sommarn med smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Subaru Impreza "ost" (2000)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Jlmmy
15 februari 2012 ·

Ser riktigt gött ut mannen! smile
Gött att du fick blocket med, fortsätt så.

Woojen
15 februari 2012 · 1 101 Inlägg

Jlmmy skrev:
Ser riktigt gött ut mannen! smile
Gött att du fick blocket med, fortsätt så.

Tackar man1 wink Jodå det känns gott att ha blocket hemma så att man äntligen kan börja plocka ihop saker å ting smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Subaru Impreza "ost" (2000)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Woojen
17 februari 2012 · 1 101 Inlägg

Tjenare folks!

Nu har blocket fått sig en skönhetsbehandling i diesel! Idag fick det vara nog så idag sitter det på stativet igen för ihopmontering smile blåste tryckluft genom alla kanaler för att säkerställa att inget skit hade blockat något smile

Såhär ser det ut nu:
http://i42.tinypic.com/mm8kqq.jpg

http://i40.tinypic.com/34j97w2.jpg

Kan också passa på att bjuda på bild på mina gamla kolvar smile 3st är bra men en är kass så köper 4st nya för göra det enkelt för mig själv, så med ny honat block och nya kolvar kommer den bli som ny igen wink
http://i42.tinypic.com/2v0zifd.jpg

Sen under veckan blev det inte mycket meckande, väntar mest på delar osv för att börja montera ihop allt igen, fick tillbaks vev och vevstakar + lager för kontrollmätning och allt var fint så jag är riktigt glad att motorn strax bara är att skruva ihop igen smile ska bli riktigt skoj! lite godis tillbaks hemma i garaget
http://i41.tinypic.com/289c0t5.jpg

Stötte också på litet "problem" idag glömde köpa en packning som ligger bakom bakre packboxen mot blocket. Så kan inte bygga motorn denna helgen, fast å andra sidan fattas kolvar osv men hade tänkt att montera veven iaf men det får bli till nästa vecka.


Tyvärr glömde jag bilder på de nya fälgarna sad men kommer till nästa uppdate lovar jag smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Subaru Impreza "ost" (2000)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
-Westerlund- Tokig maskinmekaniker
17 februari 2012 · 469 Inlägg

En fråga: Hur gör man när man har kört slut på blocket? Måste man leta reda på en ny motor eller finns det block man kan köpa?

Woojen
17 februari 2012 · 1 101 Inlägg

finns väl olika alternativ, du menar ifall det spruckit eller ifall man har haft sönder loppen såpass många gånger att man inte kan borra till fler överdimensioner?

Block till dessa finns det gott om, brukar ofta komma upp block till salu på NOGS.SE tex men annars kan man ju sätta i nya foder dock kostar det bra mycket mer än själva blocket så är inga som gör det på en CA18 då blocken är så billiga smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Subaru Impreza "ost" (2000)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
-Westerlund- Tokig maskinmekaniker
17 februari 2012 · 469 Inlägg

Woojen skrev:
finns väl olika alternativ, du menar ifall det spruckit eller ifall man har haft sönder loppen såpass många gånger att man inte kan borra till fler överdimensioner?

Block till dessa finns det gott om, brukar ofta komma upp block till salu på NOGS.SE tex men annars kan man ju sätta i nya foder dock kostar det bra mycket mer än själva blocket så är inga som gör det på en CA18 då blocken är så billiga smile

Ah, okej smile

falkon93
18 februari 2012 · 343 Inlägg

vad vill du ha för dom gamla kolvarna?

det luktar bränt gummi
(Dyslektiker)!
Volvo 940 turbo "de är ju bara en volvo" (1993)
Woojen
18 februari 2012 · 1 101 Inlägg

falkon93 skrev:
vad vill du ha för dom gamla kolvarna?

ptja vet inte vad man kan ta för dom men 3st kolvar är fina och en trasig som sagt men ge mig ett bud smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Subaru Impreza "ost" (2000)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang